סיאט לאון מגיעה לישראל – ביקורת

סיאט לאון

סקירה

הדור הרביעי של סיאט לאון שומר על הנוסחה המוכחת שלו על ידי החדרת פולקסווגן גולף עם העיצוב הייחודי וההרפתקני של סיאט. איכות הבנייה כעת מיישרת קו עם הגולף היקרה יותר, ומספקת חוויית נהיגה מספקת לא פחות.
מבחינת טכנולוגיה ומאפייני בטיחות, הן הלאון והן הגולף מציעות רמות כמעט זהות. יש לציין כי הלאון מספק מרחב אחורי גדול משמעותית מקודמו, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית למשפחות גדלות. בעוד תא המטען קטן יחסית לקבוצתו, האופציה של גרסת סטיישן פרקטית מתחרה לטובה בסקודה אוקטביה.

למרות שהגולף עשויה למשוך יותר תשומת לב מהשכנים, והפורד פוקוס מתגאה בחוויית נהיגה מהנה יותר, הליאון הנוכחי עומד כבחירה משכנעת שלא צפויה לאכזב.

יריבים – סיאט לאון

סיאט לאון מתמודדת עם יריבות אימתניות בדמות פולקסווגן גולף, מאזדה 3, פורד פוקוס ו-ווקסהול אסטרה. בנוסף, היא מתמודדת עם תחרות מצד קיה סיד ויונדאי i30, שתיהן מציעות אחריות ארוכה משמעותית כחלק מההיצע הסטנדרטי שלהן.

מנוע וביצועים

צ’מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, החלה בשיווק סיאט לאון החדשה. אפשרויות המנוע של הרכב חודשו, ובקרוב צפוי מנוע 1.0 ליטר נוסף. דגם הבסיס כולל מנוע 1.2 ליטר טורבו, המפיק 110 כ”ס, ומגיע באופן בלעדי עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הגרסה המובילה מתהדרת במנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין עם 150 כ”ס, שיפור משמעותי לעומת 122 כ”ס של הדגם הקודם. האצה מ-0 ל-100 בגרסה זו אורכת 8 שניות בלבד.

הגרסה הבכירה מציעה מנוע 1.8 ליטר טורבו המפיק 180 כ”ס ומשיג 0 ל-100 קמ”ש ב-7.2 שניות. שתי הגרסאות האוטומטיות מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד הכוללת שבעה הילוכים.

מראה חיצוני

בעוד הלאון עובר רענון, האסתטיקה שלו מקבלת אווירה ספורטיבית יותר, הודות לפגוש קדמי שעוצב מחדש, גריל מעודכן ופנסים קדמיים מתוקנים. שינויים ראויים לציון בתוך תא הנהג כוללים בלם יד חשמלי, המאפשר קונסולה מרכזית שעוצבה מחדש.

עיצוב פנים מעודן

סיאט לאון מציעה תנוחת נהיגה גבוהה יותר בהשוואה להונדה סיוויק או ווקסהול אסטרה, ומאפשרת לנהגים לבחור על פי העדפה אישית. חוויית הנהיגה חיובית בדרך כלל עם דוושות מיושרות היטב, מושב נהג נוח ותומך ומערך יעיל של גלגל ההגה.
חיסרון בולט אחד הוא היעדר כפתורים פיזיים למערכת המיזוג; במקום זאת, נעשה שימוש ברפידות רגישות למגע. למרבה הצער, רפידות אלה חסרות משוב מישוש, מה שמחייב את הנהגים להסיט את תשומת לבם מהכביש כדי להבטיח קלט מדויק, במיוחד במהירויות גבוהות יותר. יתר על כן, חוסר תאורה עבור רפידות בלילה מחריף את הבעיה.


בעוד שהלאון מתהדר בראות טובה קדימה עם עמודי שמשה קדמית דקים, אתגרים מתעוררים בעת נסיעה לאחור בשל נוכחותם של עמודים אחוריים שמנמנים. למרות זאת, כל הגרסאות מצוידות בפנסים קדמיים עוצמתיים מסוג LED, עם רמת גימור FR ומעלה הכוללת פונקציונליות טבילה אוטומטית למניעת סנוור נהגים אחרים.

קישוריות וטכנולוגיה

רמת הגימור SE ברמת הכניסה של סיאט לאון כוללת מסך מגע בגודל 8.3 אינץ’, רדיו DAB, מערכת שמע עם שבעה רמקולים, שתי יציאות USB-C ותמיכה ב-Apple CarPlay וב-Android Auto לשילוב חלק בסמארטפון. רמות גימור גבוהות יותר משפרות את מסך המגע לצג גדול יותר בגודל 10 אינץ’ ומציגות ניווט sat-nav מובנה עם זיהוי קולי טבעי. עבור דגמי FR ומעלה, טעינה אלחוטית לטלפון כלולה.
מסך ה-10 אינץ’, הידוע בבהירותו ובבהירותו, לא הושווה לאפשרות הקטנה יותר. בעוד מערכת ההפעלה מתגלה כאינטואיטיבית יותר מזו של פולקסווגן גולף, ממשק מסך המגע עדיין דורש חלק מתשומת הלב של הנהג הרחק מהכביש. פונקציות בסיסיות מסוימות דורשות מספר מוגזם של לחיצות כדי לאתר, וסמלים מסוימים הם קטנים ומאתגרים למיקוד מדויק.

מרחב – סיאט לאון

החלק הקדמי של סיאט לאון מתהדר במרווח ראש גדול ומכיל מושבים שמחליקים לאחור בהרחבה. אפשרויות אחסון שונות ממוקמות בקפידה, כולל תא כפפות גדול, פחי דלתות רחבים, מגש לטלפונים ניידים מול ידית ההילוכים, שני מחזיקי כוסות וקובייה מתחת למשענת היד הקדמית.
מבחינת המרחב האחורי, היא מיישרת קו עם פורד פוקוס, אם כי הפוקוס מספקת חוויה נוחה יותר לנוסע האמצעי בשל דבשת רצפה פחות בולטת. בעוד שהמושבים האחוריים בליאון חסרים תכונות חדשניות, הם מתקפלים בפיצול של 60/40, מה שמאפשר להגדיל את מקום המטען בעת הצורך.

שטח אתחול

סיאט לאון מציעה קיבולת מטען של 380 ליטר, מעט מתחת לממוצע בקטגוריה אך רק ליטר אחד פחות מזה של פולקסווגן גולף. עם זאת, בדגם e-Hybrid, מיקום הסוללה מפחית את הקיבולת ל-270 ליטר, נתון אופייני יותר לסופר-מיני מאשר להאצ’בק משפחתית. אם יש עדיפות לשטח מטען גדול יותר, סקודה אוקטביה האצ’בק מציגה אופציה משכנעת עם תא מטען רחב ידיים בנפח 600 ליטר.
למי שמחפש פרקטיות משופרת, סיאט לאון סטיישן מצוידת בתא מטען נדיב בנפח 620 ליטר. ראוי לציין כי בגרסה ההיברידית האלקטרונית של הסטיישן חלה ירידה בקיבולת המטען ל-470 ליטר.

רמות חיתוך – סיאט לאון

סיאט לאון מגיעה לישראל עם שתי רמות גימור: STYLE הבסיסית וה-FR המובילה. גם בדגם הבסיס הרכב כולל גג זכוכית פנורמי, בקרת אקלים, חיישני גשם, חיישני תאורה, חישוקים מסוגננים ומערכת מולטימדיה. רמת הגימור FR מוסיפה מסך מולטימדיה תואם סמארטפון, חישוקי 18 אינץ’, תאורת LED מלאה ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×