יונדאי טוסון, השוכנת בין הקונה לסנטה פה, מתחרה בהונדה CR-V, מאזדה CX-5 וניסאן רוג. הוא מציע נוחות מהשורה הראשונה, אחריות חזקה ותמורה מצוינת. עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית במקום CVT, הוא יכול לגרור עד 2000 פאונד כאשר הוא מצויד כראוי. השנה עדכנה יונדאי את זמינות התכונות והציגה את רמת הגימור XRT החיצונית. למרות כמה חסרונות, טוסון 2023 נותר בחירה מפתה בקטגוריה שלו.
מנוע, תיבת הילוכים
יונדאי טוסון ההיברידית מציעה תוספת ביצועים ניכרת בהשוואה לגרסה הלא-היברידית שלה. הוא עושה שימוש במנוע 1.6 ליטר טורבו בטור ארבע בשילוב מנוע קדמי, מה שמביא ל-226 כ”ס בדגמים ההיברידיים ו-261 כ”ס בדגמים ההיברידיים-נטענים. שתי הגרסאות מגיעות עם הנעה כפולה סטנדרטית וכוללות תיבת שישה הילוכים אוטומטית. עם זאת, חשוב לציין כי הם אינם מספקים את אותה רמת תאוצה כמו טויוטה RAV4 עם 302 כ”ס.
במהלך הבדיקות שלנו, הטוסון ההיברידי (ברמת הגימור Limited הטעונה) שעון זמן של 7.1 שניות 0 עד 60 קמ”ש. אמנם לא מדובר במכונית ספורט, אבל התנהגות הכביש של הטוסון בטוחה, ההיגוי יציב והיא מציעה נסיעה נוחה. אחד המאפיינים הבולטים שלו הוא השיוט השקט שלו, שמוסיף נופך של יוקרה לחוויית הנהיגה, ומבדיל אותו בפלח רכבי השטח המשתלמים.
ביצועים וחיסכון בדלק
הגרסה ההיברידית-נטענת של הטוסון כוללת מארז סוללות של 13.8 קוט”ש, המספק 33 קילומטרים מרשימים של נהיגה חשמלית בלבד, על פי הערכות EPA. כדי לטעון סוללה זו, קיים מטען מובנה של 7.2 קילוואט, המסוגל למלא אותה במלואה תוך כשעתיים כאשר הוא מחובר לתחנת טעינה ברמה 2.
במונחים של חיסכון בדלק, ה-EPA העניק לטוסון ההיברידי דירוג עירוני של 38 MPG ו-38 MPG מרשים לא פחות על הכביש המהיר. הגרסה ההיברידית-נטענת בולטת אף יותר, וזוכה לדירוג של 80 MPGe משולב תוך שהיא מספקת את אותם 33 קילומטרים של נהיגה חשמלית בלבד כפי שנמדדו במבחן של ה-EPA. נתונים אלה מראים שיפור ניכר לעומת טוסון הגז בלבד, שהשיג 26 MPG בעיר ו 33 mpg על הכביש המהיר.
פנים – יונדאי טוסון
העיצוב של מסך המגע והקונסולה המרכזית של הטוסון הייבריד זכה לביקורת מסוימת. הוא כולל בעיקר פקדים שטוחים ללא כפתורים פיזיים, חסר משוב הפטי, והוא נוטה למריחות בשל המשטח השחור המבריק שלו. נהגים רבים יעדיפו לחצנים מסורתיים או בקר בידור בסגנון חוגה לחוויה מישושית יותר.
בצד החיובי, הטוסון ההיברידי מציע נוחות רבה בכל הנוגע לנגישות. פתחי הדלתות הגדולים הופכים את הכניסה לרכב ללא מאמץ, והוא מתהדר במרחב נוסעים נדיב. עם מגוון רחב של התאמות ישיבה, מציאת תנוחת הישיבה המושלמת היא קלה להשגה. מאחור יש שפע של מקום לרגליים, המתאים בנוחות גם לאנשים גבוהים יותר, וניתן להשעין את המושבים לאחור לנוחות נוספת.
תכונות טכנולוגיות – יונדאי טוסון
הטוסון ההיברידי מתהדר במגוון מרשים של תכונות טכנולוגיות, כולל מערכת שמע איכותית של Bose, תפריטי ניווט ידידותיים למשתמש ומסך ברור ועמיד בפני אור השמש. הגדרת הטלפון החכם עם Apple CarPlay או Bluetooth היא פשוטה, ויש אפילו אפשרות לטעינה אלחוטית.
הפעלה קולית היא חלופה מעשית למסך המגע למשימות כגון החלפת תחנות רדיו או קבלת הוראות הגעה, ומציעה גמישות בפקודות. בקרת השיוט האדפטיבית פועלת בצורה חלקה, ואזהרות השטח המת נראות בקלות. עם זאת, סיוע ההיגוי של מערכת שמירת הנתיב יכול להרגיש מעט פולשני, והצפצוף של חיישני החניה יכול להטריד לפעמים.
קיבולת אחסון ושטח מטען
הטוסון ההיברידי מרשים בתא המטען המרווח שלו, ומציע 38.7 רגל מעוקב של שטח מטען מאחורי השורה השנייה, הטוב ביותר בקטגוריית רכבי השטח ההיברידיים שלו. הוא כולל גובה מעלית נמוך ורצפה שטוחה, יחד עם מנופים נוחים על הקיר כדי לקפל את המושבים בשורה השנייה שטוחים לתוספת רב-תכליתיות.
מצד שני, שטח האחסון הפנימי מוגבל במקצת. קוביית משענת היד קטנה למדי, בקושי מכילה ספר בכריכה רכה. עם זאת, מחזיקי הכוסות הם בגודל סביר ויכולים להכיל בקבוקי מים גדולים. להורים עם ילדים קטנים, אזור המושב האחורי מרווח ומתאים בקלות למושבי תינוק הפונים לאחור, עם נקודות עיגון נגישות השוכנות בין כריות המושב.
יונדאי טוסון גימורים
יונדאי טוסון 2023 מציע מבחר של שבע רמות גימור ושלוש אפשרויות מנוע. חמש רמות הגימור של מנועי הבנזין כוללות את SE, SEL, XRT, N LINE ו-Limited. אלה יכולים להיות מצוידים בהנעה קדמית או לכל הגלגלים ולהשתמש בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
הגרסה ההיברידית זמינה בשלוש רמות גימור: Blue Hybrid, SEL Convenience Hybrid ו-Limited Hybrid. כל רמות הגימור ההיברידיות מגיעות עם הנעה לכל הגלגלים ותיבת שישה הילוכים אוטומטית.
ראוי לציין כי יש גם סקירה נפרדת זמינה עבור טוסון Plug-in Hybrid. לקבלת פירוט של התכונות הסטנדרטיות של כל רמת גימור והאפשרויות הזמינות, המשך לקרוא.