סקירה
סובארו BRZ נותרה מכונית ספורט משתלמת ומהנה, תוך מתן עדיפות למעורבות הנהג על פני פרקטיות וטכנולוגיה. מודל מדגיש פשטות וחוויית נהיגה נמרצת עם תפוקת מנוע תואמת היטב ועיצוב קל משקל. סובארו מציגה גרסה חדשה, ה-tS, המשפרת את הביצועים עם מתלים מכווננים STI, בלמי ברמבו משודרגים וחישוקי סגסוגת 18 אינץ’ מסוגננים. התאומה שלה, טויוטה GR86, מציעה תכונות דומות עם כמה הבדלי עיצוב ומתלים. שתיהן בחירות סולידיות, אבל סובארו מתקדמת מעט קדימה. האלטרנטיבות כוללות את מאזדה MX-5 מיאטה ואת פורד מוסטנג 2024 שעוצבה מחדש.
איך סובארו BRZ נוהגת?
סובארו BRZ מצטיינת בהיגוי ובהתנהגות כביש, ומציעה תגובתיות מדויקת ומהירה המאפשרת מיקום מדויק בפניות. המתלים המכווננים היטב והעיצוב המאוזן שלו מתאימים למגוון סגנונות נהיגה, בין אם אתם מחפשים התנהגות שובבה בזנב או שומרים על היסחפות על מסלול המרוצים. משקלה המתון של המכונית תורם לביצועים המהנים והמרתקים שלה.
בעוד שהבלמים יכולים ליהנות מרפידות אגרסיביות יותר במהלך שימוש ממושך וקשה, הם מספקים כוח עצירה מוצק. במבחנים שערכנו, ה-BRZ Limited עם צמיגי קיץ בעלי ביצועים גבוהים נעצרו מ-60 קמ”ש ב-106 רגל קצרים, והפגינו יכולת בלימה אמינה הן לשימוש במסלול והן לשימוש יומיומי.
המנוע הגדול יותר בדור זה של BRZ מספק כוח בצורה חלקה מסרק לקו אדום, ומבטל את השפל בטווח הבינוני שנצפה בדגם הקודם. במבחני האצה, BRZ Limited המצוידת ידנית השיגה זמן של 0-60 קמ”ש של 6.1 שניות, כמעט שנייה מהר יותר מהגרסה הקודמת ודומה לגולף GTI האחרונה (5.9 שניות) ומאזדה מיאטה (6.0 שניות).
תיבת ההילוכים הידנית בעלת ששת ההילוכים בסובארו BRZ מציעה חוויית העברת הילוכים חיובית ומדויקת, עם תחושת ביטחון בניווט בין ההילוכים. בחירה בתיבת ההילוכים האוטומטית גורמת להאצה מעט איטית יותר (6.9 שניות) אך מציעה נוחות בתנועה כבדה. האוטומטית מצוידת במחליפי משוטים, ובמצב מסלול היא מספקת הורדת הילוכים מהירה לחוויית נהיגה ספורטיבית יותר.
תא נוסעים – סובארו BRZ
תא הנוסעים של סובארו BRZ בסיסי וידידותי למשתמש, ונותן עדיפות לחוויה ממוקדת נהג. בעוד ממדיו הקומפקטיים מגבילים את המרחב הפנימי, הנוסעים הקדמיים, במיוחד אנשים גבוהים יותר, ימצאו אותו נוח עם שפע של מקום לכוונון. המושבים האחוריים מתאימים יותר לאחסון מאשר הנוסעים.
לוח המחוונים הנמוך ומסך המגע של מערכת המידע והבידור הממוקמים היטב תורמים לראות מצוינת קדימה. עיצוב המנוע בפרופיל נמוך מביא לקו מכסה מנוע נמוך, ומשפר את הראות בכבישים אחוריים ובמסלולי מרוצים. עם זאת, הכניסה והיציאה יכולות להיות מעט מאתגרות בגלל גובה הנסיעה הנמוך והדלתות הארוכות.
טכנולוגיה וקישוריות
סובארו BRZ מציעה תכונות טכנולוגיות מודרניות בסיסיות, כולל תאימות סטנדרטית ל-Apple CarPlay ול-Android Auto. עם זאת, אין אפשרות למערכת ניווט משולבת. משענת היד המרכזית מספקת שתי יציאות USB לטעינה מהירה, המבטיחות שההתקנים יפריעו בנוחות בזמן הנהיגה. בעוד ממשק המידע והבידור חסר כשרון עיצובי, הוא מתפקד ביעילות עם זמני תגובה מהירים וגרפיקה ידידותית למשתמש.
החיסרון הוא שמערכת השמע פחות מרשימה, מתקשה להתמודד עם רמות הרעש בפנים ומגיעה בקלות לקצה גבול היכולת שלה בווליום מתון. שיפור בתחום זה יכול לשפר את החוויה הכוללת.
סובארו BRZ – אחסון
בעוד קופות קטנות כמו BRZ אולי לא הכי פרקטיות, הוא מתמודד עם משימות יומיומיות ביעילות. מרחב תא המטען צנוע ועומד על 6.3 רגל מעוקבת, מוגבל בגובהו הקצר, אך קיפול המושבים (בניגוד למיאטה) מאפשר להכיל ארבעה גלגלים עם צמיגים, ומציע ורסטיליות פרקטית. לשם השוואה, תא המטען של המיאטה מכיל 4.6 קוביות, ואילו המוסטנג הגדול יותר מכיל 13.5 קוביות.
בפנים, BRZ מספק כמות קטנה אך מעשית של אחסון. מחזיקי הכוסות ממוקמים היטב מאחורי הנהג, ומבטיחים שאין הפרעה בזמן הנהיגה. המושבים האחוריים שימושיים להחזקת תיקים וז’קטים, ומשלימים את שטח תא המטען המוגבל. נקודות עיגון למושב הרכב זמינות, אם כי קלות ההתקנה או ההסרה עשויות להיות מאתגרות.
צריכת דלק
סובארו BRZ, בזכות המבנה הקל שלה וגודל המנוע הצנוע שלה, משיגה יעילות דלק ראויה לשבח עבור מכונית ספורט. ה-EPA מעריך אותו ב-22 מגה-גרם (20 מגה-גרם בכביש מהיר 27), והבדיקות שלנו בעולם האמיתי הניבו 28 מגה-גרם מרשימים עם תיבת ההילוכים הידנית. גרסת תיבת ההילוכים האוטומטית מדורגת ב-25 מגה-גרם לפי הערכת ה-EPA (21 עיר/30 כביש מהיר).
עד כמה נוח סובארו BRZ?
סובארו BRZ מציע נסיעה יציבה למדי עם תאימות טובה, וסופג ביעילות פגמים בכביש, במיוחד במהירויות גבוהות יותר. המושבים המתכווננים ידנית, שתוכננו לכבישים אחוריים ולכבישים מהירים פתוחים, מספקים חיזוק משופר לגב העליון מבלי להרגיש מגבילים. באופן מפתיע, הכללת בקרת אקלים דו-אזורית במכונית כה קטנה אולי נראית מוגזמת אך מתגלה כיעילה.
בצד החיסרון, ה-BRZ נוטה להיות רועש, עם רעשי כביש וצמיגים קבועים וחזקים. רעש המנוע, שבאופן מסורתי אינו מהווה נקודה חזקה עבור ה-BRZ, מטריד יותר מאשר מעורר.
על איזה סובארו BRZ ממליצה Carcost?
מומלץ לבחור ברמת הגימור Limited של ה-BRZ, המציעה מראה מעודן יותר עם גלגלים גדולים יותר, ריפוד פנימי משודרג ומאפייני בטיחות וטכנולוגיה נוספים. בעוד גרסת ה-tS מפתה, הביצועים של הדגמים הסטנדרטיים מרשימים מספיק כדי לספק את רובם. בחירה בתיבת ההילוכים הידנית משפרת את מעורבות הנהג, אך גם האפשרות האוטומטית היא שיקול ראוי.
דגמי סובארו BRZ
סובארו BRZ מציעה שלוש רמות גימור: פרימיום, לימיטד ו-tS. הוא מצויד במנוע ארבעה צילינדרים יחיד בנפח 2.4 ליטר עם 228 כוחות סוס ומומנט של 184 קג”מ. אפשרויות תיבת ההילוכים כוללות תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית שישה הילוכים (בלעדית לרמת הגימור לימיטד). כל דגמי BRZ הם בעלי הנעה אחורית.