אחרי שנים שבהן טויוטה פריוס טיילה בעולם וכיכבה כהיברידית הנמכרת ביותר, סוף סוף מגיעה מתחרה אמיתית מיונדאי – האיוניק. הוא בנוי על פלטפורמה חדשה לחלוטין ויהיה הראשון בעולם. הוא משתמש בשלושה כוננים חשמליים חלופיים באותה מכונית – היברידית רגילה, פלאג-אין וחשמלית בלבד. לפי השמועות, ה-Ioniq יימכר עם מנוע בנזין 1.6 ל’ GDI ומנוע חשמלי. המנוע החשמלי יספק הספק מרבי של כ-150 כ”ס. ביונדאי טוענים כי 53% מהרכב עשוי אלומיניום והדבר יבוא לידי ביטוי בביצועים משודרגים. הודות למשקל הנמוך הנובע משימוש בתרכובות אלומיניום.
תֵבַת הִלוּכִים
תיבת ההילוכים של יונדאי איוניק היא תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים שנועדה לספק חווית נהיגה יעילה. סוג זה של תיבת הילוכים משתמש בשני מצמדים נפרדים להילוכים אי-זוגיים ושווים. הם מאפשרים העברות מהירות וחלקות בין הילוכים. ה-DCT גם עוזר לשפר את יעילות הדלק על ידי הפחתת אובדן הכוח. זה מאפשר למנוע לפעול בסל”ד נמוך יותר.
תיבת ההילוכים נשלטת על ידי בורר הילוכים אלקטרוני המותקן בקונסולה המרכזית של המכונית. הנהג יכול לבחור בין מצבי נהיגה שונים, כולל אקו, ספורט ו-נורמלי. הם מתאימים את נקודות ההילוכים ותגובת המצערת של תיבת ההילוכים כך שיתאימו להעדפות הנהג.
פנים יונדאי איוניק
הפנים של יונדאי איוניק מתהדר בעיצוב מלוטש ומודרני, עם תא נוסעים מרווח. הם מושלמים לנסיעות קצרות וארוכות כאחד. המושבים עשויים מחומרים איכותיים המעניקים נסיעה תומכת ונוחה, כאשר לוח המחוונים ידידותי למשתמש וקל לניווט.
ללוח המחוונים תצוגת מסך מגע גדולה, המספקת גישה נוחה למערכת המידע והבידור של המכונית.המערכת אינטואיטיבית וידידותית למשתמש וכוללת תכונות כגון ניווט, בקרת אקלים ובקרת שמע. ה-Ioniq כולל גם משטח טעינה אלחוטי לסמארטפונים תואמים, וכן יציאות USB לאפשרויות טעינה נוספות.
הפנים שלו מתוכנן להיות ידידותי לסביבה, עם חומרים ברי קיימא כמו פלסטיק ממוחזר ובדים ביו. המושבים לא רק מפחיתים בזבוז אלא גם מציעים נסיעה נוחה ותומכת.
מבחינת אחסון, האיוניק מציעה מקום בשפע לנוסעים ולמטען כאחד. תא המטען של הרכב מרווח ומעוצב, בעל פתח רחב וגובה טעינה נמוך לגישה נוחה. ניתן גם לקפל את המושבים האחוריים כדי ליצור מקום נוסף לפריטים גדולים יותר.
יונדאי איוניק חיצוני
יונדאי איוניק מציגה עיצוב מודרני ומלוטש עם חזית ספורטיבית הכוללת סבכה מדורגת ייחודית ופנסי LED חדים. הצורה האווירודינמית של המכונית משפרת את יעילותה. בעוד שאפשרויות הצביעה הדו-גווניות הזמינות מוסיפות נופך של תחכום.
פרופיל הצד של האיוניק מאופיין בקו גג משופע המתמזג בצורה חלקה לתוך ההאצ’בק האחורי. הקווים החדים והקמטים של המכונית יוצרים מראה ספורטיבי, בעוד שהדגשי הכרום מוסיפים נופך של אלגנטיות.
החלק האחורי של האיוניק נשלט על ידי פנס LED ברוחב מלא המשולב בצורה חלקה בגוף. הפגוש והדיפיוזר המפוסלים מוסיפים לאופי הספורטיבי של המכונית. בעוד שהספוילר האחורי הזמין משפר את האווירודינמיקה שלו.
האיוניק רוכב על חישוקי סגסוגת מסוגננים, שגודלם נע בין 15 ל-17 אינץ’ בהתאם לרמת האבזור. הגלגלים נועדו לשפר את היעילות והביצועים של המכונית תוך הוספת המשיכה החזותית הכוללת שלה.
יונדאי איוניק גרסאות
יונדאי איוניק הוא קו פופולרי של רכבים היברידיים וחשמליים שקיים מאז 2016. במהלך השנים הציגה יונדאי מספר גרסאות של האיוניק כדי לענות על הצרכים של רוכשי רכב.
- אחת הגרסאות הבולטות ביותר של יונדאי איוניק היא איוניק אלקטריק. גרסה חשמלית מלאה זו של Ioniq מופעלת על ידי סוללת ליתיום-יון של 28 קילוואט ומנוע חשמלי של 88 קילוואט. יש לו טווח של עד 170 מייל בטעינה בודדת וניתן להטעין עד 80% תוך 30 דקות בלבד באמצעות מטען מהיר DC.
- גרסה פופולרית נוספת של יונדאי איוניק היא האיוניק ההיברידית. גרסה זו משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי כדי לספק חווית נהיגה ידידותית לסביבה. ל-איוניק היברידי יש דירוג צריכת דלק משולבת של 58 mpg ויכולה לנסוע עד 690 מיילים על מיכל גז בודד. הוא גם כולל עיצוב אלגנטי ומודרני עם תכונות טכנולוגיות מתקדמות.
- למי שרוצה אפילו יותר יעילות, איוניק חיבור היברידי הוא אופציה מצוינת. גרסה זו משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר עם מארז סוללות גדול יותר ומנוע חשמלי חזק יותר. יש לו טווח כולל של עד 630 מיילים והוא יכול לנסוע עד 29 מייל על חשמל בלבד.
- בנוסף לשלושת הגרסאות העיקריות הללו, יונדאי הציגה גם מהדורה מוגבלת של Ioniq Hybrid בשם Ioniq Hybrid Blue. גרסה זו עברה אופטימיזציה ליעילות דלק מרבית ויש לה דירוג צריכת דלק משולבת של 59 קמ”ג. הוא כולל גם גלגלים וצמיגים קלים, כמו גם שיפורים אווירודינמיים אחרים כדי לשפר עוד יותר את היעילות.