רכב הפנאי של פיג’ו נוחת בימים אלה בישראל בדור השני שלו. נראה כי ה-3008 עומד להפוך למתחרה משמעותי בקטגוריית הג’יפונים עבור נהגים שמעריכים עיצוב מרשים ומפרט נדיב.
מנועים
ה-3008 מגיע לישראל עם שלושה מנועים שונים, כאשר בגרסת הבסיס יש מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר. מנוע בסיס זה מסוגל להפיק 120 כ”ס ומומנט מרבי של 30.6 קג”מ. זמן התאוצה מ-0 ל-100 הוא 11.6 שניות וצריכת הדלק המשולבת, לפי נתוני היצרן, עומדת על 23.8 ק”מ לליטר. המנוע השני שמציעה פיג’ו הוא המנוע המוכר יותר שלה, 1.6 ליטר טורבו בנזין המפיק 165 כ”ס שניות ומומנט מרבי של 24.5 קג”מ.
מנוע טורבו דיזל. נפח המנוע הוא 2.0 ליטר המפיק 180 כ”ס ומומנט מרבי של 40.8 קג”מ. בדומה למנוע הבנזין, גם גרסת מנוע זו תאיץ מ-0 ל-100 תוך 8.9 שניות אך צריכת הדלק תהיה טובה יותר ותעמוד על 20.8 ק”מ לליטר.
פנים, מידע-בידור וקישוריות
פיג’ו 3008 מתגאה בפנים מרשים המשלב סגנון ואיכות. עדכון 2021 לקח את תא הנוסעים האופנתי ממילא לגבהים חדשים, והעצים את האווירה הכללית. החומרים המשמשים בכל תא הנוסעים הם באיכות מעולה, ומוסיפים נופך של יוקרה לחוויית הנהיגה.
מערכת המידע והבידור זכתה גם היא לשדרוג, כאשר מסך מגע בגודל 10.0 אינץ’ כלול כעת כסטנדרט ברוב הדפים, למעט דגמי הבסיס Active, המגיעים עם יחידת 8.0 אינץ’. עם זאת, אפילו דגמי הבסיס לא פוסחים לחלוטין מכיוון שהם עדיין נהנים ממסך מגע בגודל הגון. תכונות הקישוריות בשפע, עם קישוריות Apple CarPlay, Android Auto ו-Bluetooth כלולים כסטנדרט בכל הגזרות.
רמות אבזור של פיג’ו 3008
הרכב מוצע בשלוש רמות גימור שונות: פרימיום, אקטיב ו-GT.
- רמת הגימור Active משמשת כאופציה ותכונות בסיסיות כגון מערכת סלולרית, מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ’ עם ממשק אייפון, רמקול בלוטות’. הוא כולל גם בקרת שיוט, חיישני חניה, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי ומערכת התרעה על עייפות.
- רמת הגימור פרימיום מוסיפה מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות חיישני גשם, חיישני תאורה ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים. ברמת גימור זו ניתן להשיג גם אזהרות נקודה עיוורת, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, כניסה ללא מפתח והתנעת רכב, חימום מושבים, התאמה חשמלית למושב הנהג ומשטח טעינה אלחוטי לסמארטפונים. גרסת הפרימיום זמינה בלעדית עם מנוע בנזין.
- למי שמחפש חוויה יוקרתית יותר, רמת הגימור GT מציעה אפילו יותר. הוא כולל מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר, תאורת LED ופונקציונליות של עיסוי במושב הקדמי, בין היתר.
מרחב ומעשיות
פיג’ו 3008 מציע תאי אחסון נוחים רבים כדי להכיל את כל הפריטים השונים שלך. משענת היד המרכזית הניתנת לסגירה מרווחת להפליא, ומסוגלת להכיל חפצים גדולים אף יותר. בנוסף, פחי הדלת הרחבים מושלמים להחזקת בקבוקי המים שלך. במיקום בין המושבים הקדמיים, תמצאו שני מחזיקי כוסות חיוניים. הקונסולה המרכזית מספקת מקום ייעודי לטלפון שלך, בעוד שתא נוסף זמין לשמירה על אבטחת המטבעות והמפתחות שלך. עם זאת, ראוי לציין כי תא הכפפות מעט קומפקטי בגודלו.
שטח אתחול
פיג’ו 3008 מציע מרווח תא מטען נדיב של 520 ליטר כאשר כל המושבים במקומם. קיבולת זו מציבה אותו בשיוויון עם חלופות דומות כמו סקודה קארוק, מאזדה CX-5 ו פולקסווגן טיגואן, שמציעות גם הן נפחי אחסון דומים. לדוגמה, סקודה קארוק מתהדרת ב-521 ליטר, בעוד ש מאזדה CX-5 מספקת 506 ליטר. יתר על כן, פולקסווגן טיגואן תואם את קיבולת ה-520 ליטר של פיג’ו 3008. בסך הכל, חלל תא המטען של פיג’ו 3008 מתחרה לטובה עם מקביליו בסגמנט שלו.
ממדים
מימדיה של ה-3008 דומים למתחריה בקטגורייה, קטנה במעט מה ספורטאז’ קיה ודי דומה לקשקאי של ניסאן. אורכו של הרכב 444.7 ס”מ, רוחבו 184.1 ס”מ וגובהו 162.4 ס”מ. רוחב בסיס הגלגלים יעמוד על 265.7 ס”מ ונפח תא המטען 520 ליטר ובקיפול המושבים 1,482 ליטר.
מחירי פיג’ו 3008
פיגו 3008 מחירים:
- גרסת האקטיב בנפח 1.6 ל’ דיזל – 144,900 ש”ח. מחיר השקה 139,900 ש”ח
- גרסת האקטיב בנפח 1.6 ל’ בנזין – 154,900 ש”ח. מחיר השקה 149,900ש”ח
- גרסת הפרימיום בנפח 1.6 ל’ בנזין – 174,900 ש”ח. מחיר השקה 169,900 ש”ח
- גרסת ה-GT בנפח 2.0 ל’ דיזל 180 – 219,900 ש”ח.
מה חדש עבורך בנוגע ל פיג’ו 3008 ב-2023?
פיג’ו e-3008 יגיע סוף סוף בשנת 2023. רכב השטח החשמלי הזה יהיה הרכב הראשון שישתמש בפלטפורמה מודולרית חדשה STLA Medium (ששמה eVMP). זה יהיה טוב יותר מהפלטפורמות הנוכחיות של eCMP ו-EMP2. טווח פליטת אפס יהיה עד 700 ק”מ (440 מייל), בעוד שפיג’ו תציע אופציה לשלוש מערכות הנעה חשמליות שונות עבור ה-E-3008. הדגם החדש צפוי לזכות בניבי LED משולשים, דפוס תלת מימד על הגריל וסמל סמל חדש. Renault Scenic E-TECH יוצג בשנת 2024. אורכו 4.50 מטר והוא יהיה המתחרה ה-Peugeot e-3008 הראשי.