אסטון מרטין DB11 הגיעה לישראל – סקירה מקיפה

סקירה

נהיגה באסטון מרטין DB11 היא חוויה אקסקלוסיבית שלא כמו רכבי השטח והמשאיות בעלי כוחות הסוס הגבוהים של דודג’, פורד ושברולט. עם מנוע V-8 טווין טורבו סטנדרטי עם 528 כ”ס או V-12 טווין טורבו חזק עם 630 כ”ס, ה-DB11 מציע ביצועים מרגשים ופסקול יפהפה. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית מניעה את הגלגלים האחוריים, ומניעה את ה-DB11 דרך רבע המייל תוך 11.7 שניות בלבד. שלדת האלומיניום המלוכדת והמסומרת מבטיחה נסיעה נוחה, אפילו בסביבה המוצקה ביותר שלה. בפנים, העור העשיר ודפוסי המושבים התפורים והמסוגננים מעצימים את הקסם המפואר של ה-DB11. בעוד מסך המידע והבידור עשוי להיות קטן ומיושן, העיצוב המרשים והבלעדיות של DB11 נותרו נצחיים.

מנוע, תיבת הילוכים וביצועים

ה-DB11 מציע בחירה בין מנוע V-8 טווין טורבו בנפח 4.0 ליטר עם 528 כ”ס לבין מנוע V-12 טווין טורבו בנפח 5.2 ליטר עם 630 כ”ס, שניהם משודכים לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית המניעה את הגלגלים האחוריים. בדקנו גרסת V-12 מנוטרלת של 600 כ”ס, המציגה מהירות מרשימה. בין אם עם V-8 או V-12, DB11 מספק דחף מאסיבי, התנהגות אתלטית וצליל פליטה שובה לב. דגמי ה-V-8, כולל הקופה וה-DB11 וולנטה, מתגלים כמהירים ובעלי צליל עוצמתי הדומה ל-V-12.

פנים, נוחות ומטען

תא הנוסעים של כל DB11 מפואר וניתן להתאמה אישית, ומציע מגוון רחב של צבעים וחומרים אקזוטיים. אמנם צוינו כמה בעיות קלות כמו התאמת פאנל לא עקבית והחלפת הילוכים זולה, אך הן אינן מאפילות על חוויית הנהיגה הראוותנית והמלהיבה הכוללת. התכונות הסטנדרטיות כוללות ריפודי עור, מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, וכניסה פסיבית. מתקנים אופציונליים כגון גלגל הגה מחומם ומושבים קדמיים מאווררים זמינים. האחסון לפריטים קטנים מוגבל, ונמצא בעיקר בסל הקונסולה המרכזית, שנפתח וחושף מחזיקי כוסות ומגש שימושי.

מידע ובידור וקישוריות

מערכת המידע והבידור של DB11, הנגזרת ממרצדס בנץ, כוללת פקדים ידידותיים למשתמש ותפריטים אטרקטיביים על מסך ה-8.0 אינץ’ שלו. הניווט מתבצע באמצעות בקר סיבובי סטנדרטי או לוח מגע אופציונלי בקונסולה המרכזית. כל DB11 מגיע עם נקודה חמה של Wi-Fi, מערכת שמע של 400 וואט ורדיו לווייני SiriusXM. לחוויות שמע משופרות, האפשרויות כוללות מערכת שמע של 700 ואט או יחידת פרימיום של Bang & Olufsen עם 1000 וואט.

צריכת דלק ו-MPG בעולם האמיתי

בהתחשב במנועי V-8 ו-V-12 החזקים שלה, חיסכון בדלק אינו בראש סדר העדיפויות של DB11. ה- V-8 משיג עיר מכובדת של 18 mpg וכביש מהיר של 24 mpg, בעוד שה- V-12 פחות יעיל עם דירוגים של 15 mpg בעיר ו- 22 mpg בכביש המהיר. לשם השוואה, בנטלי קונטיננטל GT המופעל על ידי W-12 הוא אפילו פחות חסכוני בדלק ב 12 mpg העיר ו 20 mpg כביש מהיר. לא הייתה לנו הזדמנות לבחון את DB11 במסלול צריכת הדלק שלנו במהירות 75 קמ”ש כחלק ממשטר הבדיקות הנרחב שלנו.

מצבי נהיגה

DB11 מציעה שלושה מצבי נהיגה – GT, Sport ו-Sport+. אפילו במצב GT, האסטון שומרת על קור רוח וזריזות יוצאי דופן. ההיגוי, מהיר יותר מה-DB9, מאזן בין תגובתיות ליציבות, ונמנע מהעצבנות של חלק מהמתחרים. ההתקנה בסיוע חשמלי מספקת משקל טבעי ומשוב מדויק למכונית GT מהירה. האסטון מגיבה במהירות לכניסות ומציעה מיקום מדויק ואחיזה מרשימה בצמיג הקדמי. למרות שמערכת וקטור המומנט פועלת בכוחות פנייה גבוהים יותר, המכונית נצמדת בחוזקה לקו שנבחר. גלגול מינימלי ותנועות גוף בדוקות היטב נצפות אפילו במצב הרך ביותר. בעוד שמצבי Sport ו-Sport+ משפרים את הדינמיקה של המכונית, מצב GT מרגיש בדרך כלל כמו ההגדרה המאוזנת ביותר עבור רוב הנהגים.

פרקטיות, נוחות ומרחב תא מטען

ארכיטקטורת האלומיניום הניתנת להרחבה של אסטון מאפשרת להגדיל את המרחב הפנימי בתוך טביעת רגל בדומה ל-DB9 הישנה. עם מערך ישיבה של 2+2 ותא מטען מרווח, DB11 מתאים היטב לנסיעות ארוכות. גישה נוחה לתא הנוסעים מתאפשרת באמצעות דלתות נפתחות לרווחה, המספקות שפע של מקום לראש ולרגליים. נהגים גבוהים יותר נהנים ממגוון רחב של כוונון מושבים. המושבים המתכווננים חשמלית מציעים תמיכה חזקה הן במהלך נהיגה נמרצת והן במהלך נסיעות ארוכות. תא המטען בגודל נדיב ומעוצב היטב מספק 270 ליטר של מקום, ומתאים למזוודות גדולות יותר לנסיעות חוצות יבשות. הוולנטה הקבריולה, אמנם קטנה מעט יותר בנפח 224 ליטר, אך עדיין יכולה להתאים לשני סטים של מחבטי גולף לפי אסטון.

אמינות ובטיחות

ה-DB11 נותן עדיפות לביצועים, ומערכות הבטיחות שלו משקפות מיקוד זה. התכונות הסטנדרטיות כוללות שש כריות אוויר ובקרת יציבות עם הגדרה משחקית לפני התערבות. מנהלי התקנים יכולים גם לבחור להשבית מערכות אלה לחלוטין. המכונית נהנית מתוספות שמקורן במרצדס כמו בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות התראה על סטייה מנתיב. בלימה חזקה מובטחת עם דיסקי בלמים חזקים וקליפרים בעלי שישה סירים, אם כי אפשרות לדיסק קרבון קרמי אינה זמינה כרגע. האחריות הסטנדרטית של Aston לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטראז’ מכסה את DB11, וניתן להארכה לשנתיים נוספות בעלות נוספת. ניתן לבחור אפשרויות אחריות, כלומר פלוס, Premium או קלאסי, בהתאם לצרכים האישיים ולתקציב.

אסטון מרטין ולקיירי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×