סקירה כללית
סיאט אטקה, שהוצגה בשנת 2016, סימנה את המיזם הראשוני של המותג הספרדי בשוק רכבי השטח. למרות שהוא זכה למינימום עדכונים בשנת 2020. כעת הוא עומד כאחד הדגמים הוותיקים יותר בפלח ה-SUV המשפחתי התחרותי ביותר. בהשוואה צדדית, ניכרים למדי הדמיון בין האטקה לסקודה קארוק, שאיתם היא חולקת רבות. אם אתה מעוניין, סקירת סיאט אטקה שלנו מספקת את כל המידע החיוני שאתה צריך.
סיאט אטקה מתמודדת עם תחרות קשה מכמה יריבות בולטות, כולל ניסאן קשקאי, קיה ספורטאז’, יונדאי טוסון ופורד קוגה. עם זאת, ראוי לציין שישנן אפשרויות רבות אחרות הזמינות בשוק, חלקן מגיעות עם מיתוג פרימיום.
שינויים גדולים בסיאט אטקה
בשנת 2020, סיאט אטקה קיבלה עיצוב מרענן, הכולל תאורה מעודכנת ועיצוב מתוקן מלפנים ומאחור. הכתב בכתב היד על תג אטקה מבדיל את הדגם החדש מהגרסה הקודמת, שהייתה לו אותיות גדולות. יתרה מזאת, היצרנים שינו את שמו של דגם Xcellence בעל המפרט העליון ל-‘Xperience’. שתי הגרסאות קיבלו חיפוי קשת גלגלים כדי לשפר את מראה השטח שלהן.
גם הפנים עודכן, אם כי ברובו נשאר אותו הדבר: כלומר, קצת משעמם אבל מאוד פונקציונלי. עם זאת, מסך המידע והבידור הגדול הוא ידידותי למשתמש ומושך מבחינה ויזואלית. ללא קשר לדגם ה-Ateca שנבחר, Apple CarPlay ו-Android Auto מגיעים כתכונות סטנדרטיות, מה שמבטיח קישוריות חלקה לסמארטפון.
פנים, אינפורמציה וקישוריות
הגימורים והחיפויים אולי לא יוקרתיים כמו אפשרויות יקרות יותר, אבל נקודות המגע המרכזיות כמו ההגה וידית ההילוכים מכוסות בעור. למושבי הבד הבסיסיים יש מראה ותחושה טובים, בעוד שחיפויי ה-FR ו-Xperience מציעים מושבי ספורט נוחים עם בד Dinamica שחור. עיטורי ה-FR Sport ו-Xperience Lux כוללים ריפודי עור שחורים.
עיטור SE הבסיסי כולל מסך מגע מידע בידור בגודל 8.25 אינץ’ עם רדיו DAB, Bluetooth, Apple CarPlay ו-Android Auto. הוא מציע גם יציאות USB-C מלפנים ומאחור ותקע 12 וולט בלוח המחוונים.
מגזרת SE Technology ומעלה, יש תצוגת מידע בידור גדולה יותר בגודל 9.2 אינץ’ עם מפת תלת מימד ושליטה קולית. שילוב סמארטפון אלחוטי הוא סטנדרטי בכל הגזרות. עיטורי ה-FR Sport ו-Xperience Lux מספקים תצוגת נהגים דיגיטלית, בעוד ששאר ההרכב כולל חוגות מסורתיות.
מאילו מנועים יש לי לבחור?
סיאט אטקה מציעה מגוון אפשרויות מנוע כולל 1.0, 1.5 ו-2.0 ליטר טורבו בנזין, כמו גם דיזל בנפח 2.0 ליטר.ניתן לבחור בין ידנית עם שישה הילוכים או DSG עם שבעה הילוכים, עם הנעה לכל הגלגלים. עם זאת, אין גרסאות היברידיות או חשמליות של אטקה. אם אתה מעוניין בסיאט פלאג-אין היברידית, תצטרך לשקול את דגמי Tarraco. למי שמחפש ביצועים, Cupra Ateca זמין, הכולל מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר עם כמעט 300 כ”ס, המאפשר תאוצה של 0-62 קמ”ש בקצת יותר מחמש שניות.
מרחב ומעשיות של סיאט אטקה
כל דגמי Ateca מציעים מושבים קדמיים מתכווננים לגובה וגלגל הגה שניתן לכוונן גם למגרפות וגם לטווח הגעה, מה שמבטיח תנוחת נהיגה נוחה. הוא מספק מקום אחסון בשפע עבור החפצים שלך, עם פחי דלת גדולים ותא גדול עם מכסה בין המושבים. הוא מציע מחזיקי כוסות הממוקמים בנוחות מאחורי ידית ההילוכים.
כבונוס, יש מגש אחסון עם טעינה אלחוטית מתחת לבקרת האקלים. תא הכפפות מרווח, אם כי צורתו מעט יוצאת דופן. אפשרויות אחסון נוספות כוללות מחזיק מסמכים מתחת למושב השמאלי הקדמי, ארגז אחסון מתחת למושב הנהג ומחזיק משקפי שמש.
שטח אתחול
אטקה מספקת 510 ליטר מרווח תא מטען (485 ליטר עבור דגמי הנעה לכל הגלגלים), מעט פחות מ-521 ליטר של סקודה קארוק ופחות משמעותית מ פולקסווגן טיגואן, שיכול לנוע בין 520 ל-615 ליטר עם ספסל אחורי ניתן להזזה. עם זאת, הוא עולה על ה-502 ליטר של ניסאן קשקאי. זה מתאים בנוחות לשתי מזוודות גדולות ושתי מזוודות קטנות מבלי להסיר את מדף החבילות.
צבעים – סיאט אטקה
סיאט אטקה הוא רכב שטח קומפקטי המציע מגוון אפשרויות צבע עזות ומסוגננות שיתאימו להעדפות שונות. להלן כמה צבעים פופולריים שהיו זמינים עבור סיאט אטקה:
- נבאדה לבן
- רודיום אפור
- לבה כחול
- אדום קטיפה
- הסוואה כהה
הבטיחות והאבטחה של סיאט אטקה
Atka השיגה דירוג בטיחות של חמישה כוכבים במבחן ה-Euro NCAP שלה לשנת 2016, עם ציונים מרשימים של 93% לבטיחות הנוסעים למבוגרים ו-84% לבטיחות הנוסעים בילדים. הוא מגיע עם תכונות בטיחות אקטיביות ופסיביות סטנדרטיות כגון סיוע בחניה עם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, סיוע לאחיזה על הגבעה. הוא כולל גם כניסה ללא מפתח, בקרת שיוט וסיוע קדמי עם בלימת חירום אוטונומית. אבזור אופציונלי כולל סיוע צד ויציאה, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ובקרת אור גבוה.
תמחור סיאט אטקה
מחיר ה סיאט אטקה:
- סיאט אטקה סטייל – 139,900 ש”ח.
- סיאט אטקה סטייל פלוס – 145,900 ש”ח.
- סיאט אטקה אקסלנס – 165,900 ש”ח.
- סיאט אטקה אקסלנס פלוס – 187,900 ש”ח.
מה טוב
- דירוג חמישה כוכבים Euro NCAP: 93% בטיחות הנוסעים למבוגרים, 84% בטיחות ילדים, 71% בטיחות הולכי רגל, 60% בטיחות סיוע.
- ה-1.0 TSI מתפקד היטב במקומות עירוניים, אך מתמודד עם קשיים בעת נשיאת עומס מלא של נוסעים בכבישים מהירים.
- החלק האחורי מספק מקום רב, ותא המטען כולל כניסה רחבה וסף רדוד.
מה לא כל כך טוב
- תא הנוסעים מתהדר בגימור איכותי, אך עיצובו חסר ריגושים.
- פלסטיק פנימי יכול להיות טוב יותר
- למרבה הצער, הרכב מצויד רק בערכת תיקון צמיגים, עם אפשרות לחיסכון במקום זמין בעלות נוספת של 105 פאונד.