יבואנית רנו, חברת קרסו מוטורס, השיקה בימים האחרונים את רנו קדג’אר , הקרוסאובר הקומפקטי החדש של רנו ומתחרה בקיה ספורטאז’, יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי ואחרים. הקדג’אר מבוסס על שלדתו של ניסאן קשקאי (שהינו פלטפורמת CMF המודולרית של הברית רנו-ניסאן).
רנו קדג’אר הוא רכב שטח עטור שבחים שזכה לתשומת לב בזכות המרחב הפנימי הנדיב שלו. במאמר זה נחקור את ההיבטים השונים שתרמו למשוב החיובי ולהדגשת המרחב שלו.
מנוע
היצע יחידות ההנעה מבוסס על שני סוגי מנועים – דיזל ובנזין. שני המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים בבנזין ושישה הילוכים בדיזל.
- למנוע ה-1.2 ליטר טורבו בנזין הספק מרבי של 130 כ”ס ב-5,500 סל”ד ומומנט מרבי של 20.5 קג”מ ב-2,000 סל”ד. היא מאיץ מ-0-100 קמ”ש ב-10.7 שניות, מהירותה המרבית היא 192 קמ”ש ומשיגה צריכת דלק משולבת של 17.5 ק”מ לליטר.
- למנוע ה-1.5 ליטר טורבו דיזל הספק מרבי של 110 כ”ס ב-4,000 סל”ד. יש לו מומנט מרבי של 25.5 ק”מ ב-1,750 סל”ד. לוקח 11.7 שניות להאיץ מ-0-100 קמ”ש, מהירות מרבית של 181 קמ”ש. הוא משיג צריכת דלק משולבת של 26.3 ק”מ לליטר.
רנו קדג’אר חלל תא מטען
472 הליטרים של מרווח תא המטען מאחורי המושבים האחוריים נותנים חלופות כמו סיאט אטקה (510 ליטר), סקודה קארוק (521 ליטר) ופולקסווגן טיגואן (520 ליטר).
המושבים האחוריים של רנו קדג’אר מתקפלים שטוחים באמצעות ידיות שימושיות, ומרחיבים את מרחב ההעמסה ל-1,472 ליטר, שוב לא מוביל בכיתה. זה מספיק פרקטי עם נקודות קשירה וווים שונים כדי לאבטח את התיקים שלך.
מה אנשים אומרים על איכות הנסיעה של רנו קדג’אר?
הקדג’אר מגשים בהצלחה את מטרתה להיות מכונית משפחתית נעימה, לרוב. רק המשטחים המחוספסים ביותר גורמים לאי נוחות לאורך כל הנסיעה בכביש המהיר וברחבי העיר. למרות שהוא קצת יותר מוצק מהניסאן קשקאי, הוא אף פעם לא נראה צורם.
רק שאסור לנהוג בקדג’אר עם גלגלים גדולים מ-19 אינץ’ צריכה להיות ההגבלה היחידה. לא ניתן להכחיש את האטרקטיביות החזותית שהם מספקים, אבל אורח החיים הנינוח של הקדג’אר אינו מתאים להם.
צפו למידת גלגול גוף בפינות אם תדחפו חזק מדי, כאשר גם ההיגוי חסר תחושה. לפחות ההיגוי מדויק, וקליל מספיק כדי להפוך את התמרון ברחבי העיר למטרד.
זה פשוט לא סביר שיהיה רכב שאתה מתעורר מוקדם לנסוע בו. אלא אם כן זה לקחת את הילדים לבית הספר… לגרסאות עם הנעה אופציונלית לארבעה גלגלים יש אחיזה נוספת בתנאים חורפיים, ויכולות להעז קצת יותר לתוך הקשה. אל תצפו לטפס על סלעים בקדג’אר 4WD, אבל הוא יתמודד עם דשא רטוב ומסלולי חצץ.
עד כמה רנו קדג’אר בטוח?
כל הגרסאות מגיעות עם שש כריות אוויר, כולל כריות וילון באורך מלא. ניתן לנטרל גם את כרית האוויר של הנוסע הקדמי אם רוצים להתאים שם מושב ילדים הפונה לאחור. שני המושבים האחוריים החיצוניים מגיעים עם נקודות עיגון של מושב ילדים מסוג Isofix.
בלימת ABS עם חלוקת כוח בלימה אלקטרונית וסיוע בלימה חירום היא סטנדרטית, יחד עם בקרת יציבות ובקרת אחיזה. הקדג’אר כולל גם בקרת לוגיקה תת-היגוי, שמטרתה למנוע מהנהגים לרוץ לרווחה בפינות.
ממדים
הוא מגיע עם ממדים מעט גדולים יותר ב-4.45 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב, 1.61 מטר גובה, ובסיס גלגלים של 2.65 מטר. נפח תא המטען עומד על 472 ליטר ובקיפול המושבים מתקבל נפח של 1,478 ליטר.
רמות גימור של רנו קדג’אר
רנו קדג’אר מוצע בארבע רמות גימור:
- גרסת ה-Life כוללת מערכת שמע מקורית הנשלטת מההגה, בלם יד חשמלי, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שש כריות אוויר, חישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ’, מערכת Mobileye, רמקול BT מקורי, לוח שעונים LCD עם א תצוגה דיגיטלית מותאמת אישית ועוד.
- גרסת הזן כוללת גם מערכת ניווט, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע 7 אינץ’ וממשק בעברית, מפתח חכם לכניסה והתנעה וחבילת מערכות בטיחות הכוללת התרעה על סטייה מנתיב .
- The Dynamique version adds to the side mirrors original roof rails and chrome decorations and a panoramic roof.
- גרסת ה-Intense מוסיפה ריפוד משולבי עור וחישוקי 19 אינץ’ קלים.