2023 מאזדה CX-3 – סקירה, תמחור ומפרטים

דלק מוטורוס, ייבואנית מאזדה לישראל, הודיעה על תחילת שיווקו של המאזדה CX-3, הג’יפון הקטן של החברה. כבר זמן רב שלקוחות בארץ ממתינים לרכב ששיווקו בעולם החל כבר לפני כשלוש שנים אבל רק עכשיו הייבואנית הצליחה להביא אותו במחיר תחרותי.

מאזדה CX-3 בולט בין רכבי שטח קטנים כמו סיאט ארונה, ניסאן ג’וק, פיג’ו 2008 ו רנו קפטור. הוא מתהדר בתא נוסעים מסוגנן, עיצוב חיצוני אטרקטיבי וחוויית נהיגה מהנה. עם זאת, אפשרויות המנוע שלו יכולות להיות טובות יותר, והוא אינו מרווח כמו הונדה HR-V. בסקירה המפורטת שלנו על מאזדה CX-3 לשנת 2022, נעמיק בכל ההיבטים הללו.

פסק דין כולל על מאזדה CX-3

מאזדה CX-3, כמו מתחרותיה באותה קטגוריה, היא למעשה האצ’בק קטנה עם גובה נסיעה מוגבר ותא נוסעים מעט פרקטי יותר. תא הנוסעים מתאפיין בתחושה מודרנית וספורטיבית, עם נגיעות מסוגננות שמזכירות את ה-MX-5 ולא את ניסאן ג’וק. בעוד שחלק מהגימורים עשויים שלא להיות מושלמים, זה מיישר קו עם המיקום של מאזדה CX-3 במערך מאזדה.

 לדגש רב יותר על גימורים רכים למגע, שקול את מאזדה CX-30 החדשה יותר או CX-5 הגדולה יותר.מאזדה CX-3 מציעה נפח תא מטען ממוצע של 350 ליטר, עם גישה נוחה ואפשרות לקפל את המושבים האחוריים למרחב נוסף. מבחינת מנועים, מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר של מאזדה CX-3 מפגר אחרי יחידות הטורבו הקטנות שנמצאות בדגמים מתחרים. עם 120PS בלבד, הוא דורש סל”ד גבוה כדי לעמוד בקצב התנועה היומיומית.

מנוע

מאזדה CX-3 מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר המספק 120 כ”ס והנעה קדמית, שהיא הבחירה המועדפת על רוב הקונים. הוא מציע צריכת דלק סבירה וביצועים חזקים למדי, אם כי הוא דורש מאמץ רב יותר בהשוואה למנוע ה-1.0 TSI של סיאט ארונה. 

יש גם גרסת 150PS חזקה יותר הזמינה עם הנעה לארבעה גלגלים, אך היא פחות חסכונית בדלק, ולכן היא מומלצת רק אם יכולת 4X4 חיונית. בתחילה הוצע מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר עם 105 כ”ס (זמין גם בהנעה כפולה וגם בהנעה ארבע-גלגלית), ובהמשך הוחלף באמצע 2018 בדיזל 1.8 ליטר 115PS, הזמין בהנעה קדמית בלבד.

תֵבַת הִלוּכִים

.מאזדה CX-3 מציעה בחירה בין תיבת שישה הילוכים אוטומטית לתיבת הילוכים ידנית, שתיהן. מצוינות. תיבת ההילוכים הידנית מספקת העברת הילוכים חלקה, בעוד האוטומטית מבטיחה החלפת הילוכים חלקה מבלי להשפיע באופן משמעותי על צריכת הדלק. ההחלטה בין השניים מסתכמת בסופו של דבר בהעדפה אישית.

חיסכון בדלק

CX-3 מצטיין בחיסכון בדלק. דגם ההנעה הקדמית מתהדר בהערכות EPA מרשימות של 29 MPG בעיר ו-34 MPG כביש מהיר, מה שמציב אותו בין מובילי הפלח. דגמי הנעה לכל הגלגלים מציעים דירוגים מעט נמוכים יותר של 27 MPG עיר וכביש מהיר 32 MPG. במהלך הבדיקות שלנו, גרסת ההנעה לכל הגלגלים השיגה 30 MPG מוצק, מיישר קו עם המתחרים שלה.

פנים ואינפורמציה

מאזדה CX-3 מתגאה בעיצוב פנים מסוגנן ומינימליסטי, המזכיר את מכונית הספורט MX-5. המושבים הקדמיים מציעים נוחות מעולה, ותנוחת הנהיגה מעוצבת היטב עם עמודי היגוי מתכווננים ותנוחות ישיבה. לוח המחוונים כולל מונה סל”ד מרכזי גדול, בעוד שאר הפריסה שומרת על גישה מינימליסטית.

הערימה המרכזית כוללת מערכת בידור ובידור עם מסך מגע בגודל 7 אינץ’ ובקרות אוורור. מערכת השמע הסטנדרטית משביעת רצון, אך רמת הגימור Sport Nav כוללת מערכת סטריאו של Bose עם 7 רמקולים, המספקת חוויית שמע איכותית לרכב שטח קומפקטי. בנוסף, רמת הגימור Sport Nav מגיעה עם תצוגה עילית צבעונית כסטנדרט, שיכולה להיות שימושית במיוחד בעת שימוש במערכת הניווט.

תכונות בטיחות וסיוע לנהג

מאזדה CX-3 השיגה דירוגי מבחני ריסוק מרשימים, וזכתה לדירוג של חמישה כוכבים מה-NHTSA ולפרס Top Safety Pick מה-IIHS. הוא מציע תכונות סטנדרטיות כגון בלימת חירום אוטומטית, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור. יתר על כן, כל דגמי CX-3 מצוידים בטכנולוגיית סיוע מתקדמת לנהג, המספקת שכבת בטיחות נוספת.

מרחב ומעשיות

אורכה של מאזדה CX-3 הוא קצת פחות מ-4.3 מטרים ורוחבה מעט צר מ-1.8m, מה שמספק שפע של מקום מלפנים. עם זאת, מבוגרים גבוהים יותר עשויים למצוא את קו הגג המשופע לא נוח בנסיעות ארוכות יותר. המושבים האחוריים אולי אינם הנוחים ביותר למבוגרים, אך הם מתאימים למושבי רכב וילדים, הודות לנקודות ההרכבה של מושבי הילדים ISOFIX במושבים האחוריים החיצוניים.

בעוד נפח תא המטען של ה-CX-3 עומד על 350 ליטר מכובד עבור רכב שטח קטן, הוא נופל מעט בהשוואה לחלק מהמתחרים. בדגם Sport Nav, קיבולת תא המטען מצטמצמת ל-287 ליטר כדי להתאים לסאבוופר של מערכת השמע של Bose. קיפול המושבים מספק 1,197 ליטר של מקום, ויש גם אחסון תת רצפתי מכובד.

רמות אבזור של מאזדה CX-3

מאזדה CX-3 מוצעת בדרך כלל במספר רמות גימור, אשר עשויות להשתנות בהתאם לשנת הדגם הספציפית ולשוק.

  • ספורט: זוהי רמת הגימור הבסיסית והיא כוללת בדרך כלל תכונות סטנדרטיות כמו חישוקי סגסוגת 16 אינץ’, ריפוד בד, מסך מגע בגודל 7 אינץ’, קישוריות Bluetooth, מצלמה אחורית, כניסה ללא מפתח ומאפייני בטיחות שונים כמו ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור.
  • תיור: רמת הגימור Touring מתבססת על רמת הגימור Sport ולעתים קרובות מוסיפה תכונות נוחות ונוחות נוספות. הוא עשוי לכלול שדרוגים כמו חישוקי סגסוגת 18 אינץ’, מושבים קדמיים מחוממים, מושבים בגימור עור, בקרת אקלים אוטומטית, הצתה ללא מפתח, מאפייני בטיחות מתקדמים ואפשרויות טכנולוגיות נוספות.
  • גרנד טורינג: רמת הגימור Grand Touring היא האופציה המובילה במערך CX-3 ומציעה את התכונות היוקרתיות והמתקדמות ביותר. הוא כולל בדרך כלל תכונות כמו פנסי LED, מושבים בגימור עור, גג שמש חשמלי, מערכת שמע פרימיום של Bose, ניווט, פנסים אדפטיביים וטכנולוגיות בטיחות נוספות.

כמה עולה מאזדה CX-3?

טווח המחירים של מאזדה CX-3 משומשת מתחיל ב-10,000 ליש”ט, בעוד שגרסאות במפרט גבוה של הדגמים האחרונים (2020) מתומחרות בסביבות 22,000 ליש”ט.

דגמים נוספים של מאזדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×