סקירה
סובארו אימפרזה לא מתהדרת בתכונות ראויות לציון, אבל בנקודת המחיר שלה היא ניצבת כמכונית קומפקטית הגונה. זמין בווריאציות סדאן והאצ’בק, הוא מבדיל את עצמו עם הנעה לכל הגלגלים סטנדרטית, נסיעה אנרגטית ועיצוב פנים פשוט. מאפייני בטיחות, כולל טכנולוגיית סיוע לנהג בדגמים המצוידים ב-CVT, משפרים את כוח המשיכה שלה. קונים יכולים לבחור בתיבת הילוכים ידנית או תיבת הילוכים אוטומטית משתנה ברציפות (CVT). בעוד סובארו מציעה ידנית, סטיק חמשת ההילוכים חסר דיוק ומגיע עם צריכת דלק נמוכה יותר.
יריבים
אפילו עם CVT, המכונית מתמודדת עם אתגרים בתחרות על קילומטראז’ דלק בהשוואה ליריבות יעילות יותר. למרות חסרונות אלה, האימפרזה 2023 היא בחירה מתאימה למטרות שונות, אם כי יריבות כמו הונדה סיוויק ומאזדה 3 מציעות היצע מקיף יותר.
מנוע, תיבת הילוכים וביצועים
האימפרזה, צב בקטגוריה של ארנבות, כולל מנוע ארבעה צילינדרים עם 152 כוחות סוס ומומנט של 145 פאונד. הנעה לכל הגלגלים סטנדרטית היא הכללה ראויה לציון. הן גרסת הסדאן והן גרסת ההאצ’בק חסרות אגרוף נמוך, מה שדורש מאמץ משמעותי כדי לשמור על המנוע בטווח הכוח האופטימלי. תיבת ההילוכים הידנית בעלת חמשת ההילוכים עולה בביצועיה על ה-CVT, אם כי האוטומטית מועדפת בשל אופיה המחורץ והלא מדויק של הידנית.
למרות עוצמתה הצנועה, האימפרזה מצליחה למצוא איזון כמעט מושלם בין נסיעה להתנהגות כביש. רכינה מינימלית של המרכב בפניות והיגוי מהיר תורמים לתחושה הנמרצת של המכונית הקומפקטית. דוושת הבלם האיתנה של האימפרזה ספורט ומרחק העצירה הקצר במקרי חירום מציבים סטנדרט מופתי לכיתה.
איך סובארו אימפרזה נוהגת?
החיסרון העיקרי של האימפרזה טמון במנוע החלש שלה, המביא לזמן של 0-60 קמ”ש של 9.4 שניות, מה שמציב אותה קרוב לתחתית הקטגוריה שלה. תיבת ההילוכים עלולה להחמיר את אופיו הרועש וחסר התגובה של המנוע, ולהפוך את המעבר בכביש המהיר ואת המיזוג למאתגרים יותר מהאידיאלי.
עם זאת, יש חיובי. הבלמים קשיחים וקלים לשליטה, ומאפשרים עצירות חלקות. היגוי מהיר ומגיב, עם תחושה ספורטיבית יותר בהשוואה לרוב המתחרים, תורם לחוויית נהיגה זריזה. גלגול המרכב הנשלט היטב וההנעה לכל הגלגלים כסטנדרט משפרים את הרגליים הבטוחות של האימפרזה, ומבדלים אותה ממכוניות סדאן קטנות אחרות.
פנים ונוחות – סובארו אימפרזה
תא הנוסעים של האימפרזה אולי קצר בסגנון, אבל הוא מצטיין בעיצוב. מדדים קלים לקריאה, פקדים פשוטים ומערכת בקרת אקלים אינטואיטיבית הופכים את המכונית הזו לקלה לתפעול. בנוסף, תא הנוסעים נהנה מפלסטיק רך למגע, משענות יד נוחות והתאמה וגימור מרשימים. נפח הנוסעים הוא תחרותי בקטגוריה, ונהגים גבוהים יעריכו את מרווח הרגליים הרב של הדגם במושב הקדמי. אזורי המטען הן של האימפרזה סדאן והן של ההאצ’בק נמצאים בצד הקטן יותר של המחלקה ואין הרבה מקומות לאחסן פריטים אישיים קטנים בתא הנוסעים, אך ניתן לקפל את המושב האחורי המתקפל 60/40 למרחב מטען נוסף בעת הצורך.
אינפוטיינמנט וקוננקטיביות
כל אימפרזה מגיעה עם תכונות בידור חיוניות, כולל תאימות ל-Apple CarPlay ול-Android Auto. דגמי הבסיס והפרימיום כוללים מסך מגע בגודל 6.5 אינץ’, ואילו רמות הגימור Sport ו-Limited מצוידות ביחידה בגודל 8.0 אינץ’. שתי המערכות כוללות מבני תפריט לוגיים וגרפיקה חדה.
אחסון – סובארו אימפרזה
בין גופי האימפרזה הזמינים – סדאן והאצ’בק – אנו ממליצים על הצוהר. הסדאן נופלת במרחב תא המטען בהשוואה למובילי קטגוריה כמו הונדה סיוויק ומאזדה 3. בעוד אחסון עבור פריטים קטנים מספיק, כמה מתחרים ביצועים טובים יותר. האימפרזה מציעה שפע של מחזיקי כוסות, כולם מסוגלים להכיל בקבוקי מים סטנדרטיים או פחיות סודה.
מקום האירוח במושב הילדים מצוין, עם תפסים נגישים בקלות ושלוש נקודות עיגון מאחורי המושב האחורי. תא הנוסעים המרווח מספק שפע של מקום למושבי ילדים מגושמים הפונים לאחור.
רמות חיתוך
סובארו אימפרזה מגיעה במכונית סדאן ארבע דלתות או האצ’בק ארבע דלתות, ומציעה ארבע רמות גימור: בסיס, פרימיום, ספורט ולימיטד. סובארו שומרת את רמת הגימור לימיטד באופן בלעדי לסגנון המרכב של ההאצ’בק. כל האימפרזות 2023 כוללות מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 152 כוחות סוס ומומנט של 145 קג”מ, המשודך להנעה לכל הגלגלים כסטנדרט. הבסיס (גם סדאן וגם האצ’בק) והספורט-האצ’בק מגיעים כסטנדרט עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, עם אופציה לתיבת הילוכים משתנה רציפה (CVT). רמות הגימור Premium, Sport סדאן ולימיטד משתמשות באופן בלעדי ב-CVT.
על איזה סובארו אימפרזה ממליצה Carcost?
לקבלת תמורה אופטימלית, אנו מציעים את אימפרזה פרימיום בתצורת האצ’בק מעשית. הפרימיום מציע שדרוגים למערכת המידע והבידור ותכונות נוחות נוספות במזג אוויר קר. בחירה ב-Premium מעניקה גם גישה לצג שטח מת עם התרעת תנועה חוצה מאחור, המספק התראות על כלי רכב בשטח המת שלך במהלך שינויי נתיב או תמרונים לאחור.