טלקאר, יבואנית קיה לישראל, החלה לשווק את קיה ריו החדשה. קיה ריו בולטת כאופציה ראויה לשבח בנוף הרכב, ומספקת שילוב משכנע של מחיר סביר ופרקטיות. הריו זמינה הן בתצורת סדאן והן בתצורת האצ’בק, ומצטיינת בהצעת תחבורה פשוטה עם חיסכון ניכר בדלק הן לנהיגה בעיר והן בנהיגה בכבישים מהירים.
המתחרים
בהשוואה למקבילותיה כמו שברולט סוניק, הונדה פיט וטויוטה יאריס, שעברו לעיצובי קרוסאובר גדולים ויקרים יותר, קיה ריו שומרת על מעמדה כאחד הדגמים התת-קומפקטיים הבודדים שנותרו, מה שהופך אותה לבחירה ראויה לציון בקטגוריה שלה. בעוד שיש מי שילגלג על מנוע ה-120 כוחות סוס בטור-ארבע שלו, והתוצאה היא פרופיל האצה צנוע למדי שמפיג כל מושג של יכולת מהירות עירונית, הריו מפצה על כך עם מתלים מכווננים היטב שתורמים לנסיעה נוחה.
ביצועי נהיגה
הריו מאכזבת עם מנוע ה-1.6 ליטר החלש, המפיק 120 כוחות סוס בלבד. בעוד שהיא מספיקה לנהיגה עירונית, האצה בכביש מהיר דורשת מאמץ מרוכז. זהירות חיונית לשינויי נתיב ועקיפות, ומדגישה את חוסר הכוח של הריו. תיבת ההילוכים האוטומטית המשתנה ברציפות בולטת כחיובית, ומספקת פעולה חלקה.
המתלים הרכים והצמיגים בעלי האחיזה הנמוכה מפחיתים את חדוות הניווט ברחובות העיר, כאשר ההיגוי להוט יתר על המידה למרכז ומעניק לו תחושה אלסטית. הריו מצטיין במהירויות מתונות, מה שעשוי לענות על הצרכים של קהל היעד שלו שמתעדף פרקטיות על פני ביצועים דינמיים.
עד כמה נוח לקיה ריו?
בעוד מחיר הכניסה של הריו ידידותי לכיס, הוא אינו מתפשר על יכולתו להתמודד עם תלאות הנהיגה היומיומית. השילוב של מתלים מפוארים ודפנות צמיגים גבוהות תורם לנסיעה נוחה באופן מפתיע, ועולה על הציפיות ממכונית בקטגוריה שלה.
עם זאת, ישנם חסרונות בולטים. למרות הנסיעה הרכה, תא הנוסעים אינו חסין לרעשי רוח, שנוטים להישמע באופן עקבי. בנוסף, למרות שהמתלים מכוונים לנוחות, מהמורות גדולות יותר מעבירות זעזועים ניכרים דרך המושבים. חוויית הישיבה עצמה קונבנציונלית בצורתה אך חסרה תמיכה ונוחות מעל הממוצע. יתר על כן, היעדר כל ריפוד משענת יד יוצר רושם של פיקוח וחוסר התחשבות, ופוגע בנוחות הכללית של פנים הריו.
צריכת דלק
על פי הערכות ה-EPA, הריו מתגאה ב-36 מגה-גרם ראויים לשבח בנהיגה משולבת בעיר/כביש מהיר, הישג ראוי לציון במונחים של חיסכון בדלק. באופן מרשים, בהערכת הנהיגה המעורבת שלנו, הריו עלתה על הציפיות והשיגה 43 MPG מרשימים עוד יותר. נתון זה מציב אותה בין המכוניות הלא-היברידיות החסכוניות ביותר בדלק שבדקנו לאחרונה, ומבסס את המוניטין שלה כבחירה חסכנית עבור אלה שמעדיפים חיסכון בדלק בחוויית הנהיגה שלהם.
חלל פנים ומטען
בתוך ריו, הפשטות שולטת בכיפה, וזה לא חיסרון. במקום זאת, הוא מספק לוח מחוונים מסודר וידידותי למשתמש הכולל פקדי אקלים ושמע נגישים בקלות. שפע הפלסטיק הקשיח מתקזז עם טקסטורות נעימות, מה שתורם לאסתטיקה פנימית כללית המשדרת בגרות ותחכום, הראויה לציון במיוחד בקטגוריית התת-קומפקטיות.
מלפנים, הקיה מציעה יותר משפע של מקום במושבים הקדמיים שלה, מה שמבטיח חוויה נוחה לנהג ולנוסע. עם זאת, לא ניתן לומר את אותו הדבר לגבי יושבי המושב האחורי, שעשויים למצוא את עצמם פחות מרוצים בשל מרווח רגליים מוגבל. הבחירה בריו האצ’בק מעניקה מרחב נוסף בהשוואה לתא המטען של הסדאן, אם כי אף אחת מהגרסאות אינה בחירה אידיאלית עבור אלה עם צרכי מטען משמעותיים.
אינפוטיינמנט וטכנולוגיה
הריו כולל מסך מגע סטנדרטי בגודל 8.0 אינץ’, המספק את אפשרויות שיקוף הטלפון החכם האלחוטיות העדכניות ביותר עבור טלפונים של אפל ואנדרואיד. עבור אלה הבוחרים ברמת הגימור S, יש הזדמנות לשפר את חוויית המידע והבידור עוד יותר. שדרוג אופציונלי כולל את מערכת הטלמטיקה UVO של קיה ומוסיף רדיו לווייני SiriusXM לתערובת.
קיה ריו – גימורים
קיה ריו מציעה רב-תכליתיות עם אפשרויות של מכונית סדאן ארבע דלתות או האצ’בק, המכונה 5 דלתות. מערך דגמי הסדאן כולל שתי רמות גימור: ה-LX הבסיסית וה-S, ואילו ה-5 דלתות זמינה באופן בלעדי ברמת הגימור S. מתחת למכסה המנוע, כל הריוס חולקים מערכת הנעה משותפת – מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר המפיק 120 כוחות סוס ומומנט של 112 קג”מ. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים משתנה ברציפות (CVT), וכל דגמי ריוס מוגדרים כהנעה קדמית, מה שמבטיח חוויית נהיגה עקבית ופשוטה יותר בכל ההרכב.
על איזה קיה ריו ממליץ קרקוסט?
אנו ממליצים לבחון את רמת הגימור S על פני רמת הגימור LX הבסיסית יותר במערך ריו. רמת הגימור S זכאית לחבילת טכנולוגיית S, שלא רק מציגה שיפורי נוחות אלא גם משלבת מספר מאפייני בטיחות רצויים.