חברת ניסאן מנצלת את היותה נותנת חסות באולימפיאדה ומציגה את דגם הקונספט רחפן להב ניסאן שלה על הבמה העולמית. למעשה, ניסאן הציגה כבר ב-2013 דגם קונספט בשם דומה לתצוגה בלבד, וכעת מציגה ניסאן את אב הטיפוס של הדגם. למען האווירודינמיקה, ה-להב ניסאן מעוצב עם חרטום צר, מה שדרש חשיבה יצירתית בסידור המושבים, ולכן מושב הנהג ממוקם במרכז קדמת תא הנוסע, ושני מושבים לנוסע מאחוריו. . בנוסף, במקום מראות צד מצויד הדגם במצלמות המעבירות את האלומה מחוץ לרכב למסכים בתא הנוסעים.
ניסאן להב גלידר פנים
החלק הפנימי של רחפן להב ניסאן מעוצב תוך התמקדות בנהג. הוא כולל סידור ישיבה מרכזי, כאשר הנהג ממוקם מלפנים ובמרכז, בדומה למכונית מרוץ פורמולה 1. פריסה זו מספקת ראות אופטימלית ותנוחת נהיגה שלטת. שני הנוסעים יושבים מאחורי הנהג ויוצרים אווירה ייחודית ואינטימית בתוך תא הנוסעים. המושבים מציעים תמיכה יוצאת דופן לצדדים ורגלי הנהג והנוסעים. המושבים גזוזים בתערובת מישוש מאוד של בד ושרף אפוקסי, וכתוצאה מכך חומר קשיח בעל השפעה של הדבקה נוחה של הנוסעים במקומם.
חִיצוֹנִי
החלק הקדמי של גלייד להב כולל גריל ייחודי בצורת V, המדגיש את האופי הדינמי והספורטיבי של המכונית. הפנסים החלקים, המשולבים בצורה חלקה בגוף החטוב, מספקים תאורה חדה וממוקדת.
נעות לאורך הצדדים, דלתות כנפי השחף של גלייד להב מוסיפות נופך של כשרון ונגישות. דלתות אלו לא רק משפרות את האסתטיקה העתידנית של הרכב אלא גם הופכות את הכניסה והיציאה מהרכב ללא מאמץ.
החלק האחורי של גלייד להב ממשיך את נושא העיצוב האווירודינמי, עם ספוילר המשולב במבנה הגוף הכללי. ספוילר זה לא רק משפר את המשיכה החזותית של המכונית אלא גם משפר את היציבות שלה במהירויות גבוהות יותר.
ה-גלייד להב רוכב על חישוקי סגסוגת מסוגננים וקלים שתורמים עוד יותר למראה הספורטיבי שלו. השילוב בין הצמיגים בעלי החתך הנמוך ועיצוב הגלגלים הדינמי משפר הן את התנהגות הרכב והן את הביצועים הכוללים שלו.
ביצועים
המהירות המרבית של דגמי ההדגמה היא מעבר ל-190 קמ”ש, כאשר 0-100 קמ”ש לוקח פחות מ-5 שניות.
הנעה של הגלגלים האחוריים מסופקת על ידי שני מנועים חשמליים 130kW – אחד לכל גלגל.
המערכת כוללת וקטור מומנט, שולטת במומנט המועבר לגלגלים המונעים, ומשפרת את הטיפול עוד יותר.
עם וקטור מומנט, אם המכונית מתחילה לתת היגוי, היא שולחת אוטומטית יותר מומנט לגלגל החיצוני כדי להחזיר את איזון הטיפול.
למערכת וקטור המומנט, שנועדה להוסיף לחוויית הנהיגה במקום לשלוט בה, יש שלוש הגדרות: כבוי, זריז ומצב סחף.
הכוח מסופק על ידי סוללת ליתיום-יון בעלת ביצועים גבוהים של חמישה מודולים 220kW.
פותחו מערכות קירור בהתאמה אישית הן לסוללה והן למנועים. הוא מצויד בתצוגה ברזולוציה גבוהה המספקת מידע חיוני לנהג, כולל מהירות, טווח ומצב הסוללה. בנוסף, המכונית מציעה אינטגרציה חלקה עם סמארטפונים, המאפשרת לנוסעים לגשת לאפליקציות ושירותים שונים תוך כדי תנועה.
צבעים של ניסאן להב גלידר
ישנם שני גזרות צבע – סייבר ירוק וכתום התגנבות.
צבעים אלה משמשים לחלקים העליונים של גב המושב, וממוסגרים בחומר מחזיר אור כסוף ליצירת מראה ספורטיבי מושך את העין.
החלק התחתון של המושבים עשוי בחומר שחור מעוצב, עם פס של עיטור ירוק וכתום הממסגר את הכרית.
מה אנשים אומרים על רחפן להב ניסאן ?
יש אנשים שמשבחים את העיצוב הייחודי והמראה העתידני שלו. אחרים מדגישים את הביצועים החשמליים המרשימים והתכונות הידידותיות לסביבה שלו. רבים מתלהבים מצורתו המהודרת והאווירודינמית, תוך שימת דגש על הפוטנציאל לשיפור היעילות והמהירות. אנשים דנים גם בפריסת שלושת המושבים החדשנית של המכונית, המספקת חווית נהיגה נוחה וסוחפת. בסך הכל, דגם רחפן להב ניסאן מייצר באזז חיובי ומייצר עניין בקרב חובבי רכב וצרכנים מודעים לסביבה.
ממדים
ממדים | מידות |
אורך | 4,300 מ”מ |
רוֹחַב | 1,850 מ”מ |
גוֹבַה | 1,300 מ”מ |
בסיס גלגלים | 2,800 מ”מ |
מִשׁקָל | 1,300 ק”ג |
כּוֹחַ | 200 KW |
עֲנָק | 707 נ”מ |