סקירה
יבואנית לקסוס לישראל, יוניון מוטורס, החלה בשיווקו של ה-CT200H המחודש, זאת הפעם השניה שהרכב עובר מתיחת פנים מאז הושק לפני כשבע שנים. לקסוס CT ההיברידית, למרות מתיחת פנים ב-2017 שלטענת המותג היפני כללה 94 שיפורים, חיה בעקביות בצלן של יריבות מיומנות ומסורתיות יותר. העדכונים נועדו להזריק יותר ריגוש לחוויית הנהיגה תוך שמירה על היעילות החזקה שקסמה לנהגים רבים.
השינויים הביאו להתנהגות כביש מהירה יותר, עיצוב מחודד ונוחות משופרת באופן כללי. ה-CT, שנועדה להתחרות בב.מ.וו סדרה 1 וב אאודי A3, מספקת ללקוחות טויוטה גם אופציה משכנעת כאשר הם שוקלים שדרוג.
לקסוס התמקדה באופן עקבי ברוכשי מכוניות החברה עם פליטת המזהמים הנמוכה שלה, אך למרבה הצער, היא אינה מספקת את חוויית הנהיגה הספורטיבית והסגנון היוקרתי שרבים ציפו להם. כל הדגמים מצוידים באותו מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר, מנוע היברידי-חשמלי ותיבת הילוכים CVT.
מנועים, ביצועים והנעה
למרות מאמציה של לקסוס לשפר את מעורבות הנהיגה, ה-CT נופלת בהשוואה למתחרותיה. הקשיחות המוגברת של המכונית באמצעות טכניקות ריתוך והיצמדות מרכב חדשות אינה מתורגמת לתגובתיות הרצויה. יש גלגול מורגש בפניות הדוקות, הצמיגים הדקים מאבדים אחיזה מוקדם, וההיגוי החשמלי חסר פידבק.
הניסיון לשפר את חוויית הנהיגה במצב ספורט נכשל, עם שינויים קוסמטיים בלבד והשפעה מינימלית על הביצועים בפועל. הנסיעה המרוככת, למרות השיפור, עדיין מרגישה לא בנוח בגלל מהמורות ומפרקי הרחבה.
בנימה חיובית, המערכת ההיברידית מאפשרת שיוט שקט במהירות נמוכה, וה-CT מפגינה ביצועים נאים.
עם זאת, תיבת ההילוכים CVT מערערת את הביצועים החזקים של ה-CT 200h בכך שהיא גורמת לסל”ד המנוע להמריא בקול רם במהלך האצה קשה, מה שמשבש את תא הנוסעים השליו. זה גם גורם למכונית להרגיש פחות מגיבה בעת עקיפה או התמודדות עם שיפועים תלולים. כמו דגמים היברידיים רבים, לקסוס CT סובלת מפעולה חדה של דוושת הבלם, מה שהופך את ההאטה החלקה לאתגר.
פנים, עיצוב וטכנולוגיה
בעדכון 2017, לקסוס שאפה לשפר את המראה של ה-CT 200h, להציג גריל ‘ציר’ אגרסיבי יותר ולכוונן את הפגושים לקבלת מראה אלגנטי וספורטיבי יותר. דגמי F Sport התהדרו בעיצוב מרוץ יותר עם תכונות כמו אנטנת סנפיר כריש, ספוילר אחורי דינמי וסגסוגות 17 אינץ’ כהות יותר. דגמי S ברמת הכניסה הוצאו משימוש בהדרגה בשנת 2017, מה שהפך את SE לנקודת ההתחלה החדשה עד להפסקתה.
תא הנוסעים, התואם את המוניטין של לקסוס, משקף יוקרה ואיכות בנייה מעולה. עם זאת, עיצוב מסובך מדי וקונסולה מרכזית עמוסה, עם שלושה מסכים ומעל 20 כפתורים, שונים משמעותית מהפשטות של מכוניות כמו פולקסווגן גולף. למרות זאת, התכונות הסטנדרטיות ראויות לשבח, כולל Bluetooth, מגבים אוטומטיים, חישוקי סגסוגת 17 אינץ’ ומערכת הבטיחות + של לקסוס. חבילת בטיחות זו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת התנגשות, סיוע בשמירה על נתיב ואלומות גבוהות אוטומטיות. מאז השקתו ב-2011, ה-CT עבר רענונים מרובים, שהשפיעו על רמות הגימור והציוד שלהן.
פרקטיות ומרחב אתחול
ה-CT מתגאה בנפח תא מטען מכובד של 375 ליטר, המספק שפע של מקום למטען שלכם. עם זאת, קיפול הספסל האחורי משחרר רק 985 ליטר, ומפגר אחרי מרצדס A קלאס ב-235 ליטר. למרות זאת, רצפת תא המטען השטוחה מתיישרת בצורה חלקה עם השפה, ומפשטת את תהליך ההעמסה. הסוללות ההיברידיות התחובות מתחת למושבים האחוריים תורמות לתנוחת ישיבה מוגבהת, מה שעלול להשפיע על מרווח הראש לנוסעים גבוהים יותר. בנימה בהירה יותר, תא הנוסעים הקדמי מציע מרחב נדיב עם מושבים נוחים במיוחד. הפרקטיות משופרת על ידי פתרונות אחסון מתחשבים, כגון תא כפפות ממוזג, מחזיקי כוסות שונים ותא קונסולה מרכזי נוח עם מכסה.
בטיחות – לקסוס CT200h
לקסוס ביססה את מוניטין האמינות שלה, כאשר CT 2020 הבטיחה את המקום הרביעי בדירוג האמינות של סקר שביעות רצון הלקוחות של Driver Power. בהקשר הרחב יותר, לקסוס האצ’בק תפסה את המקום ה-19 מתוך 75 בקטגוריה הכוללת של המכוניות הטובות ביותר, הישג מרשים בהתחשב בתחרות שלה עם דגמים חדשים יותר. אבזור הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית סטנדרטית ודירוג חמישה כוכבים ראוי לשבח של Euro NCAP. בעוד שה-CT מצטיין בהגנה על הנוסעים, הוא קיבל ציון נמוך יחסית של 55 אחוזים בבטיחות הולכי הרגל.
מחירי – לקסוס CT200h
- לקסוס CT200H אקסקיוטיב – 149,900 ש”ח
- לקסוס CT200H לוקצ’ורי – 161,900 ש”ח
- לקסוס CT200H פרימיום – 173,900 ש”ח