סקירה
סקודה פאביה, האצ’בק קומפקטית החולקת רכיבים מכניים עם פולקסווגן פולו וסיאט איביזה, בולטת כבחירה ההגיונית ביותר מבין השלישייה. הוא נותן עדיפות לפרקטיות ולמחיר סביר, אם כי הוא עשוי להיות חסר את ההתרגשות והתחושה היוקרתית של עמיתיו.
בפנים, תא הנוסעים שודרג בצניעות עם נגיעות צבע, מסך בידור ובידור בגודל נאה ושפע של מקום. עם זאת, נוכחות של פלסטיק מגרד מורגש.
מתחת למכסה המנוע, יש שלוש אפשרויות כוח בנזין. מנוע ה-1.0 ליטר בנזין ברמת הכניסה מספק 80 כ”ס, ואילו מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר מציע גרסאות של 95 כ”ס ו-110 כ”ס. אפשרויות תיבת ההילוכים כוללות תיבת חמישה הילוכים ידנית עבור המנועים הפחות חזקים ותיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית שבעה הילוכים עבור גרסת ה-110 כ”ס.
השימושיות של הפביה מגיעה עד לתא המטען המוביל בקטגוריה עם 380 ליטרים, כשהיא עוקפת את פולקסווגן פולו ב-30 ליטר ועקפה את פורד פיאסטה בכמעט 90 ליטר.
ביצועי נהיגה של סקודה פאביה
סקודה פאביה מגלמת חוויית נהיגה מעשית עקבית – בדומה לנהג המיועד במסיבה. הוא שומר על יציבות בכביש המהיר, מציע ביצועים נמרצים בכבישי הארץ, אך נמנע מלהתמכר להנאה מוגזמת.
הפקדים מפגינים תחושה יציבה ומאוזנת. למרות הניתוק הגובר בין הרגל למכונות במכוניות מודרניות, הסקודה מצליחה לספק משקל דוושה מספק, וההיגוי ממשיך להגיב באופן עקבי לאורך כל הפניות.
המכונית מצטיינת במזעור רעשי הצמיגים והרוח, כאשר מערכת הסיוע הסטנדרטית לנתיב מוכיחה יכולת גבוהה. זה מוכיח מועיל בכבישים מהירים ונשאר לא פולשני בכבישים כפריים.
עיצוב פנים ומידע ובידור
מלון סקודה פאביה מתגאה בחלל פנים מסוגנן הכולל מגוון צורות וגימורי משטח למראה מעניין. למרות הפלסטיק הקשיח על הדלתות ולוח המחוונים, העיצוב בעל הטקסטורה מוסיף אלמנט ויזואלי מגניב, אם כי ייתכן שתחושת המישוש לא תואמת.
תכונות ראויות לציון כוללות דגשים מנחושת ורצועת חיפוי בד לאורך לוח המחוונים, אם כי עם כמה חריגות תפירה. לידיות דלתות הפנים יש זרימה מלוטשת, אם כי הן עשויות להיות מעט מאתגרות לאחיזה. גלגל ההגה בעל שני החישורים, המצויד בכפתורים מתאימים לבקרת מידע ובידור ובטיחות, עולה על הבקרות הרגישות למגע שניתן למצוא בחלק מהמתחרים כמו פולקסווגן גולף.
עם זאת, מסך המידע והבידור בגודל 6.5 אינץ’ בדגם הבסיסי כולל מסגרת פלסטיק עבה, המזכירה טלוויזיה עתיקה, בניגוד למסכים המודרניים יותר בגודל 8.0 או 9.2 אינץ’ בשאר הטווח.
טכנולוגיה – סקודה פאביה
מסכי המגע המשודרגים, אם כי לעתים אינם מגיבים, נעקפים טוב יותר לשילוב סמארטפון באמצעות Apple CarPlay או Android Auto. הנוחות של כפתורי מערכת האוורור הייעודיים של סקודה ראויה לציון, ומספקת אלטרנטיבה פשוטה יותר לניווט בתפריטי מידע ובידור לכוונונים בסיסיים כמו בקרות חימום.
MPG, פליטה ומיסים
סקודה פאביה מציעה ארבע אפשרויות למנוע בנזין: 1.0 ליטר עם 80, 95 או 110 כ”ס, ו-1.5 ליטר עם 150 כ”ס. דגמי ה-80 וה-95 כ”ס מגיעים עם תיבת חמישה הילוכים ידנית סטנדרטית, ואילו גרסת ה-110 כ”ס מצוידת בתיבת שישה הילוכים ידנית, עם אופציה לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. גרסת ה-150 כ”ס היא אוטומטית.
העדיפו את דגם ה-80 כ”ס למודע לתקציב, אבל אם הביצועים חשובים, קחו בחשבון את מנוע הבנזין 110 כ”ס. היא שומרת על מחיר נוח תוך שיפור משמעותי של התאוצה, ומגיעה ל-0-62 קמ”ש ב-9.9 שניות לעומת 15.5 שניות בגרסת ה-80 כ”ס.
מרחב ופרקטיות
סקודה פאביה החדשה מפתיעה בגודלה למכונית קטנה, ומתהדרת באורך גדול בכ-100 מ”מ בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים מקודמו. מרחב נוסף זה בא לידי ביטוי במושב האחורי, ומספק שפע של מקום לראש ולרגליים למבוגרים גבוהים. יש לציין כי גג הזכוכית הפנורמי, הזמין כעת בכל הדגמים, משפר את בהירות תא הנוסעים, אם כי הוא חסר תריס לכיסוי.
אורך הגוף המורחב מתורגם גם למרחב נדיב מאחורי המושבים הקדמיים, המאפשר מושב תינוק בקלות. נקודות ISOFIX ממוקמות בנוחות וחסרות את הכיסויים הנשלפים הנמצאים לעתים קרובות במכוניות אחרות, מה שמקטין את הסיכון לאובדן.
שטח אתחול – סקודה פאביה
סקודה פאביה מתהדרת בתא מטען מרווח בנפח 380 ליטר, הגדול ביותר בקטגוריה. לשם השוואה, הפולו מציעה 350 ליטר, והפורד פיאסטה נופלת עם 311 ליטר. סקודה משפרת את הפרקטיות עם תכונות נוחות כמו ווים לאבטחת קניות ושטח אחסון קטן יותר לפריטים כמו בקבוק שטיפת מסך.