יבואנית קיה, טלקאר, הציגה את רכב קיה “נירו” החדש שלה. רכב הפנאי החדש נועד להיות אחד הדגמים החשובים של קיה והנירו צפוי להיות שחקן מוביל בתחום רכבי הפנאי המשפחתיים.
קיה נירו מתגאה בעיצוב רענן ומושך את העין המשפר את המוניטין הידידותי לסביבה שלה. הדגם ההיברידי הבסיסי מצויד במנוע ארבעה צילינדרים עם 139 כ”ס, ואילו הגרסה ההיברידית-נטענת מציעה מנוע חשמלי חזק יותר בהספק כולל של 180 כוחות סוס. תא הנוסעים כולל חומרים ברי-קיימא ואסתטיקה מסוגננת, המרימים את מעמדו של הנירו ברמת הכניסה.
הנירו ממוקם לצד הסול במערך הקומפקטי של קיה, ומציג מצב נהיגה חכם מסוג Green Zone שעובר אוטומטית להנעה חשמלית בעת נהיגה באזורי מגורים, ליד בתי ספר, בתי חולים או מקומות שבהם מבקרים לעתים קרובות.
האם קיה נירו מכונית טובה?
קיה נירו הוא רכב שטח קטן פרקטי ויעיל העונה על צרכי משפחות. העיצוב המסוגנן שלה, במיוחד הפנסים האחוריים המרשימים מלפנים ובצורת חץ, מבדילים אותה ממתחרים כמו טויוטה C-HR, הונדה HR-V ומיני קאנטרימן.
בפנים, הנירו מרשים באיכות משופרת, וכולל חומרים רכים למגע ואפשרות למסכי לוח מחוונים ובידור גדולים.
תא הנוסעים מציע גם שפע של מקום אחסון ומרווח נדיב במושב האחורי. למרות שהוא אולי לא מצטיין בנהיגה ספורטיבית, הנירו נותן עדיפות לנוחות, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית למשפחות המחפשות נסיעה הגיונית ומהנה.
מנוע, תיבת הילוכים וביצועים
הנירו ההיברידי שומר על הנעה של 139 כ”ס, המשלבת מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר עם מנוע חשמלי. הוא מגיע עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית כפולת מצמד והנעה קדמית בלבד. הגרסה ההיברידית-נטענת מוסיפה מנוע חשמלי חזק יותר, והתוצאה היא הספק כולל של 180 כוחות סוס.
בעוד שאף אחד מהדגמים אינו מספק ביצועים מלהיבים, ההיברידי הנטען מציע האצה מהירה יותר, ומשיג 0-60 קמ”ש תוך 7.3 שניות במהלך מבחנים. ואילו להיברידית הרגילה לוקח 8.9 שניות נינוחות יותר להגיע ל-60 קמ”ש.
טווח וחיי סוללה
הנירו ההיברידי-נטען מצויד במארז סוללות של 11.1 קוט”ש, ומספק טווח נסיעה חשמלי של כ-53 ק”מ בטעינה אחת. בקיה טוענים כי שימוש במטען רמה 2 יכול למלא מחדש את הסוללה תוך פחות משלוש שעות. במהלך מבחני הכביש המהיר, הנירו פלאג-אין הייבריד שמר באופן מרשים על כוח חשמלי במשך 25 קילומטרים לפני שעבר למנוע הבנזין לטווח מורחב.
MPG ופליטות
הנירו ההיברידית-נטענת מתהדרת בטווח חשמלי רשמי של עד 40 ק”מ (38 ברמות גימור גבוהות יותר עם חישוקי סגסוגת גדולים יותר), מה שמביא לנתוני צריכת דלק מרשימים. צריכת הדלק בפועל תלויה בתדירות השימוש בכוח הסוללה לעומת בנזין.בנוסף, ה-PHEV מציע פליטת CO2 נמוכה הנעה בין 18-22 גרם לק”מ, מה שמוביל לעלויות מינימליות של מס בלו על רכב (VED) של 10 ליש”ט בלבד בשנה הראשונה. יתר על כן, הוצאות מס רכב החברה נמוכות משמעותית בהשוואה לנירו ההיברידי, אם כי לא נמוכות כמו הנירו EV, אותו סקרנו בנפרד.
פנים, אינפורמציה וקישוריות
תא הנוסעים של הנירו כולל שילוב של חומרים רכים למגע בחלקים העליונים של דיפוני הדלתות, בעוד שחלקים תחתונים מציגים חומרים קשים וזולים יותר. פקדי האקלים והשמע נפרדים ממערכת מסך המגע, הזמינה בגודל 8.0 אינץ’ ברמת הגימור Entry 2 ו-10.25 אינץ’ ברמת גימור גבוהה יותר.
הפריסה של מסך המגע ידידותית למשתמש ואינה עמוסה בפונקציות. גודל המסך הקטן יותר בקומת הכניסה מורגש, אך הוא עדיין משלים את תצוגת המקף בגודל 10.25 אינץ’ שיכולה לספק מידע מגוון המועדף על הנהג.
כל דגמי נירו מגיעים עם תאימות ל-Android Auto ול-Apple CarPlay, בקרת שיוט אדפטיבית וחישוקי סגסוגת 17 אינץ’. שדרוג לרמת הגימור 3 מוסיף תכונות כמו זכוכית פרטיות, מושבים קדמיים וגלגל הגה מחוממים, מטען אלחוטי לסמארטפון, מראות דלתות מתקפלות חשמליות ומגבי אוטומטיות. רמת הגימור 4 הבכירה מציעה אבזור נוסף כגון תצוגה עילית, מושבים אחוריים חיצוניים מחוממים, מושבים קדמיים מופעלים מאווררים, דלת תא מטען חשמלית וגג שמש חשמלי.
בטיחות וביטחון
הנירו מצויד במגוון נדיב של מאפייני בטיחות. כל הדגמים כוללים סיוע בהתנגשות קדמית, המסוגל לזהות רוכבי אופניים, הולכי רגל וכלי רכב אחרים. בקרת שיוט חכמה מסופקת גם כן, המסוגלת להביא את המכונית לעצירה מוחלטת כאשר התנועה מאטה. מערכות סיוע לנהיגה בכביש מהיר, סיוע בשמירה על נתיב ומניעת התנגשות בשטח מת כלולים כסטנדרט בכל רמות הגימור, למעט רמת הבסיס. 4 רמות הגימור העליונות מציעות תכונות מתקדמות כמו חניה מרחוק וסיוע במניעת התנגשות חניה, המשפרים את הנוחות והבטיחות של תמרוני חניה.
מקום אתחול של קיה נירו
שטח תא המטען בנירו משתנה בהתאם לדגם. לגרסה ההיברידית-נטענת יש הכי פחות מקום בגלל סוללה גדולה יותר, המציעה נפח של 348 ליטר. ההיברידית הרגילה מספקת יותר מקום עם תא מטען בנפח 451 ליטר, הודות לגודל הסוללה הקטן יותר. לשם השוואה, הנירו EV הכל-חשמלי מתהדר בנפח תא המטען הגדול ביותר – 475 ליטר. מספרים אלה מסתדרים היטב מול מתחרים כמו טויוטה C-HR (377 ליטר) והונדה HR-V (319 ליטר).
הגרסה ההיברידית נהנית מרצפת תא מטען בעלת שני מצבים, בעוד שה-PHEV מקריב מקום עבור שטח אחסון תת-רצפתי קטן יותר המוקדש לכבלי טעינה.תא המטען כולל גומחות בכל צד כדי למנוע מפריטים רופפים להתגלגל, ויש גם ווים למטען. קיפול המושבים האחוריים יוצר רצפת מטען שטוחה, המציעה 1,342 ליטר של מקום בהיברידית ו-1,445 ליטר בהיברידית נטענת. מדף החבילות עשוי מבד דקיק אך ניתן לאחסן.
כמה עולה קיה נירו?
הנירו חווה עליית מחירים בהשוואה למקבילו מהדור הראשון, המשקפת התקדמות טכנולוגית ושיפור באיכות. הגרסה ההיברידית היא הזולה ביותר, ואחריה ההיברידית הנטענת, שעולה מעל 5500 ליש”ט יותר.הנירו EV החשמלי המלא נושא תוספת מחיר של מעל 2000 ליש”ט. מבחינת תמחור, הנירו ההיברידי נמצא בטווח דומה להונדה HR-V ומעט מתחת ל טויוטה C-HR מבין המבחר המצומצם של רכבי שטח היברידיים זמינים. הגרסה ההיברידית-נטענת מתומחרת מעט מתחת למיני קאנטרימן, עוד אופציה היברידית-נטענת בגודל דומה, למעט מותגי פרימיום כמו אאודי Q3 PHEV.
איזה עלות רכב ברמת גימור ממליץ?
קיה נירו מגיעה עם מספר רמות גימור.
- LX
- EX
- EX Touring
- SX
- EX PHEV
- SX Touring
- SX PHEV
רמת הגימור EX Touring של הנירו מציעה את התמורה הטובה ביותר, ומספקת מגוון תכונות נחשקות שלא ניתן למצוא ברמת הגימור LX הבסיסית. אלה כוללים גג שמש, פנסי ערפל, מגבי שמשות עם חישת גשם, חישוקי 18 אינץ’ ותצוגת בידור ובידור גדולה יותר בגודל 10.3 אינץ’. בנוסף, קיימת סקירה נפרדת לדגם Niro EV החשמלי המלא.
דגמים נוספים של קיה נירו
אם אתה רוצה לבדוק דגמים אחרים של קיה, פשוט לחץ מתחת לקישורים אלה.