סקירה
פיאסטה ST הנוכחית מציבה את הסטנדרט כאחד מאמות המידה ואמות המידה שמולן נמדדות מכוניות מהנות אחרות. מאז השקתה בשנת 2018, הפיאסטה הלוהטת הזו עברה שינויים משמעותיים ונועזים. מנוע ה-1.6 ליטר ארבעה צילינדרים הקודם הוחלף ביחידת EcoBoost חדשה וחסכונית יותר בנפח 1.5 ליטר עם שלושה צילינדרים, שהציגה חדשנות. הדור הזה של Fiesta ST, שהשיג ממוצע מרשים של מעל 40mpg במבחנים שלנו, הולך מעבר לציפיות, ואפילו מכבה צילינדר אחד בשיוט לשיפור יעילות צריכת הדלק – תכונה שאין דומה לה ב-Fiesta EcoBoost הרגיל.
מה הם היריבים?
בעבר התמודדה פורד פיאסטה ST מול מתחרים מצד פיג’ו 208 GTI ורנו ספורט קליאו RS, וכעת היא עומדת ללא תחרות. היעדרם של פתחים צרפתיים קטנים, מיני עם עודף משקל ופולקסווגן פולו GTI חסרת השראה מותיר את הפיאסטה כאלופה המכהנת. לא עוד אופציות זולות כמו קופרה איביזה או סקודה פאביה vRS – הפיאסטה טענה חד משמעית לדומיננטיות שלה בממלכת הפתחים הלוהטים.
ביצועים ונוחות – פורד פיאסטה
פורד פיאסטה ST מתהדרת במנוע בנזין שלושה צילינדרים עוצמתי עם 200 כ”ס, המספק ביצועים מעבר לנתונים שלה עם קפיצות וחבטות מלהיבות. הדגם החדש, שעקף את קודמו, מאיץ מ-0 ל-62 קמ”ש ב-6.5 שניות בלבד, מלווה בפסקול פליטה מענג, מה שהופך אותו להשקעה משמחת של 20 אלף ליש”ט. המנוע מאזן את הלב והראש, משבית צילינדר במהלך שיוט, ומשיג כמעט 40 מגה-פיקסל בנהיגה נבונה. Fiesta ST מציעה מצבי נהיגה לחוויות מגוונות, כולל מצב מסלול המשפר את דינמיקת ההיגוי, התאוצה והפליטה, בתוספת מערכת וקטור מומנט לפניות זריזות המזכירות מכונית על של מקלארן.
עיצוב פנים – פורד פיאסטה
פורד פיאסטה ST החדשה מסמנת שיפור משמעותי באיכות תא הנוסעים בהשוואה לקודמתה. בעוד שהיא עולה על סוזוקי סוויפט ספורט, פולקסווגן פולו GTI עולה על שניהם בקטיפה. Fiesta ST מרשימה עם פלסטיק רך למגע, אלמנטים שחורים מבריקים ומתגים לחים היטב, המספקים חוויית פנים נעימה. תכונות ספורטיביות כגון גלגל הגה בעל תחתית שטוחה, מושבי ספורט רקארו, דוושות ספורט וידית הילוכים ייחודית משדרגים את האטרקטיביות שלו, ומעניקים לו תחושה מיוחדת במערך של פיאסטה.
קישוריות – פורד פיאסטה
ל פורד פיאסטה ST כולל מסך 8 אינץ’ עם Apple CarPlay סטנדרטי ו-Android Auto לשילוב חלק בטלפון חכם. בעוד שהניווט ה-sat-nav המובנה כלול, מומלץ להשתמש באפליקציה בטלפון שלך כדי לשפר את השימושיות ומידע עדכני על הנסיעות. התצוגה התוססת והברורה של המערכת מפשטת את הניווט, אם כי חסרים בה כפתורי הניווט המהיר שניתן למצוא בפולקסווגן פולו GTI. עם זאת, הזנת מיקודים או נקודות ציון נשארת פשוטה, ודורשת מאמץ מינימלי.
מרחב ופרקטיות
מכוניות פורד פיאסטה ST מציעות חוויית נהיגה נוחה עם מושב נהג מתכוונן לגובה והגה מתכוונן. בעוד Vignale Fiestas הוסיפו כוונון מושבי נוסעים, הם אופציונליים עבור דגמי ST. מרווח הראש האחורי נפגע על ידי גג הזכוכית, והמושבים האחוריים מתאימים לנסיעות קצרות יותר. בחירה בגרסת חמש דלתות משפרת את הגישה למושב האחורי. פורד פיאסטה ST כוללת אחסון שימושי, כולל מחזיקי כוסות, תא כפפות, כיסי דלתות ומשענת יד מרכזית. תא המטען בנפח 292 ליטר, אף שהוא קטן יותר מפולקסווגן פולו GTI, הוא פרקטי עם רצפת תא מטען מתכווננת אופציונלית לטעינה קלה יותר. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס פיצול של 60:40, ומספקים גמישות הן לנוסעים והן למטען.