סקירה
בואנית סקודה בישראל, צ’מפיון מוטורס, משיקה את סקודה פאביה, מכונית הסופר מיני בעיצוב חדש הכולל רגיל חדש וגדול, פגושים בעיצוב עדכני, ג’אנטים חדשים ופנסים חדשים מאחור ומלפנים. תא הנוסעים ידופן בחומרים איכותיים יותר, אפשרות לשילוב צבעים ולוח מחוונים בעיצוב חדש.
בדומה לדגמים אחרים של סקודה, הפאביה המעודנת יותר ממקסמת את המרחב הפנימי בממדיה הקומפקטיים, ומרחיבה את מגוון מתחרותיה. סקודה מזהה מתחרים החל מטויוטה יאריס ומיני קופר האץ’ קלאסיק ועד יונדאי i30 N ליין.
מנוע, תיבת הילוכים וביצועים
סקודה פאביה מונטה קרלו אינה מכונית חמה מן המניין כמו פולקסווגן פולו GTI; במקום זאת, מדובר יותר בחבילת הופעה עם ביצועים נמרצים למדי, אם כי לא מלהיבים. מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר טורבו מפיק 110 כ”ס ב-6,000 סל”ד ומומנט משמעותי של 250 ניוטון מטר בין 1500 ל-3500 סל”ד, שיפור משמעותי לעומת 81 קילוואט ו-200 ניוטון מטר של פאביה מונטה קרלו הוותיקה ממנוע שלושה צילינדרים.
הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שבעה הילוכים אוטומטית DSG כפולת מצמד, המביאה לזמן מכובד של 8.0 שניות מ-0 ל-100 קמ”ש, בין היתר הודות למשקלה הקל יחסית של 1,265 ק”ג. המנוע עומד בתקנות יורו 6, משלב טכנולוגיית עצור/התנעה ומשיג 4.9 ליטר ל-100 ק”מ במחזור המשולב בעת שימוש במינימום דלק 95 RON. באופן מרשים, בתרחיש נהיגה מעורבת (כ-75% כביש מהיר ו-25% בתוך העיר), היא סיפקה 4.5 ליטר חסכוני ל-100 ק”מ.
ביצועי נהיגה – סקודה פאביה
בעיר
סקודה פאביה מציעה נסיעה חלקה בכבישים עירוניים משובשים, ומבטיחה נוחות במהירויות איטיות יותר. הוא מספק ראות טובה עם חלונות גדולים ומראות כנף יעילות.
בעוד תיבת ההילוכים עשויה להיות מעט מחורצת, המצמד הקל וההיגוי המדויק מקלים על תמרון הפאביה על הכביש, והמכונית זריזה למדי. החניה פשוטה, ונעזרת בחיישני חניה אחוריים שמגיעים כסטנדרט. לסיוע נוסף, חבילת חנה וסע כוללת חיישנים קדמיים ומצלמת נסיעה לאחור.
על הכביש המהיר
סקודה פאביה מצטיינת על הכביש המהיר למרות גודלה הקומפקטי. עבור נסיעות ארוכות בכבישים מהירים, מערכת Travel Assist האופציונלית היא תוספת יקרת ערך. עם תכונה זו, הפאביה יכולה להאיץ, לבלום ולנווט באופן אוטונומי בכביש המהיר ובתורי תנועה, ולשפר את הנוחות במהלך נסיעות ארוכות. ראוי לציין שלא כל רמת אבזור כוללת בקרת שיוט כתכונה סטנדרטית.
בדרך מפותלת
ההיגוי של הסקודה חסר משוב על אחיזת הצמיג הקדמי בפניות, אבל זה פחות קריטי בהאצ’בק משפחתית. הוא מגיב במדויק לקלט שלך, שומר על התנהגות כביש טובה, עם רכינה מינימלית של המרכב ומציע אחיזה בשפע.
פנים – סקודה פאביה
תא הנוסעים של דגם זה כולל עיטורים אדומים עזים של כבאית על הדשבורד, מנהרת התמסורת, המושבים והדלתות. עם זאת, ישנם כמה עיטורי פסנתר שחורים המועדים לאבק ושריטות, ואלמנטים מתכתיים כסופים, יחד עם פתחי אוורור עגולים לא אופייניים.
אמנם יש פלסטיק קשיח באזורים פחות גלויים, איכות הבנייה הכוללת ראויה לשבח. גלגל ההגה ‘מונטה קרלו’ עטוף בעור מחורר ומציע התאמות שונות, יחד עם חוגות וכפתורי גלילה ידידותיים למשתמש במקום משטחי מגע אופנתיים.
באופן נוח, גבעול בקרת השיוט ממוקם מתחת ומאחורי הדובר השמאלי, בעוד כפתור ההתנעה נמצא בצד ימין. מושבי הפסים המעוצבים היטב מספקים תמיכה מעולה בירכיים ומראה מסוגנן, שלא לדבר על כך שהם מחוממים.
מאחורי ההגה, תמצאו לוח מחוונים דיגיטלי מוכר של קבוצת פולקסווגן עם תפריטים הניתנים להתאמה אישית ובהירות מעולה, המציבים סטנדרט גבוה יותר בקטגוריה שלו. זה אפילו מאפשר לך להציג מפות בגודל מלא.
טכנולוגיה – סקודה פאביה
מסך המגע המרכזי בסקודה כולל תוכנה של קבוצת פולקסווגן אך בעל עיצוב ייחודי של סקודה עם גרפיקה תוססת ותפריטים פשוטים, הנגישים דרך אריחי מסך הבית. מקטעי קיצור נוחים ורגישים למגע מקיפים את המסך.
הוא מציע גם טעינה אלחוטית וגם שיקוף טלפון, ומבטל את הצורך בכבלים. בנוסף, הוא כולל מערכת ניווט sat-nav אמינה המציגה הוראות בלוח המחוונים.
מתחת למסך, תמצאו פתחי אוורור מרכזיים ובקרות פיזיות להגדרות אקלים, יחד עם אזור אחסון הכולל משטח טעינה אלחוטי Qi ויציאות USB-C.
בטיחות ואבטחה
סקודה פאביה, באורך 4108 מ”מ בלבד, אולי לא מיועדת בעיקר לאירוח חמישה נוסעים, אבל באופן מפתיע, השורה השנייה מציעה כמות נאה של מרחב. אני בגובה 194 ס”מ, ומצאתי את זה די נסבל, מה שמעיד על כך שהילדים שלך או אפילו החברים בגודל ממוצע שלך צריכים להרגיש בנוח שם.
יתר על כן, החלק האחורי של המכונית מצויד בפתחי אוורור, נקודות טעינה USB-C ותאי אחסון שימושיים, מה שמוסיף לנוחות הנוסעים.