לאחר שהיצרן הקוריאני מימש בהצלחה רבה את שאיפותיו להפוך לאחד הגדולים בעולם. היא פונה לשדרג את מעמדה על ידי הקמת מותג יוקרה עצמאי תחת השם ג’נסיס. יונדאי מבקשת להתחרות בתחום הרווחי ומקדם התדמית של מכוניות היוקרה על ידי מותג נפרד. מהלך דומה לזה שעשו טויוטה וניסאן מזמן עם מותגי היוקרה שלהן לקסוס ואינפינטי.
יונדאי תחדד את ההבחנה בין המותגים ג’נסיס ויונדאי על ידי יצירת עיצוב, לוגו, שמות דגמים ושירות לקוחות. את העיצוב יבצע ראש מחלקת העיצוב ביונדאי, המעצב הבלגי Luc Donckerwolke. שעיצבה בעבר עבור מותגי היוקרה בנטלי ולמבורגיני. עיצוב הסמל של המותג החדש מזכירה (וכנראה שלא במקרה) את זה של בנטלי.
בהתחלה ג’נסיס ימכר בשווקים הגדולים של יונדאי; דרום קוריאה, סין, ארצות הברית והמזרח התיכון ובהמשך ישווק גם באירופה עם גדילתו והתבססות של המותג. כרגע אין כוונה לשווק את המותג החדש של יונדאי בישראל.
סדרת ג’נסיס כוללת שלושה דגמים: G70, G80 ו-G90. כל דגם מציע שילוב ייחודי של תכונות יוקרה, טכנולוגיה מתקדמת וביצועים. ה-G70 היא מכונית סדאן ספורטיבית המספקת דינמיקת נהיגה מרגשת. ה-G80 וה-G90 הן מכוניות סדאן גדולות ויוקרתיות יותר המציעות נסיעה חלקה.
רכבי ג’נסיס מגיעים עם תכונות מתקדמות כגון תצוגת מסך מגע בגודל 12.3 אינץ’ ומערכת מצלמות של 360 מעלות. המותג מחויב גם לחדשנות, עם תוכניות להציג רכבים חשמליים ותאי דלק מימן בעתיד הקרוב.