תיאור כללי:
יונדאי סונטה היברידית היא מכונית סדאן משפחתית המשלבת מנוע בנזין עם מנוע חשמלי כדי לספק יעילות דלק משופרת. לסונטה בדור השמיני עיצוב אווירודינמי אלגנטי וחללי פנים מרווחים עם טכנולוגיה מתקדמת ואלמנטים של תאורה המייצרים מראה מרשים. יונדאי סונטה משווקת בישראל בשתי גרסאות, הגרסה ההיברידית עם מנוע בנזין 2.0 ל’ עם הנעה קדמית ומנוע חשמלי (192כ”ס) מערכת ההנעה ההיברידית נועדה, כדי לייעל את צריכת הדלק והביצועים. הסונטה ההיברידית כוללת גם תכונות כגון מערכת בלימה רגנרטיבית, הלוכדת אנרגיה שאבדה בדרך כלל במהלך בלימה ומשתמשת בה כדי להטעין את הסוללה. הגרסה הנוספת היא מנוע 1.6 טורבו בנזין (180 כ”ס).
המנוע של יונדאי סונטה היברידית:
יונדאי סונטה היברידית מונעת על ידי מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים בשילוב מנוע חשמלי. מנוע בנזין המפיק 156 כוחות סוס והמנוע החשמלי מוסיף עוד 52 כוחות סוס, להספק מערכת כולל של 192 כוחות סוס. מערכת ההנעה ההיברידית משודכת לתיבת שישה הילוכים אוטומטית, המאפשרת אספקת כוח חלקה ויעילה. הסונטה ההיברידית כוללת גם ערכת סוללות ליתיום-יון פולימר, המאחסנת אנרגיה שנלכדה במהלך בלימה רגנרטיבית ומספקת כוח למנוע החשמלי.
תיבת ההילוכים של יונדאי סונטה:
אחד המרכיבים המרכזיים של מערכת ההנעה ההיברידית הוא תיבת ההילוכים, אשר ממלאת תפקיד מכריע בהעברת הכוח מהמנוע והמנוע החשמלי אל הגלגלים. תיבת ההילוכים של יונדאי סונטה היברידית היא תיבת שישה הילוכים אוטומטית. מדובר בתיבת הילוכים המספקת אספקת כוח חלקה ויעילה, תוך סיוע בשיפור צריכת הדלק. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שישה הילוכים כפולת מצמדים להחלפת הילוכים, מה שמאפשר לרכב לשמור על מהירות עקבית תוך מתן כוח לגלגלים.
בטיחות:
יונדאי סונטה מאובזרת במערכות בטיחות מתקדמות. כגון בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי תמרורים, מערכת שיוט אדפבטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. ארגון יורו NCAP אמנם לא בחן את הונדאי סונטה, אך הארגון האמריקאי NHTSA כן בחן את היונדאי סונטה והעניק לה ציון חמישה כוכבי בטיחות. הציון המירבי. יש לציין כי לשני הארגונים מבחני בטיחות שונים וזה של האמריקאי מחמיר יותר.
תא נוסעים ומטען:
תא הנוסעים בסונטה החדשה עבר מהפך.הסונטה הקודמת אופיינה בעיצוב אמריקאי מעט מיושן ואילו העיצוב החדש מציג סביבת נהג עשירה, מודרנית, פונקציונלית ונחוה כאחד. העיצוב החדש מאופיין בשילוב צבעים יפים ושימוש בחומרים רכים ונוחים התחושה הכללית טובה ונעימה. העיצוב החדש, הוא אחד ההיבטים המרכזיים של הרכב הוא הגימור הפנימי שלו, המציע חווית נהיגה נוחה ומתוחכמת. צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב והתפעול שלו נוח וידידותי למשתמש. מושב הנהג נוח ומציע אפשרויות כוונון רבות. תא הנוסעים מאחור משופע במקום לרגליים ונוח גם לנוסעים מאחור. תא המטען הסונטה גדול למדי 510 ל’ אך המפתח צר יחסית.
צריכת דלק:
צריכת הדלק של יונדאי סונטה תלויה בגודל המנוע, תיבת ההילוכים ובשנת הייצור. בדרך כלל, מנוע ה-2.4 ל’ עם תיבת הילוכים אוטומטית מקבל הערכה של EPA של 21 קמ”ג בעיר ו-31 קמ”ג על הכביש המהיר. מנוע ה-1.6 ל’ טורבו עם תיבת הילוכים אוטומטית מקבל EPA מוערך של 25 קמ”ג בעיר ו-33 קמ”ג על הכביש המהיר.
ביצועים של יונדאי סונטה:
חטיבת הכח של הסונטה ההיברידית (מנוע בנזין + מנוע חשמלי) המייצרים 192 כוחות סוס. בשל המומנט של המנוע החשמלי הסונטה מגיבה בזריזות וביעילות. גם גרסת הבנזין טורבו המייצרת 180 כוחות סוס זריזה ונמרצת.
הסונטה כוללת גם מערכת מתלים מכווננת היטב המספקת איזון בין התנהגות ונוחות וכוללת גם טכנולוגיות מתקדמות כמו בולמים משתנים ברציפות ומתלה רב-חיבורי אחורי. טכנולוגיות אלו פועלות יחד כדי לספק נסיעה חלקה ויציבה, גם בכבישים קשים או לא ישרים.
בסך הכל, יונדאי סונטה מציעה ביצועים טובים למדי בשתי גרסאות המנוע המשווקות בישראל. תיבת הילוכים חלקה ויעילה, תכונות בטיחות מתקדמות ונסיעה נוחים.
יונדאי סונטה נוחות והתנהגות:
התנהגות הכביש של היונדאי סונטה בטוחה ויציבה. הנסיעה חלקה ונוחה והתגובות מהירות. בידוד הרעשים טוב מאוד. המושבים מתוכננים להיות תומכים ונוחים, ותא הנוסעים מרווח ומאוורר היטב. הרכב כולל גם מגוון תכונות נוחות כגון התנעה בלחיצת כפתור, מושב נהג חשמלי ומערכת בקרת אקלים דו-אזורית.
טבלת מידות:
ממדים | מדידה |
אורך | 490 ס”מ |
רוֹחַב | 186 ס”מ |
גוֹבַה | 144.5 ס”מ |
בסיס גלגלים | 284 ס”מ |
נפח תא המטען | 510 ליטר |
מִשׁקָל | 1,509 ק”ג |
מידות צמיגים | 215/55R17 |
קיבולת מיכל דלק | 50 ליטר |