סקירה
הקארוק של סקודה מתאים באופן מושלם לשוק הקרוסאוברים המשפחתיים – פשוט, יעיל ומשתלב בצורה חלקה בחייכם. עם תנוחת נהיגה מוגבהת, איכות בנייה יציבה ותכונות חכמות כמו מגרד קרח משולב ולשונית להחזקת כרטיסי תשלום ותצוגה על השמשה הקדמית, זו בחירה מעוגלת היטב.
הנושא המתמשך של עיצוב הגיוני ומוצק מתרחב בצורה חלקה לתוך פנים הרכב. גוונים עזים ודפוסים ראוותניים אינם נכללים באוצר המילים העיצובי של סקודה, מה שהופך את הקארוק לייחודי בזכות עצמו. תא הנוסעים אולי לא מתהדר באווירה המלהיבה ביותר, אך הוא מצטיין בידידותיות למשתמש ובפריסה פשוטה.
פשטות זו באה לידי ביטוי בהכללת מסך מגע מרכזי סטנדרטי בגודל 8.0 אינץ’. מסך המגע כולל כפתורי תפריט בגודל בולט ומסומנים בבירור, התורמים לחוויית משתמש אינטואיטיבית ונטולת מאמץ. שיפור ראוי לציון נוסף הוא השילוב האחרון של גלגל ההגה הרב-תכליתי הדו-תכליתי של האוקטביה והאניאק iV, המוסיף מגע עדין אך מוערך לאווירה הכללית בתא הנוסעים.
בסביבה עירונית, הקארוק מפגין חלקות וקלות התנהגות ראויות לשבח. עם זאת, ראוי לציין כי תיבת ההילוכים האוטומטית האופציונלית DSG, במיוחד כאשר היא משודכת למנוע הדיזל TDI בנפח 2.0 ליטר עם 150 כ”ס, יכולה להפגין מגע של איטיות במהירויות נמוכות.
לנהיגה עירונית בעיקר, הבחירה האופטימלית היא הקארוק עם מנוע הטורבו בנזין TSI הבסיסי בנפח 1.0 ליטר. למרות גודלו הצנוע לכאורה עבור המכונית, מנוע זה מספק באופן מפתיע ביצועים תוססים במהירויות עירוניות. הסינרגיה עם תיבת שישה הילוכים ידנית סטנדרטית משפרת את התאמתה הכוללת לסביבה עירונית.
מנוע וביצועים
הקארוק סטייל מצויד במנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.4 ליטר טורבו, המספק הספק צנוע של 110 קילוואט ב-6,000 סל”ד. עם זאת, מומנט משמעותי של 250Nm, הזמין עד 1500 סל”ד, מבטיח ביצועים חזקים ברמה נמוכה. דגם זה כולל הנעה קדמית ומשתמש בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית בדומה ל פולקסווגן גולף הבסיסית. היא משיגה צריכת דלק משולבת של 6.5 ליטר ל-100 ק”מ ומאיצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-9.2 שניות.
עבור הקארוק ספורטליין, מנוע טורבו-בנזין חזק יותר בנפח 2.0 ליטר מייצר 140 כ”ס ו-320 ניוטון מטר (החל מ-1,500 סל”ד), עם הנעה לכל הגלגלים ותיבת DSG עם שבעה הילוכים. סקודה טוענת לצריכת דלק של 6.6 ליטר ל-100 ק”מ וזמן מרשים של 7.0 שניות ל-0-100 קמ”ש. הקארוק סטייל מדורג לגרירה של 1500 ק”ג בבלמים, בעוד הספורטליין מתהדר בדירוג גבוה יותר של 1900 ק”ג עם בלימה, שניהם עם תקרת משקל צנועה של 90 ק”ג.
פנים, בידור ואביזרים
עדכוני אמצע החיים האחרונים הזריקו אווירה רעננה לתא הנוסעים, שהודגשה על ידי אימוץ תצוגה דיגיטלית בגודל 8.0 אינץ’ במקום חוגות אנלוגיות מסורתיות ומחשב טיול קטן. מסך מודרני זה לא רק מעניק אווירה היי-טקית יותר ללוח המחוונים, אלא גם משפר את הפונקציונליות. נהגים יכולים לבחור מבין שלוש פריסות תצוגה נפרדות, המוסיפות מגע מותאם אישית לחוויית הנהיגה שלהם.
בנוסף, כל מכונית מצוידת במערכת בידור ובידור עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ’ המשלבת תכונות כמו ניווט בישיבה ורדיו אינטרנט. הכללת לחצני קיצור לאורך צד אחד של המסך מאפשרת ניווט מהיר בין התפריטים השונים. ראוי לציין, עם זאת, כי לחצנים אלה ממוקמים בצד שמאל של המסך, אשר עשוי להיות קצת לא נוח עבור נהגים במכוניות הנעה ימנית.
אם המערכת של סקודה אינה מתאימה להעדפותיכם, אפשרויות קישוריות חלקות זמינות. Apple CarPlay מאפשר חיבור אלחוטי לטלפונים של Apple, בעוד ש-Android Auto דורש כבל USB עבור קישוריות למכשירי Android.
איך נוהג סקודה קארוק ?
הקארוק מציע חוויית נהיגה מובהקת של פולקסווגן: הוא שקט יחסית, מתהדר במומנט מנוע נמוך בשפע, ויוצר איזון מהונדס היטב בין נוחות נסיעה לזריזות בפניות.
מתחת למכסה המנוע, מנוע ה-1.4 ליטר של קארוק סטייל אולי נראה צנוע על הנייר, אבל תפוקת המומנט החזקה שלו בנפח 250 ניוטון מטר מבטיחה ביצועים תגובתיים, במיוחד במצבי עצירה/התנעה עם תיבת הילוכים בסגנון ממיר מומנט. ראוי לציין שחוויית נסיעת ההשקה שלי הציגה רק את הנהג בתא הנוסעים, ללא נוכחות של חמישה נוסעים ומטען.
בהתחשב בתצורת ההנעה הקדמית שלו, סגנון קארוק נוטה להיות האצ’בק על כלונסאות. מערך זה מתורגם להגדלת המרחב הפנימי ולהפחתת משקל של 165 ק”ג, מה שתורם לדינמיקת הנהיגה הכוללת שלו.
פרקטיות – סקודה קארוק
הקארוק מציע חוויית תא נוסעים שלווה, אם כי רעשי רוח מסוימים עשויים להיות מורגשים במהירויות גבוהות יותר סביב עמודי הדלתות. למרות זמזום מנוע קל בדגמים ברמת הכניסה במהלך האצה קשה, הנסיעה הכוללת נוחה ושקטה. רכב השטח מתהדר במושבים תומכים, תא נוסעים מרווח ומעוצב וגימורים איכותיים. עמוס גאדג’טים ברמות גימור עליונות, הוא מרשים עם תא מטען גדול, אחסון בשפע ותכונות שימושיות כמו תיבת ג’מבו בין המושבים הקדמיים. התוספות האופציונליות אידיאליות למשפחות, וכוללות רזרבי חסכוני במקום, חבילת כביש משובשת, מצלמת נסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית, המשפרים את הפרקטיות וקלות השימוש של רכב השטח.
מידות
הקארוק באורך 4,382 מ”מ, רוחב 1,841 מ”מ וגובה 1,603 מ”מ, עולה על קודמו, היטי, בגודלו. היא מתחרה ישירות במתחרים כמו פיג’ו 3008 (4,447 מ”מ) וניסאן קשקאי (4,394 מ”מ), ומיישרת קו בממדים בתוך הפלח שלה.
חדר רגליים וחדר ראש
סקודה קארוק מספק שפע של מרווח רגליים וראש בכל המושבים, כאשר הנוסעים במושב האחורי נהנים ממרווח ראש מעט טוב יותר מזה של הקודיאק הגדול יותר. בעוד שנוסעים גבוהים יותר עשויים לחוות צחצוח ברכיים על גב המושב, מרווח הרגליים הכולל מאחור מרשים עבור הכיתה, במיוחד כאשר הספסל האחורי הסטנדרטי של Varioflex נדחק למיקומו המרבי.
שטח אתחול
דלת תא המטען של הקארוק, בהתאם למפרט, מתרוממת חשמלית, ו’דוושה וירטואלית’ מאפשרת גישה ללא ידיים על ידי נפנוף רגל מתחת לפגוש האחורי. אזור המטען המרווח והמעוצב היטב מציע 521 ליטר עם מושבים אחוריים למעלה, ומתרחב ל-1,630 ליטר משמעותיים כאשר הם מקופלים. בחירה במושבים האחוריים של VarioFlex מכווננת את קיבולת ‘המושבים למעלה’ ל-588 ליטר, בעוד שהסרת המושבים האחוריים לחלוטין מספקת 1,810 ליטר דמויי טנדר, ומציעה ורסטיליות שתתאים לצרכי אחסון שונים.
אחריות ושירות – סקודה קארוק
האחריות הסטנדרטית לשלוש שנים / 60,000 מייל עבור Karoq תואמת את הנורמה בתעשייה. עם זאת, מתחרים כמו טויוטה, רנו, יונדאי וקיה מספקים כיסוי מקיף יותר. למי שמחפש אחריות מורחבת, האפשרות להאריך את הכיסוי עד חמש שנים זמינה בתוספת תשלום.