סקירה
יבואנית סוזוקי לישראל, טראפיק אינסטרומנטס, מתחילה לשווק את רכב הפנאי המצליח שלה, סוזוקי קרוסאובר. סוזוקי SX4 S-קרוס, שהוצג בשנת 2013, התמודד עם תחרות קשה בשוק הקרוסאוברים ורכבי השטח המתרחב במהירות. עם כניסתם של יצרני המיינסטרים לפלח, סוזוקי הגיבה במתיחת פנים משמעותית בשנת 2016. העדכון נועד להשיל מעליו את מראה ההאצ’בק חסר הייחוד של המכונית, ולהציג מראה SUV בולט יותר עם חזית חדשה ונועזת. ההתחדשות מיצבה את ה-S-קרוס להתמודד טוב יותר עם קרוסאוברים יקרים יותר בשוק.
סוזוקי SX4 S-קרוס מציע שלוש רמות גימור. ה-SZ-4 ברמת הכניסה, שמחירה פחות מ-15,000 ליש”ט, כוללת באופן בלעדי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר. הוא כולל סגסוגות 16 אינץ’, רדיו DAB, בקרת שיוט, מראות חשמליות מחוממות ומיזוג אוויר. מעבר למפרט SZ-T מספק גמישות עם כל שלושת המנועים. רמת גימור זו, שמחירה מעט גבוה יותר, מציעה סגסוגות 17 אינץ’, ניווט מושבי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים דו-אזורית, אורות ומגבים אוטומטיים, כניסה ללא מפתח ומערכת סטריאו משודרגת לחוויית נהיגה משופרת. מרווח הגחון הוגבה ב-15 מ”מ, מה שהגדיל את היתרון התחרותי שלה מול יריבות כמו ניסאן קשקאי, הונדה HR-V, רנו קדג’אר ו-ווקסהול מוקה X.
ביצועי נהיגה
סוזוקי SX4 S-קרוס מספק יכולת ולא התרגשות על הכביש, בהתאם לנורמות המעמדיות שלו. יש לציין שהוא מציע חוויית נהיגה חדה בהשוואה לקרוסאוברים אחרים. בדומה למקבילו הקטן יותר ויטארה, ה-S-קרוס מתוכנן להתנהגות כביש דמוית האצ’בק ולא לתחושה של רכב שטח. הביצועים הדינמיים המרשימים שלה מיוחסים למשקלה הקל משמעותית, המטה את הכף על 1,160 ק”ג בלבד – בקושי יותר מרוב הסופר-מיני. איכות קלת משקל זו תורמת לזריזות ולתגובתיות, בסיוע היגוי מדויק ובעל משקל טוב. בעוד גלגול המרכב מורגש במהירויות גבוהות יותר, סוזוקי שומר על מיקום כביש טוב עם בקרות חלקלקות. למרות שאינו מורכב כמו מאזדה CX-3, ה-S-קרוס נותר נהיגה סולידית ומהנה, הודות לקלילות שלו שמבטיחה שהמנועים יתמודדו עם המשימה בקלות.
מנועי – סוזוקי SX4 S-קרוס
סוזוקי S-קרוס האחרונה מציגה שדרוג משמעותי מתחת למכסה המנוע. האופציה החדשה ברמת הכניסה היא יחידת שלושה צילינדרים ‘בוסטרג’ט’ בנפח 1.0 ליטר בנפח 1.0 ליטר. למרות הפחות כוח, הוא מציע יותר מומנט בסל”ד נמוך יותר, ומספק ביצועים נמרצים כבר מההתחלה. האצה מ-0 ל-62 קמ”ש באחת-עשרה שניות, מרגישה מהירה יותר, מלווה בהערת מנוע שלושה צילינדרים נעימה. בנוסף, הוא משפר את היעילות בהשוואה למנוע הקודם, אם כי עם תיבת חמישה הילוכים ידנית קבועה.
אפשרות נוספת לבנזין כוללת יחידת 1.4 ליטר טורבו, המשודכת באופן בלעדי למערכת ההנעה הכפולה ALLGRIP. עם 138 כ”ס ומומנט של 220 ניוטון מטר, הוא מספק ביצועים מהירים ב-S-קרוס קל המשקל. המנוע לא רק חזק אלא גם חלק ושקט, מסתובב בחדות. הדגם הידני נהנה מהילוך שישי לשיפור חסכון השיוט ונהיגה מעודנת במהירות גבוהה, בעוד תיבת שישה הילוכים אוטומטית זמינה גם כן.
עיצוב חיצוני – סוזוקי SX4 S-קרוס
מתוך הכרה בצורך לפנות לחובבי רכבי שטח, סוזוקי מודה כי ה-SX4 S-Cross המקורי היה חסר את מראה ה-SUV הייחודי המבוקש על ידי קונים השוקלים דגמים כמו ניסאן קשקאי. בתגובה, הדגם שעבר מתיחת פנים מתהדר בחזית מודגשת הכוללת גריל כרום גדול, מכסה מנוע מוגבה וחרטום זקוף. עם זאת, מיקום הסורג עשוי להיראות מסורבל מזוויות מסוימות. גובה הנסיעה המוגבה משפר את הנוכחות הקשוחה של ה-S-Cross, יחד עם ראש LED ופנסים אחוריים למגע של תחכום. עיצובים חדשים של חישוקי סגסוגת וכונסי אוויר מעודכנים משלימים את השינויים החיצוניים, אם כי המראה האחורי נותר כמעט ללא שינוי. למרות שיפורים אלה, ראוי לציין כי ה-S-קרוס נותר מתחרה צנוע בתחום האסתטיקה של רכבי שטח קטנים.
עיצוב פנים – סוזוקי SX4 S-קרוס
תא הנוסעים של סוזוקי S-קרוס רואה שיפור מסוים עם הצגת חומרים חדשים למגע רך על הדשבורד והדלתות. גימור שחור מבריק בקונסולה המרכזית, יחד עם אפשרות לריפוד בהיר יותר, משפרים את האווירה הכללית. למרות עדכונים אלה, פלסטיק קשה ומגרד נשאר בכל תא הנוסעים. בעוד המכלול מוצק, חלקים נמוכים יותר של הדשבורד מרגישים מעט דקיקים, והדלתות נסגרות בטוונג חלול במקום בחבטה מרגיעה – פשרה עבור הקלילות היחסית של ה-S-קרוס.
למרות שעיצוב המקף חסר התרגשות, מערכת המידע והבידור החדשה מוסיפה נופך של מודרניות. דגמי הבסיס מרשימים עם כמות נדיבה של אבזור, וגרסאות המפרט העליון מתהדרות בתכונות סטנדרטיות יותר מאשר מכוניות שמחירן כפול ממחירן. מפרט SZ-4 יוצר איזון טוב בין האבזור למחיר המחירון.
קישוריות וטכנולוגיה
גרסאות S-Cross ברמת הכניסה משמיטות מסך מגע אך כוללות רדיו DAB, Bluetooth, נגן תקליטורים, USB, AUX-in ופקדי שמע המותקנים על גלגל ההגה. בעוד מספיק, רוב הקונים צפויים לבחור דגם עם ממשק מסך מגע צבעוני. מסך המגע, שהושאל מהויטארה, נרחב ובהיר יותר ממערך המכונית הישנה, אם כי עם גרפיקה מיושנת ותפעול מעט עצבני. למרות זאת, הוא מגיע עם קישוריות סמארטפון Mirrorlink וניווט sat-nav סטנדרטי. הדגמים המובילים כוללים גם מערכת סטריאו משודרגת עם רמקולים נוספים, בעוד שבדגמים הבסיסיים יש רק ארבעה רמקולים.
פרקטיות ונוחות
ה-S-קרוס ממצבת את עצמה בין הויטארה לניסאן קשקאי מבחינת גודל, מה שהופך אותה לפחות מרווחת מחלק מהמתחרות בקטגוריה שלה. עם זאת, אריזה יעילה מבטיחה כמות נדיבה של מקום ומרחב תא מטען פרקטי. החלק הקדמי מתאים לאנשים בצורות ובגדלים שונים, ומציע התאמות להגעה ולמגרפה על הגלגל, מה שיוצר אווירה קלילה ואוורירית עם ראות מצוינת.
בעוד הנוסעים במושב האחורי אינם נהנים מאותה רמת אירוח, המרחב נדיב יותר מאשר בסופר-מיני במחיר דומה. עם זאת, היעדרם של פתרונות אחסון חכמים בולט, ומגביל את הסיכויים לקוביית מקף קטנה ופח בגודל ממוצע לפני מחזיק הכוסות. יש לציין כי דגם 2016 מציג גב מושב אחורי לנוחות נוספת.
מלפנים, יש שפע של מקום לראש ולרגליים, ומושב הנהג מציע מגוון רחב של כיוונונים לנוחות קלה. סוזוקי מיישרת קו עם יריבותיה בכל הנוגע למרחב רגליים לנוסעים מאחור, אך הגג הפנורמי בדגמים העליונים מצמצם את מרווח הראש.
שטח אתחול – סוזוקי SX4 S-קרוס
סוזוקי כולל תא מטען מרווח בנפח 440 ליטר עם מושבים למעלה, עלייה של 10 ליטר מהדגם הקודם בשל משענת גב נשענת. קיבולת זו גדולה יותר מזו של סקודה יטי ומשתווה לזו של ניסאן קשקאי. ניתן לקפל את המושבים האחוריים 60/40 כדי לספק מקום נוסף לפריטים גדולים יותר. כמו מכוניות רבות בקטגוריה זו, תא המטען כולל רצפה מזויפת להסתרת חפצי ערך ורשת מזוודות.
MPG, CO2 ועלות תפעול
כדגם הגדול ביותר במערך הבריטי של סוזוקי, ה-S-Cross בולט בעלות-תועלת שלו. ללא קשר לדגם הנבחר, אתה יכול לצפות מכונית אמינה כי הוא לא רק זול יותר לרכוש מאשר המתחרים שלה, אלא גם תחרותי במונחים של עלויות הבעלות.
עבור אלה המכסים מרחקים ארוכים, מנוע הדיזל נשאר הבחירה האופטימלית. הוא מספק חיסכון משולב חזק של 68.9mpg בתצורת הנעה קדמית, עם פליטת CO2 של 106 גרם לק”מ, ושומר על יעילות בעולם האמיתי מעל 50mpg. עם זאת, בחירה בהנעה לארבעה גלגלים מפחיתה מעט את היעילות ל-64.2 מגה-גרם מכובדים עם פליטת CO2 של 114 גרם לק”מ, מה שמציב אותה ברצועת מס גבוהה יותר.
מאפייני בטיחות
מאפייני הבטיחות הסטנדרטיים ב-S-Cross כוללים שבע כריות אוויר, בקרת יציבות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים וסיוע בבלימת חירום. אלה תרמו לדירוג הראשוני של חמישה כוכבים מ-Euro NCAP. עם זאת, ראוי לציין כי היעדר בלימה אוטונומית פירושו שהיא עשויה שלא להשיג את אותו דירוג בתקני הבדיקה של היום.
אחריות
כל הדגמים מגיעים עם אחריות לשלוש שנים, 60,000 ק”מ כסטנדרט, שזה סביר, אבל יונדאי וקיה טובות ממנו עם חמש או שבע שנות אחריות. סוזוקי מציעה גם כיסוי תקלות בעלות נמוכה, בעוד שיש שלוש רמות שונות של אחריות מורחבת זמינות בתוספת תשלום. אתה יכול לשלם על זה ישירות או חודשי.