רנו קליאו RS גביע בישראל – סקירה, תמונות ומחיר

רנו קליאו RS

סקירה כללית

יבואנית רנו לישראל, קרסו מוטורס, החלה בשיווקה של גרסת ה-RS Trophy בישראל. רנו קליאו RS, שהוצגה בשנת 2013, עברה שינויים משמעותיים מקודמתה. היא עברה ממנוע 2.0 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בשאיפה טבעית למנוע 1.6 ליטר טורבו המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד. בסוף 2016 היא קיבלה עדכונים בהתאם למתיחת הפנים של הקליאו הסטנדרטית, כולל אורות מתוקנים, פגושים חדשים ופנסי יום ייחודיים בסגנון ארבע נורות לד. למרבה הצער, אפשרות תיבת הילוכים ידנית לא הוצעה לחובבים.

רנו, הידועה בייצור מכוניות האצ’בק חמות, נקטה גישה שונה עם הקליאו RS על ידי מתן עדיפות להפחתת פליטת מזהמים, וכתוצאה מכך המנוע ומגדש הטורבו הקטנים יותר, יחד עם תיבת ההילוכים האוטומטית. עם זאת, היא התמודדה עם תחרות קשה בהופעת הבכורה שלה, כשהיא מפגרת אחרי יריבות כמו פורד פיאסטה ST ופיג’ו 208 GTi בביקורות.

מנוע

רנו קליאו RS מציעה אפשרות מנוע אחת עם שתי רמות הספק. הוא כולל יחידת 1.6 ליטר טורבו המשודכת בלעדית לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד; תיבת הילוכים ידנית אינה מוצעת. הגרסה הרגילה מספקת 197 כ”ס ומומנט של 260 ניוטון מטר, בעוד רנו קליאו RS משפר נתונים אלה ל-217 כ”ס ו-280 ניוטון מטר, בהתאמה. בחירה בדגם Trophy היקר יותר מפחיתה את זמן ה-0-62 קמ”ש בעשירית השנייה.

איך נוהגת הרנו קליאו RS?

ההיגוי המהיר יותר רנו קליאו RS יוצר רושם של זריזות סמויה, אך הוא חסר משוב דרך ההגה. תיבת ההילוכים, במיוחד במצב מירוץ, מרגישה משופרת משמעותית. היא אמנם לא מגיעה למהירות ולעוצמה מסמרות השיער של ה-PDK של ה-GT3, אבל היא כן מגשימה את ההבטחה של פתח חם חדשני עם טכנולוגיה בבסיסה, שמזכירה את פרארי.
כדי להעריך את השיפורים האלה במלואם, אתה צריך לדחוף את המנוע חזק יותר. בתחילה, יש לו אופי איטי, אבל זה מגיע לחיים לאחר שהגיע 5500 סל”ד. באופן דומה, השלדה יכולה לספק רגעים של הברקה, אך הם חולפים ודורשים רמת מחויבות שאינה מעשית לנהיגת כביש יומיומית. באותה נקודה מתוקה נדירה בה מצטיין הגביע, הוא מפגין שליטה וזריזות יוצאות דופן, מתחרה בפורד פיאסטה ST אך עם אחיזה מעולה ותחושת אגרסיביות מושכת.

איך נראה תא הנוסעים של רנו קליאו RS?

מכל זווית, הרנו משדרת התנהגות אגרסיבית של פתח חם. היא עוברת טרנספורמציה עם ספוילר בולט לתא המטען, פגוש קדמי עמוק ותג RS, מה שהופך את הקימורים של הקליאו הרגילה למראה הרבה יותר הארדקור. גרסת הגביע לוקחת את האגרסיביות הזו צעד אחד קדימה, וכוללת גלגלים גדולים יותר ומתלים מונמכים.
בפנים, רנו קליאו RS שמרה על גישה שמרנית יותר לשינויי עיצוב. דגם ה-RS מקבל זוג מושבים ספורטיביים ותומכים יותר, חוגות RS אפורות פנים ונגיעות אדומות על ידית ההילוכים, הדלתות ופתחי האוורור. עם זאת, חלק גדול מתא הנוסעים נשאר עקבי עם שאר מערך הקליאו. עם זאת, זה לא חיסרון, שכן תא הנוסעים של הקליאו פונקציונלי ומאובזר היטב, מלבד כמה רכיבי פלסטיק ברמה תקציבית.

קישוריות וטכנולוגיה

הטאבלט המרכזי עם מסך המגע בגודל 7 אינץ’ מבית רנו קליאו RS שולט בכל הפונקציות, כולל תכונות סטנדרטיות כמו ניווט סמוי, Bluetooth, בקרת שיוט וקישוריות USB. מערכת המידע והבידור ידידותית למשתמש, הודות לאייקונים גדולים וגרפיקה ברורה. לחובבים, יש אפשרות להוסיף צג Renaultsport, המספק נתוני ביצועים בזמן אמת על המסך הצבעוני. תכונה זו מאפשרת לך להוריד את ההקפות המהירות ביותר שלך ממסלולי המירוץ המועדפים עליך ולפקח על פרמטרים שונים של מנוע ותיבת הילוכים. למרות שזה עשוי להיתפס כגימיק משהו, הוא מיישר קו עם קהל היעד של רנו עבור גרסת הקליאו הספורטיבית יותר שלה, ופונה לקהל צעיר יותר.

נוחות ופרקטיות

העיצוב החכם של גביע רנו קליאו גורם לדגם חמש דלתות להיראות כמו פתח שלוש דלתות ספורטיבי יותר. המעצבים השיגו זאת על ידי הסתרה דיסקרטית של ידיות הדלתות האחוריות עם קו חגורה עולה, שמירה על פרופיל אטרקטיבי תוך שיפור הפרקטיות.
תצורה זו מבטיחה גישה נוחה למושבים האחוריים, ורוחב דגם ה-RS מאחור מתורגם לתא נוסעים מרווח. תא המטען מתהדר בקיבולת נדיבה של 300 ליטר, המאופיינת בצורה עמוקה ומרובעת. בנוסף, המושבים מתקפלים ללא מאמץ, מה שמאפשר הרחבה נוחה של שטח המטען למקסימום של 1,146 ליטר, כאשר המושבים האחוריים יושבים כמעט שטוחים בעת האחסון. עם זאת, ישנם כמה חסרונות, במיוחד במונחים של שטח אחסון, שהוא מוגבל במקצת.

שטח אתחול

למרות שהיא מראה סימני גיל, רנו קליאו RS נותרה אחת האפשרויות המעשיות יותר מבין המכוניות הקטנות והמהירות הקיימות כיום. היא מתהדרת בתא מטען בנפח 300 ליטר, המספק 15 ליטר יותר קיבולת מפיג’ו 208 GTi. יתר על כן, כאשר מקפלים את המושבים, מרחב המטען של הקלאו מתרחב עוד יותר ל-1,146 ליטר, ועולה על 1,076 הליטרים של פיג’ו.

מחיר – רנו קליאו RS

כאמור, מחירה של רנו קליאו RS הוא 165,990 ש”ח ובתקופת ההשקה יוצע הרכב בהנחה נוספת של 10,000 שקל.

דגמים נוספים של רנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×