סיטרואן ברלינגו 2023 – נהיגה וחלל פנים מרווח

סיטרואן ברלינגו

סקירה

הכירו את סיטרואן e-ברלינגו – המקום שבו האות ‘e’ מסמלת חשמל. אבל בואו נתעמק בזה עוד רגע. הברלינגו, חלוצה בקטגוריה שלה מאז 1996, הייתה המכונית הראשונה מבוססת טנדרים, שהציגה שילוב ייחודי של פרקטיות ומרווח לשוק המשפחתי. בעוד שהאיטרציות המוקדמות שלו אולי חסרו עידון, הם פיצו על כך במנה נדיבה של תכנון חכם. חללי פנים מוארים, דלתות הזזה, והאם הזכרנו את שפע החלל? כן, הוא התפאר בכמות מרשימה של מקום. כעת, הרץ קדימה להיום, וה- e-Berlingo ממשיך מורשת זו, ומאמץ כוח חשמלי לנהיגה מודרנית וידידותית לסביבה.

כמה ברלינגו היו?

עם רקורד מרשים של מעל 1.5 מיליון יחידות שנמכרו מאז הופעת הבכורה שלו לפני 26 שנים, הברלינגו הותיר חותם בל יימחה על נוף הרכב. חשיפת הדור השלישי שלה ב-2018 סימנה התפתחות משמעותית – כעת מרווחת יותר, מעוקלת יותר ומעודנת במיוחד. עם זאת, רגע קו פרשת המים בהיסטוריה של הברלינגו התרחש בתחילת 2022, כאשר מקבלי ההחלטות בפריז בחרו להיפרד מכל מנועי הבעירה הפנימית בהרכב.
צעד נועז זה עורר תגובות מעורבות בקרב חובבי ברלינגו, אך המעבר לטכנולוגיות חלופיות מתיישב היטב עם האתוס של המכונית. השינוי הטכנולוגי, אף שהוא זוכה לשבחים, מגיע עם סט האתגרים שלו. עם זאת, הברלינגו האלקטרוני מייצג צעד אל העתיד, שבו השילוב של מעשיות וניידות בת קיימא תופס את מרכז הבמה.

סיטרואן ברלינגו – נהיגה

בעוד שהברלינגו האלקטרוני אינו מצטיין בנהיגה נמרצת, הוא אינו מיועד לריגושים במהירות גבוהה. פניות חושפות רזה בולטת, המציגה לראווה את מקורותיה בטנדר. עם זאת, מערכת ההנעה החשמלית מביאה היעדרות מבורכת של שאגת המנוע המסורתית, ומשפרת את השלווה בתא הנוסעים.
לחובבי הפלטפורמות, הברלינגו האלקטרוני נשען בגאווה על בסיס EMP2, תוצר של עידן ה-PSA של סיטרואן, כיום חלק מהיקום הרחב Stellantis. פלטפורמה זו, עם הרקורד המוכח שלה העומד בבסיס כלי רכב ראויים לשבח כמו פיג’ו, C5 איירקרוס ועוד, מוסיפה שכבה של ביטחון לביצועים של e-Berlingo.

תוך שימוש במערך החשמלי Stellantis שנראה במערך המשפחתי הנרחב שלהם, ה-e-Berlingo חולקת שליטה עם מקבילותיה החשמליות של פיג’ו. התהליך הפשוט כרוך בלחיצה על כמה כפתורים, חוויה מוכרת למי שמכיר פיג’ו חשמלית.
בעוד שקצת יותר שליטה בבלימה הרגנרטיבית תהיה מוערכת, מצב B מספק כוח טעינה נוסף בעת האטה. מורשת הטנדר זוהרת בעת חניה, הודות לקצה האחורי הזקוף המסייע במיקום מדויק. מומלץ לבחור בדגם Flair XTR-spec עם חיישנים קדמיים ואחוריים בתוספת מצלמת נסיעה לאחור, אם כי דגם הכניסה כולל חיישנים אחוריים כתכונה סטנדרטית.

עיצוב פנים וטכנולוגיה – סיטרואן ברלינגו

תא הנוסעים של ה-e-Berlingo מרווח באופן מרשים, עם פריסה רחבה המאפשרת אחסון נוח בין המושבים הקדמיים. מרווח ראש גדול מתאים למידות גוף שונות, והמושבים הקדמיים הרחבים והנוחים משפרים את חוויית הנהיגה. הפריסה פשוטה, וכוללת מסך מגע 8 אינץ’ במיקום מרכזי והגה מלפנים, בתוספת זוג חוגות.
בדגם ה-Flair XTR היוקרתי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10 אינץ’ מוסיף נופך של תחכום, אם כי זה לא הכרח. למרות שאינו גדוש בטכנולוגיה, מסך המגע המרכזי מטפל ברוב הפונקציות, עם כמה בקרות ידניות לטמפרטורת האוויר ומהירות המאוורר הממוקמות בנוחות בין פתחי האוורור לבורר החלפת ההילוכים. אי נוחות קלה טמונה במיקום שקע ה- USB בתחתית המסך, וכתוצאה מכך חוט נגרר מטה אל הקוביות הקטנות מאחורי בורר ההילוכים לאחסון הטלפון.

חלל תא מטען – סיטרואן ברלינגו

בחר בין שתי אפשרויות e-Berlingo: גרסת 4.4m M עם חמישה מושבים או 4.75m XL עם שבעה מושבים. שתי התצורות מספקות מרחב נוסעים בשפע, כאשר ה-XL מתאימה למבוגרים מאחור לנסיעות קצרות. קיבולת המטען משתנה: גרסת M מציעה נפח תא מטען של 775 ליטר עם מושבים למעלה, המתרחב ל-3,000 ליטר כאשר הוא מקופל שטוח. ה-XL מתגאה ב-209 ליטר כאשר כל שבעת המושבים במקומם, אך קיפול או הסרה של שני המושבים האחוריים ביותר פותח מרחב נדיב של 3,500 ליטר כאשר כל המושבים כלפי מטה.

דגמים נוספים של סיטרואן ברלינגו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×