ה קיה סטוניק מגיע בסגנון מרכב יחיד של חמש דלתות. מתיחת פנים מוגבלת ב-2020 פישטה את טווח המנועים, והשאירה רק אפשרות אחת. כעת, כל סטוניק מצויד במנוע בנזין 1.0 T-GDi בעל שלושה צילינדרים. בצורתה הרגילה היא מפיקה 99 כ”ס, ואילו גרסת הסיוע ההיברידית-קלה 48V מפיקה 118 כ”ס. המנוע שתקבלו בסטוניק תלוי ברמת הגימור שתבחרו. שתי היחידות מוצעות עם בחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית או כפולת מצמדים אוטומטית.
נכון לעכשיו, קיימות ארבע רמות גימור: 2, GT-Line, 3 ו-GT-Line S. הסטוניק 2 ברמת הכניסה כולל חישוקי סגסוגת 16 אינץ’, מסילות גג, פנסי מקרן קדמיים עם פנסי ריצה LED, מסך מגע שמונה אינץ’ עם Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת שיוט, מיזוג אוויר, חיישני חניה אחוריים ומניעת התנגשות מלפנים.
יריבים נוספים של קיה סטוניק
לזכותו של ניסאן ג’וק נזקפת הקמת קטגוריית הקרוסאוברים הקטנים, וה קיה סטוניק מתמודד עם תחרות מצד יריבים אחרים כמו פורד פומה, רנו קפטר, פיג’ו 2008, סיטרואן C3 איירקרוס, סיאט ארונה וטויוטה יאריס קרוס. אם אתם מחפשים אופציה ייחודית יותר, תוכלו לשקול את סוזוקי איגניס, סופר-מיני לרכיבה גבוהה, או לבחור בדאצ’יה דאסטר, המספק פשטות מחוספסת ומרחב נוסף במחיר נוח יותר.
מנועים ותמסורת – קיה סטוניק
סדרת הסטוניק כבר לא כוללת את מנוע הבנזין MPI בנפח 1.4 ליטר עם 99 כ”ס, שהיה זמין בעת ההשקה, אך לא מדובר בהפסד משמעותי שכן היא האפילה בעקביות על יחידת ה-T-GDi בנפח 1.0 ליטר.
מנוע הבנזין שלושה צילינדרים טורבו מייצר 120 כ”ס, ומספק לסטוניק האצה מכובדת ל-62 קמ”ש ב-9.9 שניות ומהירות מרבית של 114 קמ”ש. הוא גם מציע יעילות דלק ראויה לשבח, ומשיג עד 47.1mpg במחזור משולב. עם זאת, אם תבחר בתיבת שבעה הילוכים אוטומטית, הן צריכת הדלק והן זמן 0-62mph מושפעים לרעה.
אפשרות מנוע נוספת היא מנוע CRDi בנפח 115 כ”ס בנפח 1.6 ליטר, אך אנו מהססים להמליץ עליו אלא אם כן אתם מבלים זמן משמעותי על הכביש המהיר. מדובר במנוע חסר ייחוד, שלוקח לו 10.5 שניות להגיע ל-62 קמ”ש ולהגיע ל-112 קמ”ש. בדיקות רשמיות מראות שהוא מספק 56.5mpg. בכל המקרים, המנוע משמיע צליל גס ורועש במהלך האצה קשה, כאשר הדיזל נשמע הן במהירויות סרק והן במהירות כביש מהיר. מלבד יתרונות מס שוליים וחיסכון משופר בטווח הארוך, קשה לראות מדוע מישהו יעדיף דיזל 1.6 ליטר על פני בנזין 1.0 ליטר התוסס.
בכל הנוגע לתיבות הילוכים, תיבת ההילוכים הידנית בעלת ששת ההילוכים משביעת רצון, אך תיבת ההילוכים האוטומטית כפולת המצמד החלקה והנינוחה תהיה הבחירה המועדפת עלינו. למרבה הצער, הוא אינו זמין בסטונית ברמת הכניסה.
מרחב ופרקטיות
הקיה סטוניק והריו האצ’בק חולקות בסיס גלגלים זהה, אך הסטוניק מעט גדולה יותר, אורכה 4140 מ”מ, רוחבה 1760 מ”מ וגובהה 1,520 מ”מ. החלק האחורי של הסטוניק מוארך ב-70 מ”מ בהשוואה לריו, והתוצאה היא תא מטען גדול יותר.
עם המושבים האחוריים במקומם, תא המטען של הסטוניק מספק 352 ליטר של מקום, שהם 27 ליטר יותר מאשר הריו. למרות שהוא לא הגדול ביותר בפלח שלו, תא המטען של הסטוניק נהנה מפתיחה רחבה וגבוהה. עם זאת, יש לו שפה בעלת עומס גבוה יחסית.
המושבים האחוריים המתקפלים 60/40 של הסטוניק מאפשרים קיבולת מטען של עד 1,155 ליטר כאשר הם מקופלים שטוחים. זה הגון אבל לא יוצא דופן. לדוגמה, רנו קפטור מציעה עד 536 ליטר בשל המושבים האחוריים המחליקים שלה, תכונה שאינה זמינה בסטוניק.מבחינת מרחב פנימי, יש שפע של מרווח כתפיים וראש מלפנים. עם זאת, הנוסעים האחוריים עשויים למצוא מקום מוגבל לרגליים אם אנשים גבוהים יושבים מלפנים, ומרווח הראש מוגבל גם למבוגרים גבוהים יותר. אילוצים אלה מעט בלתי צפויים עבור רכב שטח קטן.
אמינות ובטיחות – קיה סטוניק
Euro NCAP לא בדק את הקיה סטוניק ישירות, אך העניק לה דירוג המבוסס על ריו הזהה מבחינה מכנית. ישנם שני דירוגי כוכבים שונים עבור הסטוניק מכיוון שלא כל מאפייני הבטיחות של קיה מגיעים כסטנדרט.
דגם הבסיס מקבל דירוג של שלושה כוכבים, אך הוספת חבילת הבטיחות מגדילה אותו לחמישה כוכבים. ה-Stonic 2 מקבל דירוג של שלושה כוכבים מכיוון שתכונות כמו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ואלומה גבוהה אוטומטית הן אופציונליות באמצעות חבילת הסיוע המתקדמת לנהיגה, שאינה זמינה בבריטניה.
עם זאת, הסטוניק צפוי לתפקד היטב מבחינת בטיחות פסיבית ושלמות מבנית. הוא מגיע עם מאפייני בטיחות סטנדרטיים הכוללים שש כריות אוויר, תושבות ISOFIX למושבים האחוריים, בקרת יציבות וסיוע בהתנעה בגבעה. האחריות בת שבע השנים של קיה, המציעה כיסוי של 100,000 קילומטרים על כל המכוניות החדשות, היא תכונה בולטת שמוסיפה לאטרקטיביות של המותג ומסייעת לשמור על ערכי יד שנייה חזקים.
סגנון פנים, בידור ואביזרים
תא הנוסעים של קיה סטוניק עשוי להיראות מעט פשוט וכהה, אך ניתן להוסיף מעט חיוניות עם תוספות גימור צבעוניות אופציונליות. הפריסה פשוטה וידידותית למשתמש, ומאפשרת לך לאתר כפתורים וידיות מבלי להסיט את תשומת הלב מהכביש. בעוד שהכל מרגיש מורכב היטב, הפלסטיק בו נעשה שימוש מרגיש קשה וזול בהשוואה לתא הנוסעים המעניין והאיכותי יותר של פיג’ו 2008.
כל דגמי Stonic מגיעים עם מערכת בידור ובידור עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ’ כסטנדרט. דגם הבסיס כולל רדיו DAB ובלוטות’, עם אפשרות לחבר את הטלפון באמצעות Apple CarPlay או Android Auto לאפליקציות ניווט ובידור. דגמים בעלי מפרט גבוה יותר כוללים ניווט מובנה בישיבה, המתפקד היטב, אך רבים עדיין עשויים להעדיף להשתמש בסמארטפונים שלהם. מסך המגע מגיב במהירות ומציע תצוגה חדה.
האבזור הסטנדרטי בכל דגמי סטוניק כולל מיזוג אוויר, בקרת שיוט, חיישני חניה אחוריים וארבעה חלונות חשמליים. דגמים בעלי מפרט גבוה יותר מוסיפים מצלמת נסיעה לאחור, זכוכית פרטיות, מושבים קדמיים מחוממים והגה מחומם, כאשר GT-Line S ברמה הגבוהה ביותר מציעה את אבזור הפרימיום הזה.