אני יושב בבית מתעדכן בחדשות הקורונה ומתבאס ואז כשיוצאים לפרסומות חיוך על פני, אני רואה איך כל יצרן בישראל מציע לי את הג’יפון הכי חזק, הכי יפה והכי בטיחותי בישראל. אפילו אייל ברקוביץ מנסה לשכנע אותי שאם ג’יפון אז רק סובארו. מה קרה שהרכבים האלו הפכו לכל כך פופולאריים בישראל? מה רע ברכב הפרטי? אז רק על מנת לסבר את האוזן בואו נחזור רגע עשור אחורה בזמן.
- אז ב-2010 מעבר לחיסולו של מחמוד אל מבחוח בדובאי זאת הייתה גם שנה יפה למאזדה ישראל. מאזדה מכרה בשנה זאת 31,754 רכבים חדשים בישראל ועמדה בראש הטבלה של המסירות באותה השנה. כמה מאותם רכבים היו רכבי SUV? נחשתם נכון, אפס.
- נחזור ל-2020, עברו הרבה מים בנהר ומאזדה קצת ירדה מכוחה בישראל (מקום שביעי בחציון הראשון בישראל). מאזדה יכלה להיות בבעיה גדולה הרבה יותר אם לא הייתה מוכרת רכבי פנאי, מתוך 5,269 רכבים שנמסרו בחציון זה על ידה יותר מ-50% היום רכבי SUV. אם נחזור לפרסומות בטלוויזיה אנחנו נראה שבמאזדה בעיקר יראו לנו את האיכויות של ה-CX30 וה-CX5, הג’יפונים שלהם.
- בקיה, היצרן השלישי מבחינת מסירות בחציון הראשון של 2020, נמסרו 14,478 רכבים, 11,294 מתוכם היו ג’יפונים.
ההבדל בין רכב פרטי לג’יפ
אז בואו נתחיל לנסות להבין את ההבדלים בין רכב פרטי לג’יפ. נתייחס קצת למושגים כמו כ”ס, מומנט ועוד כמה מושגים שלא תמיד ברורים אבל אל דאגה, לחצו כאן ותגיעו למאמר שמסביר כל מה שצריך לדעת. ננסה להבין את ההבדלים דרך השוואה בין מאזדה 3 (משפחתי) לבין המאזדה CX30 (ג’יפון). אז למאזדה 3 יש מנוע בנפח 2 ליטר המספק 165 כ”ס ומומנט מירבי של 21.7 קג”מ ב-4,000 סל”ד. זמן התאוצה מאפס למאה של הרכב הנמוך מבין השניים עומד על 8.5 שניות. נעבור לאח הגובה, ה-CX30.
נעשה השוואה כמובן למנוע ה-2 ליטר כמובן שגם ברכב הגבוה מייצר 165 כ”ס ומומנט מירבי של 21.7 קג”מ ב-4,000 סל”ד. הזמן שיעבור בזמן שהרכב יאיץ מ-0 ל-100 יעמוד על 9.7 שניות.לא מדובר בטעות הקלדה, אין כמעט הבדל מבחינת מנוע וביצועים בין הרכב הפרטי לג’יפ (המשפחה מאיצה אפילו מהר יותר בשל משקלה הנמוך בהשוואה לג’יפ). גם ביצרנים אחרים אין הבדלים משמעותיים בין הרכבים המשפחתיים לבין הגרסה הגבוהה שלהם באותו היצרן.
אז למה בכל זאת הישראלים נוהרים לג’יפונים?
אז ישנם כמה סיבות למה הישראלי ההמוצע יעדיף רכב מסוג זה. הראשון הוא נוחות. אנחנו שומעים הרבה נהגים שאומרים “אני אוהב/ת לשבת גבוה” להרבה נהגים יש תחושת ביטחון גדולה יותר כאשר הם יושבים גבוה. בנוסף הרכבים הגבוהים מציעים מרווח גדול יותר לרוב גם בתא הנוסעים מה שקורץ למשפחות הישראליות שלהם יותר ילדים מרוב מדינות העולם.
סיבה נוספת היא המחיר. נחזור רגע למאזדות שלנו. ה-3 בגרסה שדברנו עליה תעלה 138,000 ש”ח וה-CX30 (החדש!) תעלה 151,000 ש”ח. זהו הבדל של פחות מ-10% בין הדגמים ושוב, הנתונים די דומים גם ביצרנים אחרים. זהו הבדל נמוך יחסית ביחס למדינות העולם שנגרם מסיבות שונות שכרגע לא נכנס אליהן. בנוסף, בגלל הביקוש לג’יפונים היום ערכם נשמר יותר וקל יותר למכור אותם בבוא היום מה שמטשטש עוד את הפרשי המחיר. אלו הסיבות העיקריות שכנראה גם בשנים האחרונות נפתח טלוויזיה, פרסומות הרכב יתמקדו ברכבי ה-SUV.
מחפשים רכב חדש 0 ק”מ? התקשרו ל-077-50-66-126 ואחד המומחים שלנו ישמח לעזור לכם, או לחצו כאן ותעשו צעד ראשון בדרך לרכב החדש שלכם