סקירה
הונדה סיוויק 2023, כעת בדור ה-11 שלה, נותרה הרכב הנמכר ביותר הזמין בגרסאות סדאן והאצ’בק. יש לציין כי הסיוויק טייפ R האצ’בק בלבד חוזרת השנה, ומוסיפה אופציה ספורטיבית יותר. למרות שהוא מעט יקר יותר מכמה מתחרים, הוא מצדיק את העלות עם שפע של תכונות סטנדרטיות, ביצועים חזקים, תא נוסעים מרווח ומעודן, ושפע של קישוריות וטכנולוגיית בטיחות.
בשוק שבו יצרניות רכב רבות, במיוחד אמריקאיות, הפסיקו בהדרגה את מכוניות הסדאן, יש עדיין כמה מתחרות בולטות. קיה פורטה ו יונדאי אלנטרה הן אופציות חזקות, המציעות תכונות מצוינות במחיר. בינתיים, מאזדה 3 בולטת בעיצוב המסוגנן שלה ובזמינות של מנוע טורבו חזק והנעה לכל הגלגלים.
ביצועי נהיגה – הונדה סיוויק
הונדה סיוויק ספורט טורינג האצ’בק הנבחנת כוללת מנוע ארבעה צילינדרים טורבו. במהלך מבחני המסלול שלנו, היא השיגה זמן של 0 עד 60 קמ”ש של 7.9 שניות, מעט מהר יותר מההאצ’בק הקטנה הטיפוסית בקטגוריה שלה. למרות שזה עשוי להרגיש מעט איטי בהתחלה, הכוח נבנה בהתמדה ובמהירות, ומבטל את הצורך לדחוף את המצערת למקסימום. תיבת ההילוכים האוטומטית המשתנה ברציפות מכווננת היטב ומגיבה לפרצי האצה מהירים אלה. אם אתם מעדיפים תיבת הילוכים ידנית, כדאי לציין שהאופציה הידנית של הסיוויק מתהדרת במצמד מצוין ובהעברות הילוכים חלקות.
מבחינת התנהגות כביש, ה הונדה סיוויק מציעה יציבות וחוויית נהיגה מהנה בפניות. למרות שהצמיגים יכולים להיות רועשים כאשר דוחפים אותם עד קצה גבול היכולת, הם מספקים אחיזת כביש מרשימה. ביצועי הבלימה חזקים, ומשפרים את הביטחון הכללי מאחורי ההגה. בעיקרו של דבר, הסיוויק הזו מספקת חוויית נהיגה קלה ונטולת מאמץ, בדיוק מה שניתן לצפות מהאצ’בק ספורטיבית במחיר סביר.
כמה נוחה הונדה סיוויק?
המתלים של הסיוויק מחליקים ביעילות פגמים בכביש, אם כי הם לא מספקים את אותה רמת נוחות כמו מכוניות קומפקטיות אחרות. התמורה הזו מוצדקת, בהתחשב בהתנהגות הספורטיבית של המכונית. המושבים הקדמיים מציעים תמיכה טובה, וריפוד העור הנושם שומר על קרירות במזג אוויר חם. עם זאת, ראוי לציין כי המושבים חסרים תמיכה מותנית מתכווננת, מה שעשוי להוות דאגה לבעלי גב תחתון רגיש.
מערך בקרת האקלים המעודכן מהווה שיפור לעומת הדור הקודם, ומציע כיסוי אוורור מצוין בכל תא הנוסעים. רעשי כביש מורגשים על משטחי כביש ומהירויות שונות, ועלולים להיות פולשניים למדי. בנימה חיובית, רעשי הרוח מאופקים יחסית, ותא הנוסעים מרגיש בנוי היטב וללא רעידות.
עיצוב פנים מעודן
הצוהר של סיוויק כולל עיצוב תא נוסעים אטרקטיבי עם בקרות נוחות וידידותיות למשתמש. הוא מתאים בנוחות לנוסעים גבוהים ונמוכים מלפנים, ומציע שפע של מקום. מאחור יש שפע של מקום לכתפיים ולרגליים, אם כי אנשים גבוהים יותר עשויים למצוא מרווח ראש מוגבל מעט בגלל קו הגג המשופע. עם זאת, בסך הכל, מקום בסיוויק אינו מהווה דאגה משמעותית.
עמודי גג קדמיים דקים ומראות צד המותקנות על הדלתות תורמים לראות מעולה כלפי חוץ, ומבטיחים מבט ברור קדימה. עם זאת, קו הגג עשוי לחייב בדיקה נוספת למבט מעבר לכתף, והחלון האחורי קומפקטי במקצת. למרבה המזל, המצלמה האחורית מרובת הזוויות מסייעת לזהות מכשולים מאחוריך.
טכנולוגיה וקישוריות
מסך המידע והבידור של ה הונדה סיוויק ממוקם בנוחות בסמוך לחלק העליון של לוח המחוונים, וממזער הסחות דעת תוך כוונון הגדרות הרדיו או הניווט. הוא ידידותי למשתמש ומגיב.
למרות שהגרפיקה נראית מיושנת במקצת, המפה פועלת ביעילות. רמת הגימור Sport Touring האצ’בק כוללת מסך גדול יותר בגודל 9 אינץ’, בעוד שרמת הגימור התחתונה כוללת גרסת 7 אינץ’. שילוב Apple CarPlay ו-Android Auto כלול כסטנדרט. עם זאת, שימוש בכבל USB נוטה להציע מהירויות חיבור גבוהות יותר, למרות ששתי המערכות תומכות בקישוריות אלחוטית ברמת הגימור Sport Touring.
עזרי הנהיגה המתקדמים של הונדה בדרך כלל מתפקדים היטב. מדי פעם היו אזעקות שווא והתנהגות זהירה מדי במצבים עם סימוני נתיב לא ברורים, אך מקרים אלה היו נדירים. בקרת השיוט האדפטיבית מפעילה מדי פעם את הבלמים מעט באיחור, אך באופן כללי מסייעת להקל על הלחץ של תנועת עצור וסע.
שטח מטען – הונדה סיוויק
הסיוויק האצ’בק מתהדרת בתא מטען מרווח עם קיבולת של 24.5 רגל מעוקבת, שהיא מעל הממוצע לקטגוריה שלה. אזור המטען נותר ללא עומס על ידי בארות גלגלים, המספקות אחסון בשפע. קיפול המושבים האחוריים מגדיל את שטח המטען, אם כי דבשת קלה המובילה לאזור הישיבה האחורי מונעת משטח שטוח לחלוטין.
מבחינת אבזור פנימי, לסיוויק הקודמת היו פתרונות חדשניים יותר, אך הסיוויק החדשה נוטה לכיוון האופציות הקונבנציונליות. עם זאת, סל משענת היד המרכזי מציע מקום מכובד, מחזיקי הכוסות בגודל נדיב, ומשטח טעינה מגומי מסייע לאבטח את הטלפון במהלך הטעינה.
עבור אלה עם ילדים, הסיוויק יכולה להכיל שלושה מושבי בטיחות קדמיים לילדים, עם נקודות עיגון תחתונות נגישות בקלות. מנשאי תינוקות גדולים יותר הפונים לאחור עלולים לסכן מעט את מרחב הנוסעים הקדמי, אך זוהי תופעה נפוצה בפלח שוק זה.
רמות גימור של הונדה סיוויק
הונדה סיוויק 2023 מגיעה בגרסאות סדאן והאצ’בק, ומציעה מגוון רמות גימור:
חיפויי סדאן:
- LX
- ספורט
- אקס
- טיולים
- סי
חיפויי האצ’בק:
- LX
- ספורט
- אקס-ל
- ספורט טורינג
- Type R (אפשרות חדשה בעלת ביצועים גבוהים)
כל רמת גימור מציעה סט תכונות ואפשרויות משלה כדי לספק העדפות וצרכים שונים.
על איזו סיוויק אדמונדס ממליץ?
רמת הגימור EX הבינונית לסדאן וה-EX-L להאצ’בק נותרה האופציה המשתלמת ביותר במערך הסיוויק. הם מציעים תכונות סטנדרטיות נוספות בהשוואה לרמות הגימור LX ו-Sport, יחד עם מנוע חזק יותר אך חסכוני בדלק, וכל זאת ללא עלייה משמעותית בעלויות.
מה חדש ב-2024?
הונדה סיוויק 2024 תציג אופציה היברידית חדשה הזמינה הן למרכב סדאן והן למרכב האצ’בק. הסדאן תקבל כמה עדכונים קלים, בעוד אפשרות תיבת ההילוכים הידנית תופסק, מה שהופך את ה-CVT הסטנדרטית לאפשרות ההילוכים היחידה.