אבארט 124 ספיידר בישראל, המחיר – 299,900 ש”ח

סקירה כללית

יבואנית מותג הספורט אבארט, חברת סמל”ת, הודיעה על השקתו של רכב הרודסטאר – אבארט 124 ספיידר. ה אבארט 124 ספיידר בולט כאחת הבחירות המובילות בקרב רודסטרים דו-מושביים כיום, והוא חולק את מערך ההנעה האחורית והקבריולה שלו עם אחיו, פיאט 124 ספיידר. 

מעניין, שניהם חולקים רכיבים רבים עם מאזדה MX-5, המתחרה הישירה העיקרית שלהם. אם אתם מחפשים חוויית נהיגה מרגשת מבלי לשבור את הקופה, תוכלו גם לחקור את התאומות טויוטה GT86 וסובארו BRZ, שאמנם אינן קבריולה, אך מספקות התנהגות כביש יוצאת דופן. למי שמחפש במיוחד אפשרויות הנעה אחורית בטווח המחירים הזה, האפשרויות שלכם מוגבלות למדי, כאשר ניסאן 370Z המזדקנת ו ב.מ.וו סדרה 2 (זמינה בקופה או קבריולה) הן המתחרות העיקריות.

מנוע – אבארט 124 ספיידר

אבארט 124 ספיידר מגיע לישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר המפיק 170 כ”ס ומומנט מרבי של 25.5 קג”מ. זמן ההאצה של הרכב מעמידה למאה קמ”ש עומד על 6.9 שניות והרכב ימשיך עד מהירות מקסימלית של 222 קמ”ש. 

MPG, CO2 ועלויות תפעול

כאשר שוקלים מכונית ספורט, חיסכון בדלק ופליטת CO2 אולי לא נמצאים בראש סדר העדיפויות, אבל מנוע ה-1.4 ליטר MultiAir מציע מספרים מכובדים. הגרסה הידנית יכולה להשיג עד 44.1mpg בשילוב, בעוד האוטומטי מקבל 42.8mpg. זה עולה על 40.9mpg של מאזדה MX-5 2.0 ליטר, אבל נופל 47.1mpg ב 1.5 ליטר MX-5. עם זאת, השגת נתונים אלה עשויה לדרוש איפוק מסוים, במיוחד בכבישי B מפותלים.

אם אתם נקרעים בין ידני לאוטומטי, קחו בחשבון את שיעורי המס בשנה הראשונה. האבארט הידני, עם פליטת CO2 של 148 גרם לק”מ, חייב במס של 200 ליש”ט, ואילו האוטומטי, עם פליטות של 153 גרם לק”מ, עומד בפני מס גבוה יותר של 500 ליש”ט בשנה הראשונה.

פנים, בידור ואביזרים

בפנים, תא הנוסעים של אבארט 124 ספיידר עשוי להרגיש עמום בהתחלה, אבל אתה יכול להאיר אותו עם האפשרות ללא עלות של מושבי עור שחורים ואדומים. ההבדלים הבולטים מגרסת פיאט כוללים הגה חזק יותר, ידית הילוכים קומפקטית ונגיעות אלקנטרה בלוח המחוונים ובקונסולה המרכזית.

באשר לתכונות, ה אבארט 124 ספיידר לא מקמץ ומציע מושבים מחוממים, התנעה ללא מפתח, מיזוג אוויר אוטומטי, בקרת שיוט ו רדיו דיגיטלי DAB. הוא כולל גם מסך מגע 7 אינץ’ עם תמיכה בעברית, חיישני גשם, מצלמת רוורס ובלוטות’ כסטנדרט.

בתור ספינת הדגל של סדרת אבארט 124 ספיידר , האבארט כוללת סט מקיף של תכונות אודיו וויזואליות, אך תצטרך להוסיף את ה- sat-nav בעלות נוספת. האבזור הסטנדרטי כולל ארבעה רמקולים ומסך מגע בגודל 7 אינץ’ לשליטה במדיה. הוא מציע שתי יציאות USB ויציאת AUX אחת, עם קישוריות לסמארטפון הזמינה באמצעות Bluetooth או אפליקציות כמו Aha ו-Stitcher.

פרקטיות ונוחות

גג הבד המתקפל ידנית נעלם בקלות תוך שניות, ומציע הקלה לנהגים ולנוסעים גבוהים יותר. תא הנוסעים אינו צפוף; יש לו תחושה רודסטר קלאסית עם נוחות מודרנית וכנראה פחות דליפות.

תנוחת הנהיגה הנמוכה היא הטובה ביותר במערך ה-MX-5/124, ומספקת תצפית נהדרת על מכסה המנוע הארוך. בין המושבים יש תא כפפות ננעל בגודל סביר, יחד עם כיסי דלתות קטנים וחריץ לסמארטפון מול ידית ההילוכים, שם תמצאו גם שתי יציאות USB.

שני מחזיקי כוסות נשלפים ממוקמים בין המושבים, כאשר אחד מהם מתכוונן לרגלי צד הנוסע. עם זאת, הם יכולים לחסום את המרפק שלך או את הברך של הנוסע שלך, לא משנה היכן אתה ממקם אותם.

שטח אתחול

מרווח הרגליים מתאים בנוחות אפילו לנהגים ולנוסעים הגבוהים ביותר. עם זאת, אנשים שגובהם מעל מטר וחצי עשויים להבחין במרווח ראש מוגבל מעט עם הגג למעלה.

העכביש Abarth 124 מספק 140 ליטר של מרחב תא מטען, עולה על MX-5 ב -10 ליטר, ועיצוב תא המטען מאפשר שני מקרים. גג הבד מתקפל בצורה מסודרת לחריץ שמאחורי המושבים מבלי להשפיע על קיבולת המטען.

ציוד בטיחות – אבארט 124 ספיידר

אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל חלוקת כוח בלימה אלקטרונית (EBD), בקרת יציבות חשמלית (ESC), ארבע כריות אוויר, דיפרנציאל מוגבל החלקה, בלמי Brembo, ניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכת פילוס פנסים.
בעוד שדירוג בטיחות של Euro NCAP אינו סביר, מאזדה MX-5 קיבלה דירוג של ארבעה כוכבים עם 84 אחוזים לנוסעים מבוגרים, 80 אחוזים לנוסעים ילדים ו-93 אחוזים לבטיחות הולכי רגל. היא חסרה טכנולוגיה חדשנית, האופיינית לרודסטר במחיר סביר כמו זה.

אחריות

בדומה לפיאט 124 ספיידר הסטנדרטי, האבארט נהנה משלוש שנות אחריות ללא הגבלת קילומטראז’, מה שמעניק יתרון על פני ה-MX-5, שמציע כיסוי של 60,000 קילומטרים. האבארט כולל גם חבילת סיוע בצד הדרך לשלוש שנים ואחריות צבע לשלוש שנים.

מידות – אבארט 124 ספיידר

אורכו של ה אבארט 124 ספיידר הוא 4,045 מ”מ ורוחבו 1,740 מ”מ, מה שהופך אותו לארוך יותר ב-130 מ”מ ורחב ב-5 מ”מ מהמאזדה MX-5. בנוסף, הוא מתנשא לגובה של 1,233 מ”מ, מעט גבוה יותר מ-MX-5 שרוכב על חישוקי 17 אינץ’.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ט.ל.ח. | כל התמונות להמחשה בלבד | © 2024 כל הזכויות שמורות לפטרה לובי בע”מ

×