בעוד הג’וק המקורי קבע טרנדים, היו לו פגמים. הדור השני משתפר משמעותית ומציע יותר מקום, תכונות משופרות, דינמיקת נהיגה מהנה ותמחור תחרותי. בקטגוריית רכבי השטח הקטנים והצפופים, הג’וק בולט, במיוחד ברמת הגימור N-Connecta הבינונית, מה שהופך אותו לבחירה משכנעת אם אתם מעריכים את העיצוב הייחודי שלו.
מנוע, הנעה וביצועים
ההיגוי חסר משוב נרחב, אך משקלו הטבעי ואופי התגובה שלו תורמים לזריזות של הג’וק מבלי לגרום לעצבנות מוגזמת על הכביש המהיר. שליטה מעולה בגוף ממזערת רזון ומבטיחה תחושה יציבה.
בחירה בחישוקי 19 אינץ’ גדולים יותר, במיוחד ברמת גימור גבוהה יותר של Tekna ו-Tekna+, פוגעת באיכות הנסיעה ומגבירה את רעשי הדרך. הג’וק נוטה להרגיש עצבני בעיר ולא רגוע במהירויות גבוהות יותר עם גלגלים אלה. חישוקי סגסוגת קטנים יותר בקוטר 17 אינץ’ עשויים להיות בחירה עדיפה עבור רובם, גם אם הם מקריבים אסתטיקה מסוימת.
מנועי בנזין
ניסאן ג’וק מסתמך בעיקר על מנוע בנזין DIG-T פופולרי בנפח 1.0 ליטר, המייצג את רוב המכירות. למרות האצה צנועה של 10.7 שניות מ-0 ל-62 קמ”ש, העיצוב הקטן ומגדש הטורבו של המנוע מספק תחושה מודרנית עם איזון טוב בין ביצועים לחיסכון בדלק. מצב הנהיגה ‘Eco’, תוך שיפור יעילות צריכת הדלק, משפיע באופן ניכר על הביצועים הכוללים של המכונית.
תיבת ההילוכים הידנית בעלת ששת ההילוכים בניסאן ג’וק נופלת, בהיותה מעט חריצית בהשוואה למקבילתה החלקה יותר מאזדה CX-30. הוא גם מייצר יבבת הילוכים מורגשת במהלך שיוט בכביש מהיר, ומשבש את תא הנוסעים המעודן אחרת. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שבעה הילוכים, אף שהיא משופרת במצב ספורט, מפגינה מדי פעם קופצנות במהירויות איטיות, מה שמעורר הסתייגות מביצועיה.
מנוע היברידי
ניסאן מאמצת טכנולוגיה היברידית עם הג’וק הייבריד ומתגאה בהספק חזק של 141 כ”ס שעולה על מנוע הבנזין בהספק ובהאצה. המערכת ההיברידית משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי, המנוהלים על ידי תיבת הילוכים אוטומטית חכמה. למרות שהוא חולק כמה רכיבים עם רנו קפטור היברידית, הג’וק מבדיל את עצמו עם מנוע ייחודי, מנוע, בלימה רגנרטיבית משופרת ומערכת קירור סוללה מיוחדת. הסוללה מאפשרת נסיעה חשמלית קצרה במהירות של עד 34 קמ”ש, הנתמכת על ידי טעינת מנוע בנזין במהלך האטה. בעוד שהאצה חשמלית אפשרית בקצב נינוח, דרישה לתגובות מהירות יותר עלולה להעמיס על מנוע הבנזין ולגרום לרעש מוגבר.
ציוד פנים
הג’וק משדרג את מערכת המידע והבידור שלו עם מסך המגע האחרון של ניסאן בגודל שמונה אינץ’, אם כי הוא נופל בהשוואה למתחרים כמו פולקסווגן T-קרוס וסקודה קאמיק. מערך רמות הגימור כולל את Visia, Acenta, N-Connecta, Tekne ו-Tekna+. Visia מציעה פנסי LED, DAB, בלוטות’ ובקרת שיוט, אך Acenta מומלצת למסך שמונה אינץ’ עם Apple CarPlay ו-Android Auto, יחד עם מצלמה אחורית וחישוקי סגסוגת 17 אינץ’. N-Connecta מוסיפה מסך בגודל 7 אינץ’, התנעה ללא מפתח, גלגל הגה מעור, תאורת אווירה ובקרת אקלים. Tekna כוללת חישוקי 19 אינץ’ גדולים יותר, טכנולוגיית מגן הבטיחות של ניסאן, מערכת סטריאו של Bose עם 10 רמקולים, מושבים מחוממים ושמשה קדמית מחוממת.
פרקטיות ואחסון
הג’וק האחרון מתהדר בממדים מוגדלים, עם מסגרת רחבה יותר ב-35 מ”מ וארוכה ב-75 מ”מ. באופן מכריע, בסיס הגלגלים המורחב בקוטר 105 מ”מ משפר את המרחב הפנימי והופך אותו לתחרותי יותר בקרב רכבי שטח קטנים. הג’וק החדש, הזמין באופן בלעדי בתצורת חמש דלתות וחמישה מושבים, נותן מענה לחוויית המושב האחורי הצפופה והקלסטרופובית של הדגם הקודם. מרווח הרגליים והברכיים המשופר, יחד עם דלתות אחוריות ארוכות יותר, תורמים לסביבת מושב אחורי נוחה יותר, בדומה למתחרים כמו פיג’ו 2008 ויונדאי קונה.
שטח אתחול
הג’וק מרשים עם נפח תא מטען תחרותי של 422 ליטר, בתוספת פתח האצ’בק רחב משמעותית להעמסה קלה יותר של פריטים כמו עגלות תינוק. קיפול המושבים האחוריים מרחיב את נפח המטען ל-1,088 ליטר. בעוד רצפת תא המטען המתכווננת מוסיפה גמישות, היא חסרה את תכונת המושב האחורי המחליק שניתן למצוא אצל יריבים כמו סיטרואן C3 איירקרוס. הג’וק הייבריד אמנם מעט פחות פרקטי עם תא מטען בנפח 354 ליטר, אך עדיין שומר על יתרון של 50 ליטר על פני רנו קליאו E-Tech היברידית.
ניסאן, ג’וק MPG ו-CO2
הג’וק מציע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר DIG-T עם אפשרות בחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית או תיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמד DCT. ניסאן טוענת ל-48.7 מגה-גרם, ובמהלך הבדיקה היא עברה את הנתון הזה. פליטת CO2 נעה בין 132 גרם לק”מ עבור הידנית ועד 137 גרם לק”מ עבור האוטומטית, מה שמציב אותו ברצועת BiK גבוהה יותר עבור נהגי מכוניות חברה.
הגרסה ההיברידית, למרות שהיא יקרה יותר מראש, מתגאה ביעילות דלק טובה יותר של 55.4mpg ופליטת CO2 נמוכה יותר ב-115 גרם לק”מ, מה שהופך אותה לאופציה ידידותית למס עבור נהגים עסקיים. בעוד שלהיברידית יש עלות התחלתית גבוהה יותר, עסקאות מימון PCP של ניסאן מצמצמות את ההבדל. במונחי מס כביש (VED), ההיברידית מרוויחה 10 ליש”ט פחות בשנה בהשוואה למנוע הבנזין.