סקירה
סיטרואן ברלינגו ואן האחרון מהווה שיפור משמעותי לעומת קודמו. כעת היא מציעה תכונות ונוחות דומות לאלה של מכוניות הנוסעים של סיטרואן. ציוד בטיחות סטנדרטי נמצא בשפע, ותכונות אופציונליות משפרות הן את הבטיחות והן את הרבגוניות. הודות לטכנולוגיה מתקדמת, הוא נוהג היטב, ואזור המטען המרווח יכול להתמודד עם עד טון אחד של מטען, מה שהופך אותו לבחירה חזקה עבור רוכשי טנדרים בגודל בינוני השוקלים לצמצם.
הברלינגו מציע מבחר מנועים: טורבו בנזין 1.2 PureTech, דיזל 1.5 BlueHDi והנעה חשמלית מלאה. PureTech 110 ו-BlueHDi 100 מגיעים עם תיבת שישה הילוכים ידנית, בעוד BlueHDi 130 החזק יותר כולל תיבת שמונה הילוכים אוטומטית EAT8. ה-e-Berlingo, גרסת אפס פליטות, משתמשת בסוללת 50kWh ובמנוע יחיד כדי להניע את הגלגלים הקדמיים, בדומה לדגמי הבנזין והדיזל.
יריבים נוספים של סיטרואן ברלינגו
מספר מתחרים מתחרים סיטרואן בברלינגו בקטגוריית הטנדרים הקטנים, ביניהם פיג’ו פרטנר, ווקסהול קומבו, פיאט דובלו ו טויוטה פרואס סיטי. הבחירה בין אלה תלויה בסוחר הקרוב ביותר ובהצעות שלהם. אפשרויות פופולריות אחרות הן פורד טרנזיט קונקט ופולקסווגן קאדי, בעוד שמוצרים חדשים כמו רנו קנגו, מרצדס סיטאן וניסאן טאונסטאר מציעים אפשרויות דלק שונות, כולל דיזל, בנזין או EV.
איך הסיטרואן ברלינגו החדשה אוהבת לנהוג?
הברלינגו מציע מבחר מנועים: טורבו בנזין 1.2 PureTech, דיזל 1.5 BlueHDi והנעה חשמלית מלאה. PureTech 110 ו-BlueHDi 100 מגיעים עם תיבת שישה הילוכים ידנית, בעוד BlueHDi 130 החזק יותר כולל תיבת שמונה הילוכים אוטומטית EAT8. ה-e-Berlingo, גרסת אפס פליטות, משתמשת בסוללת 50kWh ובמנוע יחיד כדי להניע את הגלגלים הקדמיים, בדומה לדגמי הבנזין והדיזל.
סיטרואן ברלינגו – פרפורמנס
ניתן לבחור בין מנועי בנזין יעילים של PureTech לבין מנועי דיזל BlueHDi, שהם רב-תכליתיים ומתאימים לצרכי נהיגה שונים, כולל נהיגה בעיר ובכביש מהיר. תיבת הילוכים אוטומטית אופציונלית EAT8 בעלת 8 הילוכים עם משוטים להעברת הילוכים מגלגל ההגה זמינה לנוחות נהיגה משופרת.
ה- BlueHDi 100 מתאים היטב לנהיגה עירונית ולנהיגה בכבישים מהירים, ויוצר איזון לנסיעות יומיות. הבחירה ב- BlueHDi 130 מציעה ביצועים משופרים, מה שמקל עליך להתמודד עם עומסים גדולים יותר ונסיעות ארוכות יותר. מנועי הבנזין גם חזקים ובעלי יכולת, במיוחד בעת נשיאת מטענים כבדים בעלייה.
סגנון פנים ומידע ובידור
סיטרואן ברלינגו ואן, שעוצב כסוס עבודה, כולל פלסטיק עמיד, קשיח ועמיד בפני שריטות בתא הנוסעים. הוא מרגיש חזק מספיק כדי לעמוד בבלאי האופייני לחייו של בעל המלאכה, ומשקף איכות בנייה טובה. מערך תא הנוסעים ברור וידידותי למשתמש, עם מאפייני בקרת אקלים מעוצבים היטב. בקרות הטמפרטורה הן מתגי החלפה עבים, וכפתורי המיזוג והדמיסטר גדולים ומרובעים, מה שהופך אותם לקלים לשימוש גם עם כפפות, במיוחד בחורף הבריטי הקריר.
הטנדר של ברלינגו חולק את מערכת המידע והבידור שלו עם מכוניות נוסעים אחרות של סיטרואן. בעוד המערכת נראית מלוטשת, חלק מהכפתורים על המסך קטנים ויכולים להיות מאתגרים לתפעול בזמן נהיגה. בנוסף, ההיענות של המערכת אינה המרשימה ביותר. עם זאת, ראוי לציין כי כל הגרסאות מגיעות כסטנדרט עם Apple CarPlay ו- Android Auto, המספקות אפשרויות קישוריות נוחות.
מרחב ופרקטיות
סיטרואן ברלינגו מציעה שפע של מקום בתא הנוסעים עם מרווח ראש נדיב ומקום לאחסון. בדגמים דו-מושביים, יש הרבה מקום עם משענת יד מתקפלת לנהג, אך אין אחסון נוסף בין המושבים. דגמים עם חבילת Extenso ושני מושבי נוסעים מחליפים את בלם היד הידני בבלם חשמלי.
מושבי התאומים מעט צרים יותר בהשוואה למערך החד-מושבי, במיוחד מבחינת מרווח הברכיים לנוסע האמצעי. עם זאת, הם מציעים גמישות נוספת. המושב החיצוני יכול להתהפך כדי ליצור אחסון נוסף, והגב יכול להתקפל כלפי מטה כדי להכיל פריטים ארוכים יותר מאזור המטען.
המושב האמצעי קטן אך רב-תכליתי, עם גב מתקפל שיוצר שולחן מגש. בנוסף, יש מגש על גבי לוח המחוונים וסל מכסה מעל החוגות. שתי כפפות מספקות אחסון, עם תא עליון גדול יותר מרווח מספיק למחשב נייד בגודל 15 אינץ’. תא הכפפות התחתון מושפע מעט מתיבת הנתיכים אך פחות מאשר בדגמים אחרים.
כמה סיטרואן ברלינגו ואן מאובטח?
סיטרואן ברלינגו נהנית מאותה טכנולוגיית שלדה EMP2 כמו סיטרואן C4 SpaceTourer, שייצורה הופסק כעת, ומאפשרת שילוב של מערכות נהיגה וסיוע בטיחות דומות. מאפייני הבטיחות הסטנדרטיים כוללים כרית אוויר לנהג (עם כרית אוויר אופציונלית לנוסע), יחד עם ראש מחיצה מפלדה בגובה מלא המפריד בין אזורי המטען והנוסעים.
ציוד הבטיחות כולל בקרת יציבות אלקטרונית עם סיוע בהתנעה בגבעה, ABS עם סיוע חירום וחלוקת כוח בלימה. כל הדגמים מגיעים עם שעוני לחץ אוויר סטנדרטיים בצמיגים וגלגל רזרבי. חבילת Worksite מוסיפה את מערכת בקרת האחיזה של סיטרואן לניווט במשטחים חלקלקים, ומציעה מרווח גחון נוסף של 30 מ”מ וצמיגי בוץ ושלג לשיפור האחיזה. שינויים אלה עשויים להשפיע מעט על יעילות צריכת הדלק.
מאפייני האבטחה כוללים נעילה מרכזית מרחוק עם נעילה נפרדת לתא הנהג ולאזור המטען, אימובילייזר מנוע, לוחית VIN גלויה וצירי דלת אחוריים נסתרים, תכונה חדשה עבור הברלינגו. בנוסף, כל הברלינגו מצוידים באזעקה מאושרת בקטגוריה 1 של Thatcham ובאימובילייזר לאבטחה נוספת.
מידות
סגנון גוף | גובה | רוחב | אורך |
לוח M של | 1,840 מ”מ | 1,848 מ”מ | 4,403 מ”מ |
טנדר פאנל XL | 1,840 מ”מ | 1,848 מ”מ | 4,753 מ”מ |
טנדר פאנל עובדים | 1,860 מ”מ | 1,848 מ”מ | 4,403 מ”מ |