סקירה
אינפיניטי Q50 2023 מזכיר לנו שלשים את כל החלקים במקום הדרושים ליצירת מכונית ספורט-סדאן נהדרת זה עסק מסובך. אינפיניטי מנסה כבר 10 שנים עם הגרסה הזו של ה-Q50 ולא מצליחה לעשות את זה. ה-Q50 לובשת עיצוב מרהיב אבל פותחים את הדלת ומקבלים תא נוסעים מיושן בהשוואה למתחרות כמו ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס. בניגוד למכוניות אלה, ה-Q50 מגיע כסטנדרט עם מנוע V-6 טווין-טורבו; האחרים מסתפקים בטורבו-פור. אבל אפילו דגם ה-Red Sport 400 הספורטיבי ביותר – שמקבל גרסת 400 כ”ס של ה-V-6 טווין-טורבו – אינו אתלטי כפי שהיינו רוצים. ה-Q50 הנאה-אך-מזדקן זקוק נואשות למודרניזציה, ולכן אנו ממליצים לבדוק מכוניות סדאן יוקרתיות אחרות הממוקדות יותר בנהג כמו ג’נסיס G70, קיה סטינגר ובימר ובנץ שהוזכרו לעיל.
מה חדש ב-2023?
למרבה הצער, אינפיניטי שמרה על עדכוני הרבעון החמישי של 2023 ברמה מינימלית. רמת הגימור Luxe ברמת הכניסה מציעה כעת אפשרות לתא נוסעים בצבע חום אוכף, ורמת הגימור Sensory לטווח הבינוני מציגה סמל גריל מואר של אינפיניטי. בנוסף, רמת הגימור Red Sport 400 מאפשרת כעת להוסיף את חבילת Black Opal, לשנות את פח המתכת המפותל של ה-Q50 בצבע שחור ססגוני משנה צבע ולהחליף את כל הכרום החיצוני בגוון שחור סאטן.
מנוע, תיבת הילוכים וביצועים
כל דגמי ה-Q50 מצוידים במנוע V-6 בנפח 3.0 ליטר עם מנוע טורבו כפול, תיבת שבעה הילוכים אוטומטית, וזמינים בהנעה אחורית או לכל הגלגלים. המנוע של ה-Q50 מגיע בשתי אפשרויות כוח. הטחנה הסטנדרטית מייצרת 300 כוחות סוס, בעוד שהרד ספורט 400 מכוון לספק 400 סוסים מרשימים. ללא קשר להספק המנוע, תיבת ההילוכים מבצעת החלפות הילוכים עם יכולת זיהוי מינימלית, גם כאשר הנהג מבצע החלפת הילוכים באמצעות מחליפי ההילוכים המותקנים על גלגל ההגה.
דגמי ה-Q50 שבדקנו, שצוידו בחישוקי 19 אינץ’, הציגו נסיעה עצבנית ולעיתים קשה. ראוי לציין כי בחירה בדגם הבסיס עם חישוקי 18 אינץ’ סטנדרטיים עשויה לשפר את איכות הנסיעה. ההיגוי, למרות היותו קל, חסר מהירות ואינו מספק משוב הולם. למרות התכונה המהוללת של מערך ההיגוי האופציונלי של אינפיניטי, המכונה היגוי אדפטיבי ישיר, אף אחד מהמצבים הזמינים הרבים שלה אינו מספק את המשוב או המאמץ הפרוגרסיבי בפניות שההגה הטוב ביותר מספק.
MPG, CO2 ועלויות תפעול
אויה לשבח של 57.7 מגה-גרם, כאשר התצורה היעילה ביותר עולה על 60 מגה-גרם. נתונים תחרותיים אלה הופכים אותה לאופציה אטרקטיבית בשוק הרכב של החברה. הגרסה ההיברידית, המתהדרת בזמן של 0-62 קמ”ש של 5.1 שניות, מספקת 45 מגה-פיקסל מכובדים ופולטת 144 גרם לק”מ של CO2 במיטבה, כל זאת מבלי לשאת בהיטל דיזל BIK של 3% לרוכשי רכבי החברה.
לעומת זאת, מנוע הבנזין החדש, למרות שהוא פחות יעיל עם קצת יותר מ-43 מגה-פיקסל עם פליטת CO2 של 151 גרם לק”מ, מציג בחירה חסכונית יותר, החל מקצת יותר מ-31,000 ליש”ט – הרבה יותר ידידותי לתקציב מהאופציה ההיברידית.
פנים ומטען – אינפיניטי Q50
למרות מיצובו כמותג יוקרה, ה-Q50 לא מצליח להקנות תחושה יוקרתית באמת, אפילו בדגמים היקרים ביותר שלו. תא הנוסעים, שמראה סימני הזדקנות, חסר את השפע המצופה מרכב יוקרה. מרווח הרגליים במושב הקדמי ראוי לשבח, אך יתרון זה מתפוגג מאחור ומותיר את הנוסעים במושב האחורי עם מרווח בינוני בהחלט.
בעוד שתכונות סטנדרטיות כגון עמוד היגוי מתכוונן כוח, הגדרות זיכרון למושב הנהג וריפוד עור משפרים את חוויית הנהיגה, רשימת האפשרויות חסרה נוחות נוספת. למרות שה-Q50 חולק גודל דומה עם מתחריו, קיבולת המטען שלו נמוכה ותא הנוסעים חסר פתרונות אחסון פרקטיים. למרות המוניטין שלו כקרוזר כביש נוח, ה-Q50 אינו מתאים באופן אידיאלי לנסיעות משפחתיות מורחבות. נפח תא המטען, כ-13 רגל מעוקבת, נופל משמעותית מיריבים כמו סדרה 3 והעוקץ.
טכנולוגיה וקישוריות
האינפיניטי Q50 כולל מערכת בידור ובידור בעלת מסך כפול, שבהשוואה למתחרים מודרניים יותר, נחשבת מיושנת. עם זאת, הוא מציע את הגמישות של הצגת אפליקציות שונות במסך העליון או התחתון, מה שמאפשר חוויית משתמש מודולרית יותר. למרבה הצער, לממשק יש היבטים לא הגיוניים מסוימים, כגון המסך העליון שניתן לשלוט בו באמצעות מגע או דרך ידית בקרה של קונסולה מרכזית, בעוד המסך התחתון הוא למגע בלבד. למרות המוזרויות הללו, המערכת מציגה זמני תגובה מהירים, וכדי לטפל בניטפיקים, שני המסכים כוללים גופנים תואמים.
נקודת ה-Wi-Fi החמה של ה-Q50 יכולה להכיל עד שבעה מכשירים וכוללת פונקציונליות אלחוטית של Apple CarPlay ו-Android Auto, המשפרת את אפשרויות הקישוריות עבור המשתמשים.
מידות – אינפיניטי Q50
לאינפיניטי Q50 ממדים של 4,790 מ”מ אורך, 1,820 מ”מ רוחב ו-1,445 מ”מ גובה. לשם השוואה, מידותיו של מרצדס C-Class הן 4,686 מ”מ אורך, 1,810 מ”מ רוחב ו-1,442 מ”מ גובה, בעוד יגואר XE מגיע עם 4,672 מ”מ אורך, 1,850 מ”מ רוחב ו-1,416 מ”מ גובה.
אמינות ובטיחות
בעוד שהאמינות של אינפיניטי עשויה להיות מעט לא ודאית, יש ביטחון בעובדה ששתי אפשרויות המנוע העיקריות הוכיחו את אמינותן במספר דגמים של מרצדס לפני ששולבו ב-Q50. מעבר לכך, הרכב מתהדר במגוון מרשים של מאפייני בטיחות, כולל מערכת מצלמות שנועדה לזהות התנגשויות אפשריות מלפנים ומאחור, יחד עם בלימת חירום אוטומטית. בנוסף, קיימת מערכת אופציונלית לניווט המכונית חזרה לנתיב שלה אם היא מתחילה להיסחף.
ה-Q50 קיבל דירוג מלא של חמישה כוכבים במבחני הריסוק העצמאיים של Euro NCAP, מה שמדגיש את מחויבותו לבטיחות. יש לציין כי הרכב השיג ציון של 86 אחוזים עבור בטיחות הנוסעים המבוגרים וציון של 85 אחוזים עבור הגנה על ילדים. האבזור ומערכות הבטיחות זכו לדירוג של 81%, מה שמדגיש עוד יותר את המסירות של ה-Q50 לאמצעי בטיחות מקיפים.
אחריות – אינפיניטי Q50
אינפיניטי Q50 מתהדר באחריות לשלוש שנים / 60,000 מייל, שהיא תחרותית בכיתה אך אינה בולטת כיוצאת דופן. מרווחי השירות של ה-Q50 מוגדרים ל-15,500 מיילים, אם כי הם עשויים להשתנות בהתאם לסגנון הנהיגה שלך. אינפיניטי מציעה את הנוחות של איסוף ומסירת המכונית שלך לתחזוקה מתוכננת או לא מתוכננת, שירות בעל ערך מיוחד בהתחשב במספר המוגבל של סוכנויות אינפיניטי הזמינות.