סיכום משלוחי רכבים למחצית הראשונה של שנת 2017

סקירה

מבחינת משלוחי רכבים, ענף הרכב חווה טירוף בפעילות במחצית הראשונה של 2017. המטרה של יצרניות הרכב בכל העולם הייתה לספק את הביקוש הצרכני ולהגדיל את נתח השוק. בואו נבחן את אירועי המפתח מתקופה חשובה זו בפירוט רב יותר.

ענף הרכב מסכם חצי שנה ראשונה של 2017 וכמו ב-2016 על הפודיום נמצאות הקיה ספורטאז’ עם 7,359 מסירות, קיה פיקנטו עם 7,215 מסירות ויונדאי טוסון עם 6,581 מסירות. המגמה של השנים האחרונות נמשכת ורכבי הפנאי תופסים נתח גדול מהשוק על אף ירידה במכירות מהתקופה המקבילה אשתקד.

קטגוריית SUV – משלוחי רכבים

 במשלוחי רכבים  רכבי הפנאי-שטח אחרי הספורטאז והטוסון נמצאת האאוטלנדר עם 4,458 מסירות, במקום הרביעי ה טויוטה CH-R החדשה עם 2,535 מסירות וסוגרת את החמישייה הקשקאי של ניסאן עם 1,988 מסירות.

הקורולה עומדת בראש הרכבים המשפחתיים ורביעית בדירוג הכללי עם 5,761 מסירות, את מדליית הכסף בסגמנט המשפחתיות תופסת האוקטביה עם 5,344 מסירות. במקום השלישי נמצאת ה מאזדה 3  עם 4,069 מסירות ולאחריה ה יונדאי איוניק עם  3,746 והסוזוקי SX4 עם 2,882 מסירות.

מיני קטגוריה – משלוחי רכבים

ברכבי המיני הפיקנטו של קיה ממשיכה לשלוט (7,215) כאשר הרחק מאחור נמצאת ה-I10 עם 3,701 מסירות. שתיהן הן הדומיננטיות ביותר בקטגורייה והשאר נהנות משאריות. במקום השלישי נמצאת המיקרה עם 2,162 מסירות, שברולט ספארק עם 1,774 ו המיצובישי ספייס סטאר עם 1,136.

קטגוריה סינית

יצרניות הרכב הסיניות, ביניהן Geely, Great Wall Motors ו-BYD, הציגו צמיחה מרשימה בשוק העולמי. ג’ילי, במיוחד, רכשה את וולוו בשנת 2010 ודיווחה על גידול משמעותי של 89% במסירות הרכב במהלך המחצית הראשונה של 2017, מה שמדגים את ההשפעה הגוברת של יצרניות הרכב הסיניות.

סגמנט יוקרה – משלוחי רכבים

בפלח רכבי היוקרה התחרות הייתה קשה. הענקיות הגרמניות ב.מ.וו ומרצדס בנץ התחרו ביניהן על העליונות. ב.מ.וו הובילה עם עלייה של 4.4% במסירות, בעוד מרצדס בנץ לא הרחק מאחור, עם שיעור צמיחה של 3.8%.

מסירות רכב חשמלי

מסירות הרכב החשמלי במחצית הראשונה של 2017 הציגו צמיחה משמעותית. היצרנים מסרו בסך הכל 199,826 כלי רכב חשמליים בתקופה זו. מדובר בעלייה משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נמסרו רק 111,699 כלי רכב חשמליים.
אחת הביצועים הבולטים בתקופה זו הייתה טסלה, שמסרה 47,100 כלי רכב חשמליים במחצית הראשונה של 2017, עלייה של 33% לעומת השנה הקודמת. ניסאן דיווחה גם על מסירות חזקות של כלי רכב חשמליים, עם 23,894 יחידות שנמסרו במחצית הראשונה של 2017. בנוסף, בולט EV של שברולט צבר תאוצה עם 7,592 מסירות באותה תקופה.

מסקנה

מותג שעשה קפיצה גדולה במכירות הוא הדאצ’יה שגדל ביותר מ-50% ביחס לתקופה אשתקד. גם סוזוקי, הרבה בזכות דגם הקרוסאובר, (50%), רנו (35.3%) וניסאן (18.8%) יכולים להיות מרוצים מהחציון הראשון של 2017. המותגים שצריכים להיות מעט מודאגים הם אופל (25%-), סובארו (24.7%-), פורד (22.7%-), מיצובישי (22.5%-) ו פולקסווגן (21.8%-).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×