נתוני צריכת דלק אמיתיים של פיג’ו וסיטרואן

כולנו מכירים את המושג נתוני צריכת דלק על פי נתוני היצרן, כל מי שאי פעם היה בעל רכב יודע שהנתונים לא ממש תואמים את המציאות. בדיקות היצרנים נעשים בתנאי מעבדה יחודיים, ולכן תצרוכת הדלק האמיתית שונה בתנאי שטח אמיתיים. לאחר חשיפת אי סדרים אצל חלק מיצרני הרכב, כמו פרשת דיזלגייט של פולקסווגן וזיוף הנתונים של מיצובישי, אמון הציבור בנתוני היצרן נעלם כליל. באיחוד האירופי קבעו תקנות חדשות המחייבים מבחני צריכת דלק אמיתיים למכוניות, שיכנסו לתוקף בספטמבר 2017. שלא כמבחני צריכת הדלק שמתבצעים כיום בתנאי מעבדה, התקנות החדשות מחמירות מאוד ומחייבות מבחני צריכת הדלק אמיתיים הכוללים נסיעה מחוץ למעבדה בתנאי שטח שונים.

בעקבות כל האמור לעיל, קונצרן PSA, חברת האם של פיג'ו וסיטרואן, החליטה לנסות להחזיר לעצמה את אמון הציבור ע"י הטמעת התקנות החדשות עוד לפני שהתקנות החדשות יכנסו לתוקף. עכשיו PSA פרסמה את נתוני המדידה של צריכת הדלק הריאלית של מכוניותיה שהיא ביצעה יחד עם מכוני בדיקה בלתי תלויים. הבדיקות נעשו לפי התקנות החדשות של האיחוד האירופי, המחייבות נסיעה בתנאי שטח שונים, נסיעה של 25 ק"מ בכבישים עירוניים, נסיעה של 31 ק"מ בכבישים בין עירוניים ונסיעה של 39 ק"מ בכבישים כפריים. בנוסף לגיוון כבישי הנסיעה, הנסיעה התבצעה חלקית במקטעים משופעים ועם מיזוג פעיל לאורך כל הנסיעה. לצינור המפלט של המכונית חובר מתקן המודד את גזי הפליטה ותא המטען הועמס בציוד.

מהתוצאות, המקיפות 30 דגמים שונים, עולה מה שהיה צפוי, שיש הבדל של עשרות אחוזים בין נתוני הצריכה בתנאי מעבדה לתנאים אמיתיים בשטח. לדוגמא, הבדיקה העלה שפיג'ו 2008 דיזל ידנית, שעל פי היצרן הוא בעל צריכת דלק של 27 ק"מ/ל', צורך בתנאי שטח אמיתיים ליטר לכל 19.6 ק"מ.

בנוסף, נמסר מ-PSA שהם מפתחים סימולטור נהיגה שיאפשר לנהגים להזין את נתוני הנסיעה שלהם ולקבל תמונה של נתוני צריכת דלק ריאליים של רכבם, המתבססים על הבדיקות שנעשו בתנאי שטח אמיתיים. הסימולטור אמור להיות זמין לשימוש הקהל הרחב לקראת סוף השנה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×