למשפחת סיאט מצטרף רכב חדש המגיע בגרסת 5 או 7 מושבים ושמו סיאט טאראקו. סיאט טאראקו מגיע בעיצוב חדשני המתבטא בחרטום עם צורת סבכה חדשה וצנועה יותר. הטאראקו, שנקרא על שם הייעוד הקודם לנמל הספרדי טרגונה, משלים את שלישיית רכבי השטח של סיאט, הכוללת את ארונה הקומפקטית ואת אטקה בגודל בינוני. מדובר ברכב משמעותי שנועד להתחרות במתחרים כמו יונדאי סנטה פה וסקודה קודיאק הקרובה.
עיצוב – סיאט טאראקו
סיאט טאראקו היא מכונית נאה, כמו רכבי שטח. פני החברה חדים, גם אם הצללית של הטאראקו דומה מאוד לזו של הקודיאק – לא מפתיע בהתחשב בתחתונים האדריכליים המשותפים – אם כי הסיאט ארוכה יותר, נמוכה וזוויתית יותר. הביטו בסנפירי מכסה המנוע ובסבכה הגיאומטרית. מאחור יש פס תאורה אופנתי ברוחב מלא לרוחב מכסה תא המטען, אם כי הוא לא ממש נדלק, כך שמדובר פשוט ברצועת פלסטיק חסרת תועלת.
מנועים – סיאט טאראקו
אין עדיין Tarraco חשמלי זמין, אבל במקום זאת, הלקוחות יכולים לבחור מתוך מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל.
החל מבנזין, יחידת בנזין בנפח 1.5 ליטר עם 148 כ”ס מתחילה את ההרכב, והיא זמינה אך ורק עם הנעה קדמית לצד אפשרות לתיבת שישה הילוכים ידנית או DSG אוטומטית עם שבעה הילוכים. ניתן לקבל אותו גם עם יחידת 2.0 ליטר טורבו, הזמינה עם אפשרות בחירה בין 187 כ”ס או 242 כ”ס – האחרון הוא מנוע משותף עם פולקסווגן גולף GTI. שניהם מגיעים כסטנדרט עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית DSG, כאשר דגם ה-242 כ”ס מסוגל להגיע ל-60 קמ”ש ב-6.1 שניות בלבד.
מי שעושה קילומטראז’ גבוה יותר צריך להסתכל על דיזל, עם יחידת 2.0 ליטר זמינה עם הספקים של 148 כ”ס ו-197 כ”ס. הראשון יכול להגיע עם ידני או DSG, כאשר המנוע החזק יותר כולל תיבת הילוכים אוטומטית כסטנדרט והנעה לכל הגלגלים. בסיאט טוענים שאפשר לראות עד 52.3 מגה-פיקסל, שזה נתון נהדר לרכב שטח עם שבעה מושבים בסדר גודל כזה.
MPG, פליטות ומסים
סיאט טאראקו אינה מציעה גרסאות כל-חשמליות או היברידיות-נטענות ידידותיות למס. במקום זאת, לקונים יש אפשרות לבחור בין מנוע בנזין אחד למנוע דיזל אחד, שניהם מתהדרים ב -150 כוחות סוס. בנוסף, הם יכולים לבחור בין תיבת הילוכים ידנית לאוטומטית, אם כי הידנית זמינה באופן בלעדי ברמות גימור נמוכות יותר.
למי שצובר קילומטראז’ משמעותי ומבקש למזער את הוצאות הדלק, מנוע הדיזל בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ”ס מוכיח את עצמו כבחירה החסכונית ביותר בדלק. הגרסה הידנית בעלת ההנעה הדו-גלגלית משיגה דירוג צריכת דלק רשמי של 47.1-52.3 מגה-גרם, נתון ראוי לשבח עבור רכב שטח עם שבעה מושבים. בחירה בתיבת הילוכים אוטומטית DSG מגדילה רק במעט את צריכת הדלק, עם טווח של 47.1-51.4mpg.
אם מעדיפים מנוע בנזין, דגם ההנעה הקדמית עם 150 כ”ס עדיין מספק חיסכון מכובד בדלק. בדיקות רשמיות מצביעות על צריכת דלק צפויה של 38.2-42.2mpg. עבור נהגי מכוניות חברה השואפים לשמור על חבות המס שלהם על ידי מזעור פליטות, מנוע דיזל 150 כ”ס הוא הבחירה המובילה, שכן הוא מתגאה בפליטת CO2 החל מ -142 גרם לק”מ.
פנים, בידור ואביזרים
החלק העליון של לוח המחוונים כולל פלסטיק איכותי שנראה ומרגיש פרימיום. עם זאת, הפלסטיק בקונסולה המרכזית התחתונה ובדלתות נוטה להיות קשה יותר ונוטה יותר לשריטות. ה-Tarraco מציע תכונת קבלת פנים למי שלא אוהב לנווט בתפריטי מסך מגע כדי לכוונן את טמפרטורת תא הנוסעים. החדר כולל בקרות מיזוג אוויר נפרדות הממוקמות מתחת למסך המידע והבידור. סידור זה עושה את זה הרבה יותר נוח לבצע התאמות מהירות באמצעות כפתורים פיזיים במקום להתעמק בתפריטי מסך מגע.
הבחירה ברמת הגימור SE מספקת מסך מגע בגודל 8.25 אינץ’ המצויד ברדיו DAB, שלוש יציאות טעינה USB-C, שקע aux in אחד, שמונה רמקולים וקישוריות Bluetooth. לעומת זאת, דגמים אחרים מגיעים עם מסך גדול יותר בגודל 9.2 אינץ’ הכולל ניווט לווייני.
הכללת לחצני קיצור במערכת המידע והבידור מפשטת את פעולתה, והמסך מגיב באופן סביר. עם זאת, ראוי לציין כי המסך נוטה למשוך טביעות אצבע וכתמים בקלות.למרבה המזל, Apple CarPlay ו-Android Auto מגיעים כסטנדרט בכל סיאט טאראקו. ברמת הגימור SE נדרש חיבור קווי, בעוד שרמות גימור גבוהות יותר מציעות קישוריות אלחוטית.
מרחב ופרקטיות
בחזית הטאראקו, שטח האחסון הוא בשפע. פחי הדלתות בגודל נדיב ומרופדים לבד כדי למנוע מפריטים לקשקש. בין המושבים הקדמיים, ישנם שני מחזיקי כוסות שניתן לכוונן כך שיחזיקו בבטחה כוסות בגדלים שונים, ובכך למזער את הסיכון לשפיכת קפה, בין אם אתם מעדיפים אספרסו או לאטה גדול במיוחד. בעוד תא הכפפות יכול להיות קצת יותר מרווח, זה לא סביר להיות מקור תלונה עבור רוב הבעלים.
למרבה הנוחות, יש מקום ייעודי לטלפון בבסיס הקונסולה המרכזית, ותא אחסון למשקפי שמש זמין בגג. ראוי לציין, עם זאת, כי שטח אחסון משקפי שמש זה יוקרב אם תבחר באפשרות גג השמש הפנורמי.
שטח אתחול – סיאט טאראקו
גודל תא המטען של הטאראקו קטן יחסית כאשר כל שבעת המושבים זקופים, ועומד על 230 ליטר, פחות ממה שתמצאו בפורד פיאסטה. בהשוואה לקיה סורנטו, הוא מציע פחות מקום למטען כאשר כל המושבים תפוסים.
עם זאת, המצב משתפר באופן משמעותי כאשר אתה מקפל את השורה השלישית לתוך הרצפה באמצעות המנופים הממוקמים משני צדי תא המטען. תצורה זו מספקת מרחב מרשים של 700 ליטר, מה שהופך אותה למספיק לאחסון מזוודות חג. הוא נמצא בטווח הביניים בהשוואה לאפשרויות דומות, ומציע יותר מרחב מ סקודה קודיאק (630 ליטר) אך פחות מפיג’ו 5008 (780 ליטר).
יש גם מקום נוסף מתחת לרצפה, בתנאי שתבחרו בערכת תיקון צמיגים סטנדרטית ולא בגלגל רזרבי. כשמקפלים גם את השורה האמצעית, הטאראקו הופך לגדול מספיק כדי להתמודד עם עומסים משמעותיים ועולה על יונדאי סנטה פה מבחינת מרחב.
צבעים – סיאט טאראקו
סיאט טאראקו מציעה פלטת צבעים מגוונת כדי לספק מגוון רחב של טעמים וסגנונות. עבור אלה המחפשים מגע של אלגנטיות נצחית, הכחול האטלנטי מטאלי מספק את הסחורה עם הגוון הכחול העמוק שלו, ומקרין תחכום על הכביש. בקצה השני של הספקטרום, ירוק הסוואה כהה מטאלי מציג רוח הרפתקנית, הפונה למי שמשתוקק למראה מחוספס וייחודי. אופציית שחור עמוק מטאלי מאמצת מודרניות, ומקרינה ביטחון ומעמד. בינתיים, דולפין גריי מטאלי מציע אלטרנטיבה מעודנת אך מעודנת, מושלמת למי שמעריך יוקרה מאופקת. לבן אוריקס, בחירה מטאלית נוספת, מספק מראה בתולי ועכשווי, בעוד אפור אוראנו בצבע אחיד משלים את המבחר ומציע אפשרות מגוונת ושיקית.