סאנגיונג רקסטון נחשף בישראל

סאנגיונג רקסטון

סקירה

יצרנית הרכב הקוריאנית מחדשת באופן פעיל את המערך שלה, ומציגה דגמים כמו הטיבולי המדגימים את יכולתה של סאנגיונג להתחרות במותגים אירופיים. הרקסטון שעבר מתיחת פנים תופס כעת את מרכז הבמה, ומתהדר באסתטיקה חדשה ומלוטשת, טכנולוגיה מתקדמת בתא הנוסעים ותוספת כוח. למרות גודלו המרשים, המודגש על ידי שסע אחורי משמעותי, הרקסטון ארוך ב-8 ס”מ וגבוה ב-12 ס”מ מיונדאי סנטה פה.

הרקסטון מציע שתי רמות גימור: Ventura ו-Ultimate. האבזור הסטנדרטי מרשים, אך דגם ה-Ultimate לוקח אותו צעד אחד קדימה, וכולל מסך מגע בגודל 9.2 אינץ’ עם מערכת ניווט מושבית, ריפוד עור Nappa, דלת תא מטען ממונעת ומצלמת סראונד תלת-ממדית.

סאנגיונג רקסטון הציגה מספר שיפורים מכניים לרקסטון, אך היבט מרכזי אחד נותר ללא שינוי – מבנה השלדה הנפרד. בעוד סגנון בנייה זה הוא ללא ספק חזק, זה בדרך כלל קשור טנדרים מבוססי מסחרי.

עיצוב פנים מעודן

תא הנוסעים של הרקסטון מתעלה על הפורצ’נר, גורם לאחרון להיראות מיושן, מזכיר את שנות ה-90, ומשאיר את הפאג’רו ספורט מאחור כדגם של סוף שנות ה-2000. הטיפול בתא הנוסעים משחק תפקיד מרכזי, וכולל גימורי חומר תפורים על דלתות ולוחות מחוונים, יחד עם חיפויי מושבי עור נאפה מרופדים, המשדרים תחושה של יוקרה כיאה לרכב כזה.
תוספת עדכנית לתא הנוסעים היא לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’, המזריק מגע של תחכום. לעומת זאת, מסך המגע בגודל 8.0 אינץ’ נראה מעט חסר ברק. התצוגה שלו בעלת ברק מוזר, מה שהופך את הראות למאתגרת לעיתים, והתפריטים חסרים את רמת האינטואיטיביות הרצויה.
תא הנוסעים מציע מגוון תכונות נוחות, כולל מושבים קדמיים מחוממים ומקוררים, כוונון מושב חשמלי לשני המושבים הקדמיים ובקרות חדשניות במשענת הגב הפנימית של המושב הקדמי בצד הנוסע – תכונה המזכירה דגמי יונדאי, קיה או ג’נסיס בעלי מפרט גבוה. כוונון זה שימושי למיטוב הגישה למושב האחורי.

שטח אחסון ומטען

קיימים פתרונות אחסון בשפע, הכוללים מטען אלחוטי לטלפון עם כיסוי, מחזיקי כוסות בין המושבים, סל קונסולה מרכזית, תא כפפות וכיסי דלתות עם מחזיקי בקבוקים.
מעבר לשורה השנייה, יש אחסון ראוי לשבח, כולל כיסי מפה, משענת יד מתהפכת עם מחזיקי כוסות, מחזיקי בקבוקים לדלתות ופתחי אוורור כיווניים. בנוסף, זוג יציאות USB משפרות את אפשרויות הקישוריות.
התאמת מושב ילדים מוגבלת לשורה השנייה, בעזרת נקודות ISOFIX במושבי החלון ושלוש נקודות קשירה עליונות בשורה האמצעית. למרבה הצער, בשורה האחורית אין אפשרויות אבזור למושב ילדים.

המרחב בשורה השנייה ברקסטון מוכיח את עצמו ומתאים בקלות למסגרת ה-182 ס”מ (6’0 אינץ’) שלי מאחורי תנוחת הנהיגה שלי – משהו שאי אפשר לומר על שבעה מושבים קשוחים אחרים. עם זאת, בניגוד לכלי רכב מסוימים בעלי שלוש שורות, הספסל האחורי של הרקסטון חסר את הגמישות להחליק קדימה ואחורה. מגבלה זו הופכת אותו למתאים יותר כחמישה מושבים מכיוון שלא ניתן להתאים אישית את החלל כך שיתאים לקיבולת הישיבה המלאה.
כצפוי, הרווח בשורה השלישית הופך לתרחיש אחד שמתאים לכולם. בעוד שהצלחתי להיכנס ללא קושי, החלל עם השורה השנייה במקומה הקבוע היה פחות מאופטימלי. חוויתי מרחב מוגבל מאוד לכף הרגל ולברכיים, מה שהוביל לתנוחת ברכיים לא נוחה במיוחד.

שטח אתחול – סאנגיונג רקסטון

בכל שלוש השורות למעלה יש קיבולת מטען של 236 ליטר. יש קטע רצפה מזויף שאתה יכול להכניס כשאתה מוריד את השורה השלישית, כדי ליצור שטח עומס שטוח. בתצורה הזו, המרחב הוא 641 ליטר – מספיק בקלות למטען ועגלה של סוף שבוע.

כאמור, אני דווקא חושב שזו תהיה אופציה ממש טובה למשפחה שמתכננת להשתמש בעיקר בשורה הראשונה והשנייה, ואותם מושבים בשורה השלישית יכולים להיחשב כנקודות בונוס במידת הצורך.

מנוע – סאנגיונג רקסטון

כל רקסטון מגיע עם מנוע ארבעה צילינדרים טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר, שזה מה שהייתם מצפים מרכב שטח מהסוג הזה, אבל זה לא בהכרח מדאיג את הגדולים בכל הנוגע למספרים מטורפים. למרות זאת, עם הספק של 149 קילוואט (3,800 סל”ד) ומומנט של 441 ניוטון מטר (1600-2600 סל”ד), יש מעט כוח מיחידת הטורבו היחידה.

הוא מגיע כסטנדרט עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, ויש הנעה חלקית לארבעה גלגלים עם טווח נסיעה נמוך (כך, 2H, 4H ו-4L), ויש לו דיפרנציאציה אחורית עם נעילה אוטומטית אם אתם מתכננים לפגוע בדברים הקשים.
הגרירה מטופלת – לפחות בדף המפרט – כאשר הרקסטון מתהדר בתקן אמת מידה של 750 ק”ג ללא בלימה וגרירה בבלימה של 3500 ק”ג. דירוג הכדור למטה הוא 350 ק”ג.
אם אתם סקרנים לגבי המשקלים של האסדה הגדולה הזו, משקל המדרכה מצוין כ-2130 ק”ג, בעוד שמסת הרכב ברוטו (GVM) היא 2960 ק”ג (כלומר, מטען של 830 ק”ג). המסה המשולבת ברוטו (GCM) לגרירה עממית היא 6460 ק”ג.

ביצועי נהיגה

חבילת הספורט לא הופכת את הרקסטון לנהג ספורטיבי יותר ממקבילו הרגיל. למי שמחפש את חווית הנהיגה הטובה ביותר בקטגוריית 4X4 זו, ההמלצה נוטה לכיוון פורד אוורסט. עם זאת, למרות כמה פגמים ברורים, אני מוצא את הרקסטון עדיף על החיים מאשר עם פורצ’נר או פאג’רו ספורט.
המתלים מפגינים מערך מעודן יותר מכלי רכב רבים אחרים, מרכב על שלדה, במיוחד בהתחשב בנוכחותם של חישוקי 20 אינץ’. למרות שאינו מושלם, הרקסטון מספק חוויה ראויה למגורים, מתגאה בנסיעה נוחה למדי והתנהגות כביש משביעת רצון עבור קטגוריית הרכב שלו. בפניות יש קצת רעידות, והקצה האחורי אולי מפגין קפיצות מסוימות מעל דבשת מהירות, אבל זה נשאר פחות צורם מהנסיעה התקיפה מדי של פורצ’נר.

בדגמי רקסטון בעלי המפרט הגבוה, מערך ההיגוי הרגיש למהירות מוכיח יתרון במהירויות נמוכות יותר, ומשפר את יכולת התמרון בתמרוני חניה. עם זאת, במהירויות גבוהות יותר בפניות גורפות, משקל ההיגוי יכול להרגיש מוזר, כמעט כאילו הוא מתנגד לנהג. מנוע הטורבו-דיזל מפגין השהיה מסוימת במהירות נמוכה, מה שעלול להיות מתסכל במהלך המראות בעמידה. בהזדמנויות רבות ברמזורים, מצאתי את עצמי מעריך יתר על המידה את זמני התגובה של מכוניות אחרות, מה שהוביל לרצף פיגורים חוזר ונשנה.

תיבת שמונה ההילוכים האוטומטית מתפקדת בצורה מעוררת הערצה, רותמת ביעילות את המומנט של מנוע הדיזל ומאפשרת למנוע למשוך, במקום לזוז שלא לצורך כדי לשמור על המומנטום.

אמינות ובטיחות – סאנגיונג רקסטון

סדרת הרקסטון זכתה למוניטין מוצק של אמינות, המיוחסת להנדסה הקשוחה משהו ולפשטות המובנית בה. בעוד שהדגם האחרון משלב יותר תכונות היי-טק, רכיבי היסוד שמתחתיו נשארים חזקים. עיצוב המנוע הקנייני של סאנגיונג יחד עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית שסופקה על ידי יונדאי (המשמשת גם את ג’נסיס וקיה), משרים ביטחון באמינותה.
אמינותו של הרקסטון מודגשת עוד יותר על ידי השימוש הנרחב שלו בציי מוניות, מה שמעיד על יכולתו לעמוד בקילומטראז’ נרחב. למרות שהרקסטון לא עבר מבחני ריסוק של Euro NCAP, הוא מתהדר בחבילת בטיחות מקיפה, כולל בלימת חירום אקטיבית, התרעת התנגשות והתרעת סטייה מנתיב. גרסאות המפרט העליון משפרות את הבטיחות עם התרעת שטח מת ותנועה חוצה ואילו דגמי ELX ו-Ultimate כוללים כריות אוויר צדדיות לנוסעים במושב האחורי וכרית אוויר לברכי הנהג.

מסקנה

לסיכום, סאנגיונג רקסטון 2023 מהווה עדות לחדשנות וביצועים בשוק רכבי השטח. עם מנוע רב-עוצמה, טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב מסוגנן, ה-Rexton מספק חוויית נהיגה מלהיבה. שדרג את הנסיעות שלך בבטחה ברכב דינמי ומתוחכם זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×